Nl 10: Ak

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Tegenstander is een slechte reg: 19/5/1.6 WTS 30 3b maar 2% van zijn handen. Hij callt te veel postflop.
      Heb ook de read dat als hij een sterke made hand heeft hij potbet.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($5.25)
      BB ($3.13)
      UTG ($18.45)
      Hero ($10.27)
      CO ($10)
      BTN ($19.77)

Dealt to Hero K:club: A:spade:

fold, Hero raises to $0.40, fold, BTN calls $0.40, fold, fold

FLOP ($0.95) K:diamond: 2:diamond: Q:diamond:

Hero bets $0.90, BTN calls $0.90

Ik bet hier ter protectie quasi pot, hij callt.
      Ik verwacht niet dat hij hier een flush heeft ander zou hij wsch raisen.

TURN ($2.75) K:diamond: 2:diamond: Q:diamond: J:spade:

Hero bets $1.60, BTN calls $1.60

Turn is niet zo mooi omdat het bord nog meer drawy wordt. De kans dat hij de flap callt met AT acht ik echter vrij klein.

RIVER ($5.95) K:diamond: 2:diamond: Q:diamond: J:spade: A:heart:

Hero checks, BTN bets $2.45, Hero ???

De river maakt mij nog minder blij. Er liggen nu een shitload aan draws die mij verslaan, al maak ik twee paar.
      Ik check, hij bet vrij laag. Call of fold?
  • 18 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Turn zou ik groter betten, en river bet/folden.
      Dan krijg je nog value van lagere 2 pairs en weet je waar je staat als hij raised. Ik denk niet dat je daar met een check betere resultaten gaat bereiken, want als hij bet zal je denken het hij een 10 heeft, overigens zeg je een shitload aan handen die je verslaan. Welke dan? Want ik zie enkel 10x handen liggen...
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      In principe alle flush-handen maar die waren eigenlijk gediscount.
      Alle 10x handen inderdaad.
      ook no JJ, QQ, 22
      AA en KK strepen we ook door, die zou hij wel ge 3bet hebben.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Je kleine turnbet op dit board komt wel aardig onzeker over. Met een hele sterke hand zal je hier altijd groter betten, en de river zal ik idd BLOCKbet/folden. ;)
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      In principe alle flush-handen maar die waren eigenlijk gediscount.
      Alle 10x handen inderdaad.
      ook no JJ, QQ, 22
      AA en KK strepen we ook door, die zou hij wel ge 3bet hebben.
      Denk je dat ie daar JJ nog gaat callen op flop?

En z'n sets op zulke drawheavy board niet gaat raisen?

Ik zou hier idd river ook bet/f spelen vs z'n andere 2pairs. Ik denk nl. niet dat deze speler aan z'n stats te zien gaat bluffen op river als je ch/c zou spelen.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Is er niets voor te zeggen dat een check/call goedkoper kan zijn om de showdown te zien?
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Is er niets voor te zeggen dat een check/call goedkoper kan zijn om de showdown te zien?
      Neen :) Je moet niet redeneren in de zin van ik heb een goede hand en ik wil daarmee naar SD. Tegen de river heb je genoeg informatie over de plays van villain en boardstructure om een accurate range van hem in te schatten. Kan jij iets bedenken waarmee hij gaat raisen al dan niet voor value of als bluf dat je beat daar? Anderzijds zijn er handen die we wel nog beaten die hij wss zou behind checken, omdat het board er gewoon zo scary uitziet.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Zo redeneer ik ook niet maar als je bet, dan wil je ook de showdown zien.
      Je gaat alleen geen raise meer callen. Hoeveel zou je dan betten? 1/2 pot, 1/3 pot,...?
      Het kan immers zo zijn dat jouw bet hoger kan uitvallen dan de bet van de villain.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Je wil uiteraard de SD zien als je bet, maar tegelijkertijd moet je ook verwachten dat als ie raised je beat bent en de SD dus nutteloos is :) Ik zou hier idd iets tussen 1/3 en 1/2 betten. Je hebt spelers die hier vaker blockbetten iets van 1/3 of zelfs minder, maar ik vind dit wat gevaarlijk omdat het erg zwak overkomt en er meer kans bestaat dat je dus wel degelijk van de beste hand gezet wordt. Regs kunnen dit wel sneller doorhebben.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      .
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Hey Gervje,

Wordt het niet eens tijd om deze hand te beoordelen?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ok zullen hand eens ontleden,

Waarmee called hij op de flop?
      Waarmee callt hij de turn?

Daarna zullen we de river bespreken.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Volgens mij callt hij de flop met TT-QQ, AT+, KT+, 22, A :diamond: x
      Zoals ik al zei gaat hij denk ik zijn flushes al raisen.

Ik heb al wat voorgeschiedenis op hem en hij is meestal niet goed gezind na een beat. :) Had hem daarnet weer aan tafel en hem weer lekker gestackt, wat een gescheld er dan uitkomt zeg, echt lachen. Doch dit compleet terzijde... :D

De turn gaat hij denk ik ook callen met die volledige range.
      Maar ik zie de bui denk ik al hangen: van deze range versla ik, zeker op de turn, nog maar weinig handen, enkel nog AJ, AQ en A :diamond: x.
      Ik vraag me wel af of hij met die handen zou betten?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Volgens mij callt hij de flop met TT-QQ, AT+, KT+, 22, A :diamond: x
      Zoals ik al zei gaat hij denk ik zijn flushes al raisen.

Ik heb al wat voorgeschiedenis op hem en hij is meestal niet goed gezind na een beat. :) Had hem daarnet weer aan tafel en hem weer lekker gestackt, wat een gescheld er dan uitkomt zeg, echt lachen. Doch dit compleet terzijde... :D

De turn gaat hij denk ik ook callen met die volledige range.
      Maar ik zie de bui denk ik al hangen: van deze range versla ik, zeker op de turn, nog maar weinig handen, enkel nog AJ, AQ en A :diamond: x.
      Ik vraag me wel af of hij met die handen zou betten?
      Als het een degelijke speler is dan fold hij elk underpair op de flop en raised elke set.

dus ik denk dat hij flop called Kx en afhankelijk hoe hij speekt ook met Qx,

De turn is eigenlijk al een hele slechte kaart vr jou omdat QJ en KJ wss wel een deel van zen range is + nog een hoop andere made hands.
      en hij is dan ook nog eens een nit.

je kan dit eigenlijk best oplossen door in een equilator zijn range in te geven en te kijken hoe je het daartegen doet.
      maar ik denk dat het beste is de turn C/C te spelen en de river C/F omdat hij zelden gaat bluffen gezien zen lage agression.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      de kwestie is nu juist dat hij helemaal geen degelijke speler is.
      In hoeverre kan je die veronderstellingen dan maken?

ben het wel eens met je c/f-idee op de river.
      Hij doet dit denk ik wel met een sterke hand.
      Wat denk je dat hij had?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      de kwestie is nu juist dat hij helemaal geen degelijke speler is.
      In hoeverre kan je die veronderstellingen dan maken?

ben het wel eens met je c/f-idee op de river.
      Hij doet dit denk ik wel met een sterke hand.
      Wat denk je dat hij had?
      mja hij speelt 19/5 met lage af, tegen een loose fish zou ik turn ng durven betten. Maar tegen deze speler vind ik c/c beter want welke handen die jij beat callt hij daar ng eens als je bet? mss Adx nog. maar ik bet de turn niet omdat ik niet geraised wil worden door een combodraw die hij ook best kan hebben.

ik vermoed dat hij hier wss iets dat lijkt op de nutflush had aangezien ik zen line heel sterk vind. Ofja een hand die jou 2 p beat heeft, maar geen set normaal gezien:D .

De hand van fish inschatten is altijd wel moeilijk.

edit, gezien je read heeft hij mss toch een straight fzo waar hij niet superzeker van is.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Wel hij had TT vast, inderdaad een straat waar hij zich niet zeker over voelde.
      Op de turn lag ik dus nog steeds voor zoals ik ook dacht.

Hij vind het blijkbaar helemaal geen probleem om te chasen op retedrawy boards :D
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Wel hij had TT vast, inderdaad een straat waar hij zich niet zeker over voelde.
      Op de turn lag ik dus nog steeds voor zoals ik ook dacht.

Hij vind het blijkbaar helemaal geen probleem om te chasen op retedrawy boards :D
      Ideaal moment door de 'cs' note :D
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik zal deze river blockbet/fold spelen (~$1,50) om nog een call te krijgen van QJ, KJ of een A high gemiste flushdraw die nu dus top pair heeft gemaakt aangezien hij hier nog wel mee kan gaan callen (WTSD 30%). Als je hier checkt gaan alle slechtere handen behind checken en alle betere handen betten, check/call lijkt me hier dan ook de slechtste optie. Je kan hier een A high gemiste flushdraw niet eens laten bluffen omdat hij nu showdownvalue heeft met zijn top pair.

Zijn bet op de river is zeker een valuebet aangezien er geen één bluff in zijn range zit. De enige hand waar hij twee straten mee zal kunnen callen en de river mee zal kunnen bluffen is de Ahigh FD maar deze heeft toppair gemaakt en heeft dus showdownvalue.

Zijn range waar hij op de flop of turn niet mee raist en de river mee gaat valuebetten is denk ik;

Board:
      K :diamond: 2 :diamond: Q :diamond: J :spade: A :heart:

Equity Winst Split
      MP2 66.67% 33.33% 33.33% JdJc, TdTc, AKs, AKo
      MP3 33.33% 0.00% 33.33% AKo

Als ik zijn range hier goed heb, heb je dus 33.33% equity nodig om deze call profitabel te kunnen maken. Op de river heb je echter 41% equity nodig om deze call profitabel te kunnen maken als de range klopt.

Lastig handje, maar de river is wel een fold imo. ;)