Nl 5 - 55

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      cooler? of fold ik hier al pf, aangezien hij me hier in 9/10 gevallen nooit volledig ga afstacken als ik mijn set hit?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,07
      BU:
      $4,26

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 5:diamond: , 5:club:
      6 folds, BU raises to $0,15, SB folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,32) A:heart: , 9:heart: , 5:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,2, Hero raises to $0,85, BU calls $0,65.

Turn: ($2,02) 4:spade: (2 players)
      Hero bets $1,92, BU calls $1,92.

River: ($5,86) 4:club: (2 players)
      Hero bets $2,15 (All-In), BU calls $1,34 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $8,54

Results follow (highlight to see):
      BU shows een full-house, azen full of vieren (As Ac)
      Hero shows (5d 5c)

BU wins with een full-house, azen full of vieren (As Ac)
  • 4 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      In sommige artikels van ps staat inderdaad dat je die kleine pp kunt folden in een battle blinds om die reden.
      Een 3bet preflop kan soms ook maar is sterk opponent afhankelijk. Steelt hij veel en heeft hij een hoge fold to 3bet of een een hoge fold to flop cbet kun je hier profitabel 3betten.

Op deze flop ga ik broke met mijn set. Met je checkraise op de flop is dat hier goed gelukt.

Je vraagt of het een cooler is. Hij had dus pocket 44, 99 of AA? Gewoon pech hier.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik ben het met ninjaconsul eens.

Ik zou sowieso preflop altijd callen voor setvalue met lage PP's, ook als ik die OOP moet spelen postflop. Misschien is dat een tekortkoming van mij, dat weet ik niet.

Op de flop vind ik je check/raise goed. Hier donken kan tegenstanders vaak bang maken en door te checken geef je ze de kans te bluffen. Je houdt daarvoor veel meer handen in zijn range. De sizing van je raise zou wel wat groter kunnen nog, als je goed wilt beschermen tegen de flushdraw.

Je turnplay vind ik ook nice. Je hebt op de flop het initiatief overgenomen en kunt nu bijna potsized betten, zodat je op de river een mooie, relatief kleine bet overhoudt om all-in te komen.

River is dan natuurlijk een standaard push. Mocht villain dan AA, 99 of 44 hebben gespeeld, heeft hij ze sowieso fout gespeeld door te passief te spelen en niet te protecten.

Nice hand imo.

EDIT: Houd er rekening mee dat set-over-set situaties even vaak voorkomen wanneer jij de lagere set hebt als wanneer jij de hogere set hebt. Op lange termijn streep je die situaties tegen elkaar weg en verlies je in feite alleen de rake. Houd daar rekening mee, want die wetenschap kan ook tilt voorkomen.

EDIT2: Een advies: Laat volgende keer in het midden of je de hand wint of verliest. Dit doet er niet toe namelijk en kan de mening van de judge beïnvloeden.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Vraag @ judge: Wat doe je als hij callt op de turn en er komt een :heart: op de river? Gewoon push? Check/call?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Het spelen van PP OOP is altijd moeilijk. Cowboykoen heeft daar artikels over geschreven die ik echt kan aanraden.

Uit de artikelen kan je halen dat je 22-66 preflop kan folden. Nu, als je gaat setminen wil je ook graag uitbetaald worden als je hit. De range waarmee een button opent is behoorlijk wijd, dus de kans dat hij een sterke hand hit die je dus ook afbetaalt, is klein. Stel dat UTG daar raist, dan zou ik wel callen voor setvalue aangezien hij een veel sterkere range heeft.

De hand is verder prima gespeeld. Het feit dat hij een hogere set heeft is een cooler.

@Farmacist: als er op de river een :heart: komt dan push ik nog steeds tegen deze speler. Hij heeft nog 1.34 left in een pot van 5.86. Als je daar gaat checken dan gaat hij zijn Ax handen of misschien two pair handen, behind checken. Als je pushed krijg je daar was nog wel value van.