NL 5 - K10s

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als ik de hand terugkijk, had ik op de flop gewoon moeten reraisen. as played, wat doe ik hier op de river. hij donkt 1 bb, dus de gedachte van 'gemiste draw' schiet ook opeens door me hoofd. heeft het hier zit om nog een keer te betten, om villian van de hand te zetten? of ik dat gewoon burning money.. en hoeveel bet ik dan op de river? bij nader inzien is 1,40 dan misschien wel te weinig.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $12,42
      Hero:
      $5,57

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:club: , T:club:
      6 folds, Hero raises to $0,15, SB folds, BB calls $0,10.

Flop: ($0,32) A:diamond: , J:club: , 6:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,2, BB raises to $0,40, Hero calls $0,20.

Turn: ($1,12) 4:spade: (2 players)
      BB bets $0,6, Hero calls $0,60.

River: ($2,32) 3:spade: (2 players)
      BB bets $0,05, Hero raises to $1,40, BB calls $1,35.

Final Pot: $5,12

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Kc Tc)
      BB shows one pair azen (Ac 8c)

BB wins with one pair azen (Ac 8c)
  • 2 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      1BB call ik op de river.

Bluffen heeft geen zin tegen een vis.

De mincheckraise op de flop wil echt niks zeggen, daar kunnen bluffs of zwakke handen in zitten bij zo'n vis. Hij heeft een heel hoge WTS dus denk ik niet dat op 3betten echt zin heeft. Een A foldt hij nooit! Met een J waarschijnlijk ook niet, en zelfs een 6 is niet uit te sluiten. Tegen een range van Ax, Jx, 6x heb je slechts 50% equity. Er zijn genoeg betere spots tegen zulke vissen om je geld erin te krijgen.

Call flop en turn. Als je je flush hit, betaalt hij je wel dik uit. Als je niet hit, foldt.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Dopiejopie88,

meestal is het geen goed idee om te bluffen tegen een fish. Als je kijkt naar zijn stats dan zie je dat hij een WTSD heeft van 45. De samplesize is nog niet echt groot, maar dit zegt wel al iets.

Als je kijkt naar de range waarmee hij je minraist dan komt dit ongeveer neer op het volgende:

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 44,961 % 44,545 % 0,832 % 54,623 % KcTc
      Player 2: 55,039 % 54,623 % 0,832 % 44,545 % JJ, 66, A2s+, KcQc, KcJc, KcTc, Kc9c, QcJc, QcTc, JcTc, J9s, Tc9c, 9c8c, 8c7c, 7c6c, 6c5c, A9o+, QJo, JTo

Ik heb er nog een paar random Jx handen aan toegevoegd, maar ik denk niet dat hij die zal reraisen. Hij heeft een AF van 1.0 en raist PF maar 1%, dat is dus niet het type speler wat je gaat blufraisen. Je doet het op zich niet superslecht tegen zijn range, maar hier reraisen zonder FE is dus niet +EV.

Je kan in dit geval dus het beste de flop callen, de turn callen en tegen een grote bet op de river folden. Deze bet call ik natuurlijk ook wel voor info, alhoewel je eigenlijk altijd beat bent.

Dus eigenlijk, als antwoord op je vraag, heeft betten hier geen zin aangezien je inderdaad gewoon geld weggooit. Hij callt je toch wel als hij wat heeft. Daarom kan je beter gewoon callen en hopen dat je je flush hit om vervolgens de river flink te valuebetten.