45m a8o sb 2limpers

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      45mans, ik dacht dus fold, maar ben beginnen twijfelen, omdat vergelijkbare hand in mtt sectie een EZ push is.
      Dit is mijn gedachte
      In dit artikel staat dat ik op BU nadat er al mensen in pot zijn, met A4s+,A7o+ moet pushen als ik 6bb heb. Heb hier 5.8bb, dus chart zegt pushen. Maar tis randje. En omdat er hier al 3 mensen in pot zitten voor mij, zit ik met amper FE. En is kans al groot dat ik pre beat ben door 1 van de drie. Fold vind ik dus ok.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.36+$0.14

Stacks:
      UTG (7,490)
      UTG+1 (2,065)
      MP1 (580)
      MP2 (7,494)
      CO (2,460)
      wcgrutto (BTN) (1,185)
      SB (5,593)
      BB (1,080)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 8 players) wcgrutto is BTN 8:diamond: A:heart:
      UTG calls 200, UTG+1 calls 200, 1 fold, MP2 calls 200, 1 fold, wcgrutto folds, SB calls 100, BB checks

Flop: 4:spade: 2:heart: 4:heart: (1,000, 5 players)
      SB bets 200, 1 fold, UTG calls 200, 1 fold, MP2 calls 200

Turn: 9:spade: (1,600, 3 players)
      SB bets 400, UTG calls 400, MP2 calls 400

River: 10:club: (2,800, 3 players)
      SB bets 1,000, UTG calls 1,000, MP2 calls 1,000

Final Pot: 5,800
      UTG shows
      9:club: A:diamond:
      MP2 shows
      7:heart: 7:club:
      SB shows three of a kind, Fours
      4:club: K:diamond:

SB wins 5,800 (net +4,000)

BB lost 200
      UTG lost 1,800
      UTG+1 lost 200
      MP2 lost 1,800
  • 4 antwoorden
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      In dat artikel staat ook dat die A4s+ en A7o+ range geldt voor wanneer je in de SB of BB positie zit. Die tabel lijkt mij dus niet van toepassing op deze hand. Gezien al 3 limpers dus 4,5bb in de pot dus geen FE met 6bb zou ik dit gewoon folden en hopen op nog een spot voor de blinds je bereiken.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door PhantomR32
      In dat artikel staat ook dat die A4s+ en A7o+ range geldt voor wanneer je in de SB of BB positie zit.
      OK, er staat dus geen tabel in rebound op de button? Kzie iets voor CO en voor SB, dus kdenk ergens daar tussen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi wcgrutto,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.

De hand zelf is lastig te beoordelen, omdat er veel spelers achter je zitten en 3 ervan 2 ranges hebben (1 voor de call preflop, en 1 voor de eventuele call tegen jouw eventuele push).

Ik heb de hand ingevoerd in sng wizard, en ben wat met de ranges aan het spelen, en ik krijg het amper voor elkaar uberhaupt een situatie te creeeren waaronder de push +ev$ is. Je wordt simpelweg vrijwel altijd gecalled door iemand, en je hebt nu eenmaal geen hand die het heel goed doet tegen ranges die al geknipt zijn (dus waar de aller slechtste handen al uit zijn). Als ik alle limpers op een 35% limprange zet, en alle tegenstanders op een tighte call range (10%), dan nog is de push dik -ev$. De rede is lastig precies te achterhalen, maar heeft ongetwijfels alles te maken met het feit dat je relatief dicht bij de bubble zit, en dat je tegen zoveel tegenstanders vrijwel altijd naar showdown gaat.

Ik kan dus niet anders dan concluderen dat het hier beter is te folden, en te wachten op een betere spot, de kans dat je hier 5 folds krijgt lijkt me echt verwaarloosbaar, en tegen een callrange zul je normaal gesproken nooit beter dan een coinflip krijgen. NH. First in is het natuurlijk een easy push, maar vooral de EP limper en MP1 limper zullen meestal geen extreem wijde range limpen, en vervolgens heel veel weggooien tegen een push.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi wcgrutto,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.
      Gn probleem.
      Als de hand zo goed beoordeeld wordt, en ik nog te horen krijg dat ik, en mijn gedachte gang, juist waren, wil ik wel even wachten :P