Nl 5 - Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      fold ik hier de river? vond het een beetje vreemde hand. had nog geen echte stats op villian, dus besluit hier de minraise op de flop maar gewoon te callen. zijn betsizing op de river neigt wel naar een made hand, maar ik was te verliefd op mijn hand om hier te folden..

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $2,66
      MP1:
      $2,22
      Hero:
      $5

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with K:spade: , K:diamond:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,05, Hero raises to $0,20, 4 folds, BB calls $0,15, MP1 folds.

Flop: ($0,47) T:heart: , 7:club: , 6:spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,33, BB raises to $0,66, Hero calls $0,33.

Turn: ($1,79) 5:spade: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($1,79) 2:spade: (2 players)
      BB bets $1,5, Hero calls $1,50.

Final Pot: $4,79

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ks Kd)
      BB shows two pairs, zevens and zessen (7d 6d)

BB wins with two pairs, zevens and zessen (7d 6d)
  • 14 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hij oogt zwak op de flop en je wilt je hand beschermen tegen draws. Ik zou dus op de turn nog eens betten en folden bij een re-raise. Al dan gewoon called. Ik denk dat ik hem dan wel op de river ga checken en als hij bet, eventueel callen.

Ik vind dit zo'n moeilijke spot, heb er ook problemen mee, dus ik ga deze hand volgen!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat je op dit board al op de flop kan folden. JJ/QQ zal hij waarschijnlijk niet zo spelen (ik denk ook 3betten pf). Hij kan hier al makkelijk een set hebben, een straat, two pairs...etc. En ik zie dit eigenlijk niet vaak gebeuren met een gutshot draw.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Bwa ik vind dat je nog wel kan callen op de flop, het is een fish en heeft tot nu toe een vrij hoge AF. Ik zie ze dit wel nog vaak doen met Tx en sommige hebben gewoonweg JJ, QQ.
      Daarbij zit je ook nog in positie.

Ik zou de flop callen, als hij de turn checkt betten voor value en de river behind checken.
      As played op de river vind ik het wel een call omdat hij zwakte toont op de turn.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ben het niet met darko eens. De flop call ik tegen dit type tegenstander ook wel.
      Door de check op de turn zet je wel de deur open voor een bet van hem op de river en moet je afvragen of je wel een potbet wil callen met je weak made hand. str8, flush, 2pair... je hand is hier zelden goed. Op NL5 wordt er zelden zo groot gebluft op de river imo.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Heel simpel: op de micro's is (check/)minraise 95% van de keren een nutsline, maar dan wel eentje die een vis als nuts ziet (zoals two pair of een set). Dat er genoeg kaarten zijn die zijn hand kunnen verslaan, daar houdt hij geen rekening mee. Hij vindt dat hij nu de beste hand heeft, en dus wil hij dat je nu callt.

Op de turn lijkt hij (waarschijnlijk) opnieuw voor de check/raise te willen gaan, maar callt hero behind. "Shit", denkt hij nu, "dan maar groot betten op de river om de gemiste value van de turn in te halen..."

Zo gaat dat een beetje volgens mij.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Hoedini,

ik begrijp dat je het niet eens bent met de fold. Het is ook discutabel, maar op NL5 is zo'n c/minraise line vaak een zeer goede hand.

Ik denk dat ik hier een fold verkies omdat ik bijna geen handen zie waarmee hij dit doet die slechter zijn dan KK. De samplesize zegt in principe niet veel, maar stel dat dit over een grotere sample was dan duidt dat er op dat Villain toch eerder passief is. Hij zal JT/QT of iets dergelijks dan ook eerder c/c ipv c/r.

Aangezien de samplesize zo klein is kan ik me ook wel vinden in een call hoor.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      passief? mis ik iets? zijn AF = 4
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      ja, over 8 handen... hij speelde tot nu tot 63% en daarvan raisde hij 13%, dat lijkt niet echt agressief. Maar de samplesize zegt eigenlijk niks.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Heel simpel: op de micro's is (check/)minraise 95% van de keren een nutsline, maar dan wel eentje die een vis als nuts ziet (zoals two pair of een set).

Ziet een fish hier een overpair en top pair ook niet als de nuts? Ik denk hier persoonlijk niet aan folden op de flop tegen deze speler.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Heel simpel: op de micro's is (check/)minraise 95% van de keren een nutsline, maar dan wel eentje die een vis als nuts ziet (zoals two pair of een set).

Ziet een fish hier een overpair en top pair ook niet als de nuts? Ik denk hier persoonlijk niet aan folden op de flop tegen deze speler.
      Heb dezelfde mening als Money ^^
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Ik denk dat je op dit board al op de flop kan folden. JJ/QQ zal hij waarschijnlijk niet zo spelen (ik denk ook 3betten pf). Hij kan hier al makkelijk een set hebben, een straat, two pairs...etc. En ik zie dit eigenlijk niet vaak gebeuren met een gutshot draw.
      Ik wil niet lullig doen, maar dit ga je natuurlijk never folden op de flop. ;0
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik ben ermee akkoord dat je minstens de flop moet callen.
      In het geval dat je een groter sample op hem hebt en blijkt dat hij <2 AF heeft dan ben ik het eens met een fold.

Een fish kan het met Tx doen, als random spew, straightdraw, 99 ofzo...
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Ik wil niet lullig doen, maar dit ga je natuurlijk never folden op de flop. ;0
      Waarom never folden? Je moet nadenken met welke handen een tegenstander hier minraiset en hoe hoed jouw hand het tegen die range doet. Aangezien een check/minraise line gewoon heel vaak een goede hand is, ga je imo nooit de odds tegen die range krijgen om profitabel te kunnen callen.

Ik geef Darko gelijk dat deze tegenstander nooit gaat check/minraisen met minder. Tx callt hij mee, een straightdraw zou hij nog klein kunnen leaden en ook 99 zou hij eerder callen dan check/minraisen. Een AF van 4 is niet laag, maar imo ook weer niet hoog genoeg dat hij vaak met allerlei crap idiote dingen zal doen (en al helemaal geen minraise). Idiote moves zou zo iemand nog eerder doen door bijvoorbeeld met complete air ineens z'n stack naar 't midden te schuiven. Dan zet ik 'm nog eerder op een bluf dan bij een minraise...

Ik denk dat als je nooit zou kunnen folden op een flop als deze, je te veel naar je KK kijkt, die preflop nagenoeg de sterkste hand is, maar dat op deze flop echt lang niet altijd meer hoeft te zijn. Los daarvan: ik zou hem ook maar moeilijk kunnen folden, maar als ik de tijd neem om echt te kijken met welke range hij dit doet, dan is mijn conclusie dat je gewoon de odds niet hebt om naar een beter two pair of wellicht zelfs een two-outer te drawen.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      1 ding staat vast...dopiejopie heeft er goed aan gedaan het handje te posten.

Verder wil ik ook even toevoegen dat mijn eerste reactie niet onder de naam "beoordelaar" was, maar gewoon even "snel" tussendoor.

Mijn antwoord lokt blijkbaar genoeg discussie uit, dus zal ik het even toelichten.
      In eerste instantie zei ik fold omdat mijn ervaring op de microstakes me toch al geleerd heeft dat die minraises vaak een zeer sterke hand zijn (naast het feit dat ze gewoon superirritant zijn).

Ik heb het even in de equilator gezet:

Het is een call tegen de volgende range:

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 52,538 % 51,980 % 1,116 % 46,904 % KsKd
      Player 2: 47,462 % 46,904 % 1,116 % 51,980 % JJ-TT, 77-66, ATs, KTs, QTs, JTs, 98s, 76s, ATo, KTo, QTo, JTo, 98o, 76o

Het is een fold tegen de volgende range: (en die heeft hij volgens mij best vaak)
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 22,880 % 22,336 % 1,088 % 76,576 % KsKd
      Player 2: 77,120 % 76,576 % 1,088 % 22,336 % JJ-TT, 77-66, 98s, 76s, 98o, 76o

Zoals ik al zei denk ik niet dat BB hier JJ/QQ heeft. Heel misschien wel JJ, maar QQ had hij wel ge3bet.

Als je dus denkt dat hij dit hier zal doen AT/KT/QT/JT of misschien een random bluff, dan is de call prima.
      Het is wel verstandig om er een note op te maken.