Nl 5 - Aq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      fold ik tegen zo'n vis na zijn minrainse op de flop al? en as played, wat doe ik hier op de river? bet villian met een straatje zo weinig uit? ik beat niet veel, maar krijg wel redelijke odds..

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,49
      BU:
      $4,61

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:club: , Q:diamond:
      5 folds, BU calls $0,05, SB folds, Hero raises to $0,25, BU calls $0,20.

Flop: ($0,52) Q:spade: , J:diamond: , T:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,37, BU raises to $0,80, Hero calls $0,43.

Turn: ($2,12) 8:spade: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

River: ($2,12) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,5, Hero calls $0,50.

Final Pot: $3,12

Results follow (highlight to see):
      BU shows three of a kind, tienen (Th Tc)
      Hero shows (Ac Qd)

BU wins with three of a kind, tienen (Th Tc)
  • 3 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Tegen zo'n vis heb je showdown value, dus ik zou hier op de flop gecalled hebben en op de turn herevalueren en check/fold spelen.

Hij checkt behind en dat doet me enkel vermoeden dat hij niet zo sterk staat. Op de river speel ik dan gewoon check/call. Of misschien zelfs raise/fold.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Call flop. OESD, FD zit ook nog in zijn range. Zijn check behind op de turn bevestigt dit. Op de river komt de flush ook aan, een 9 heeft je ook beat. check/fold op river.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Een raise op zo'n superdrawy board is tegen fish meestal geen goed teken. De meeste fish die een draw hebben zullen hier gewoon callen in positie. Hij heeft een AF van 2.7 (over een kleine samplesize weliswaar), maar hij lijkt niet superagressief. Ook omdat hij tot nu toe 78/0 speelt...hij raist dus niet preflop (of hij heeft in die 41 handen gewoon geen degelijke hand gehad).

Hoe dan ook, tegen zo een speler die passief lijkt en die je vervolgens minraist ben je volgens mij bijna altijd beat door een straight of two pair. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat je de rest van de hand OOP zit, en je hebt dus geen controle over de pot.

Als je denkt dat hij hier met draws raist, dan kom je ongeveer op het volgende uit:
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 39,513 % 37,678 % 3,669 % 58,653 % AcQd
      Player 2: 60,487 % 58,653 % 3,669 % 37,678 % QQ-99, AKs, KQs, K9s, QTs+, JTs, T9s, 98s, AKo, KQo, QTo+, JTo, T9o, 98o

Ik denk dat hij hier niet met draws raist, dus dan kom je op het volgende uit:

quity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 30,543 % 28,503 % 4,081 % 67,417 % AcQd
      Player 2: 69,457 % 67,417 % 4,081 % 28,503 % QQ-TT, AKs, KQs, K9s, QTs+, JTs, 98s, AKo, KQo, QTo+, JTo, 98o

Als ik zelfs de KQ hand eruit haal, dan heb je nog maar 25%.

Je kán hier dus op de flop wel callen en de turn herevalueren. Maar je zal vaak moeten folden op een turnbet. Daarom vind ik ook dat een fold op de flop tegen een unknown zeker niet verkeerd is.

Op de river kan je gerust folden. Je beat eigenlijk enkel KQ en die hand had hij waarschijnlijk al niet geminraisd op de flop. Het komt er dus op neer dat er véél meer handen zijn die jou beat hebben, dan dat er handen zijn die jij nog beat.

Trouwens, niet alle vissen zijn gelijk he. Het is niet omdat het een vis is dat je hier moet afstacken met je TPTK. Je hebt vissen die bijna alles callen preflop, maar heel tight naar de showdown gaan. Je hebt ook vissen die alles callen en heel vaak naar de showdown gaan. Dat is het type speler wat je wil hebben voor je TPTK.