stats op 45's

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      ben eigenlijk wel benieuwd wat een beetje normale stats voor op de 45's zijn.

de mijne over ruim 57k handen :

vpip : 15,04
      pfr : 10,31
      wwsf : 42.86
      wtsd : 61.34
      wsd : 51,80
      af : 1,65
      afq : 39,68
      3 bet : 6,63
      fold to 3 bet : 69,11
      att to steal : 25,03
      fold BB to steal : 69,19
      fold SB to steal : 84,19

Denk/vind dat het gat tussen vpip en pfr nog iets te groot is en de af zou iets omhoog kunnen denk.
  • 29 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      VPIP: 17,57
      RPF: 11,69
      WWSF: 42,47
      WTSDL 58,07
      WSD: 52,64
      AF: 1,81
      AFQ: 39,37
      3bet: 6,72
      fold to 3bet: 76,11
      att to steal: 35,41
      fold BB to steal: 69,18
      fold SB to steal: 83,10

Over 25,2k handen. De meeste stats komen redelijk overeen met de stats van Martijn. Mijn VPIP is alleen nog een beetje aan de hoge kant, dit komt voornamelijk omdat ik soms toch nog van die speculatieve handjes speel, wat ik niet moet doen. Wat me ook opviel was dat mijn att to steal toch ook 10% hoger is dan die van jouw kokkie :P
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Wat me ook opviel was dat mijn att to steal toch ook 10% hoger is dan die van jouw kokkie :P
      is wel ok denk ik, ik ben soms nog een veel te grote nit :P
    • Roachor
      Roachor
      Bronze
      Hmm, hoe krijg je die stats in Holdem Manager? Ik kijk bij Reports en dan Overal maar daar staan ook de freerolls etc bij.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Roachor
      Hmm, hoe krijg je die stats in Holdem Manager? Ik kijk bij Reports en dan Overal maar daar staan ook de freerolls etc bij.
      Ik gebruik PT, dus kan je niet helpen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hallo 45-luitjes,

Mag ik vragen wat het nut van deze vraag is? Ik bedoel, het verschil tussen het begin van het spel, 75bb's zonder ante's, en het eind van het spel 5-20bb's met antes is als dag en nacht... Je kunt heel weinig conclusies trekken als je alles over een kam scheert.

Het is een beetje als een bioloog die in 1 experiment conclusies wil trekken over alles dat beweegt, die conclusie zal altijd een beetje onzinnig zijn.

Misschien is het verstandig je stats te posten over bepaalde blindlevels, dan kunnen jullie echt precies je speelstijl vergelijken.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hoi Nick,

Als je over een groot sample deze statistieken vergelijkt kun je toch wel zien of er hele grote verschillen zitten tussen elkaars spel? Maar dat is dan ook het enige, echt conclusies trekken over bepaalde factoren van het spel is inderdaad niet mogelijk.

PokerTracker geeft heel netjes de statistieken per blindlevel. Dit zijn de mijne:

• helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

PokerTracker geeft heel netjes de statistieken per blindlevel. Dit zijn de mijne:

Ja, hier heb je dus veel meer aan.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Hoi Nick,

Als je over een groot sample deze statistieken vergelijkt kun je toch wel zien of er hele grote verschillen zitten tussen elkaars spel? Maar dat is dan ook het enige, echt conclusies trekken over bepaalde factoren van het spel is inderdaad niet mogelijk.

men stats lifetime op 45. denk dat als ik filter op laatste 3 maand, dat dit wel verschil kan geven. (edit: enige verschil laatste 3maanden is dat men vpip/pfr 1% hoger ligt)

maybe moeite om stakes erbij te zetten. en je bb/100 overall, interesseert me wel

• solartje
      solartje
      Bronze
      erwin, heb je stats eens wat meer vergeleken etc. en merk op dat je toch een pak hoger profit maakt in chips in bijna alle stages van een 45man

early (20-30-50): solartje 14bb vs 25bb erwin
      middle (100-150-200-300): solartje 1.25bb vs 4bb erwin
      late (400,600,800,1.2k) : solartje -0.66bb vs 2.5bb erwin
      ITM (1.6k,2k,3k,4k) : solartje 5.4bb vs 4.4bb erwin

welke stake zijn die stats?

Kheb zitten te zoeken naar grote stats verschillen, merk dat jij net in de 3 stages waar je beter scoort, meer handen speelt, en de stage waar ik meer scoor, ik meer handen speel.

men WSD staat er blijkbaar niet op bij mij. Ik weet dat die wat lager ligt dan die van jou. denk dat hier vooral variance een rol in speelt, en dat variance zelf over 50k handen toch nog wat kan verschillen, maar vind van mezelf dat ik een pak minder profit maak dan jou. maybe moet ik je eens railen en waar er eventueel nog leaks zijn.

Valt me ook op dat vooral op lvl 400 - 800 er grote verschillen zijn. speel die blijkbaar niet winstgevend. grootste verschil zit hem hier duideijk in aantal handen gespeeld. ben dus pbb te tight in deze level. (F2T vermoed ik). weet ook dat ik in deze stage enorm slecht run al enkele maanden, maar denk dat er wel meer achter schuilt bij mezelf...

bnieuwd naar andere stats van spelers.

edit: aan de blindlevels te zien , denk ik dat hier ook non turbo 45's tussen zitten... zou ze eruit moeten filteren omdat ze obv een totaal ander game zijn. vorige posts = niet veel waard, zal straks nog eens opnieuw vergelijken en gefilterd op turbo's.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Hee solartje,

Leuk om te zien dat je het echt goed aan het vergelijken bent geweest. Toen ik poste speelde ik denk alleen nog maar $0.50 45mans en misschien al de $1.50's. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het op dit moment is, dus ik ga nu snel me stats en results vergelijken van nu met die in mijn vorige posts. Het zou namelijk heel goed kunnen dat ik in het begin in een soort huge upswing heb gezeten. Als ze nu nog steeds redelijk het zelfde zijn, wil ik van de week wel eens er dieper op in gaan via skype.

Edit:

Heb nu zo'n 50% meer handen als in me vorige post, dus me vorige post waren ook al $1.50's. Op het eerste gezicht lijken de resultaten nog het zelfde te zijn.

Qua bb/100 is dat ook nog zo.

early (20-30-50): 25bb toen vs 21.2bb nu
      middle (100-150-200-300): 4bb toen 4.3bb nu
      late (400,600,800,1.2k) : 2.5bb toen 3.6bb nu
      ITM (1.6k,2k,3k,4k) : 4.4bb toen 6.6bb nu

Dat is wat betreft resultaten. Als ik me statistieken vergelijk zijn zowel me VPIP als PFR licht gestegen. Het grootste verschil zit in Att to Steal, deze waarde is aanzienlijk gestegen en dat klopt achteraf ook zeer zeker met wat ik heb bijgeleerd/veranderd in me spel.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ben benieuwd naar je stats op een grote sample op de 7$, want die ga je ooit ook crushen. eventueel kan je maybe eens filteren op de 3$?
      stakes maken toch wat uit en obv goodrun ook :D

zoek al HEEL lang stats van donbartos. zou me er echt UREEEEN mee kunnen amuseren :D of een database van paar K games :) die ik gewoon als quiz zou reviewen voor mezelf. in replayer rammen, en op voorand zeggen wat ik zou doen en zien wat hij doet. zou super EV zijn

maar ik blijf secretly hopen die ooit te kunnen zien, als zijn pc weer in orde is
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Dno of stats pcies kloppen.

Zitten wat handen bij die er niet bijhoren etc en kon niet alle handen pakken omdat hij dan verkeerde games meepakt. Hij heeft nu geloof ik alleen games waar ik FT gehaald heb dus wellicht dat stats afwijken.
      Maarja heb iig op laatste paar maanden gefilterd en heb nu het volgende:

Hands: 180,121
      Winnings: 17,185,546
      BB/100h: 41.19
      VPIP: 21.2
      PFR: 18.4
      PFR/VPIP: 87.1
      3bet: 6.4
      vs 3bet call%: 50.8
      4bet range: 1.7
      Sqz: 3.7
      TWSD: 80.9
      W$SD: 64.5
      W$WSF: 57.7
      Agg: 2.93
      Agg%: 4.7
      Flop Agg%: 8.2
      Turn Agg%: 3/4
      River Agg%: 2.1
      Flop cbet: 69.4
      Flop cbet success: 48.7
      Turn cbet: 54.9
      Fold flop vs cbet: 64.4
      Flop vs raise fold%: 29.1
      Steal: 51.2
      Early UO PFR: 13.0
      Mid UO PFR: 19.9
      CO UO PFR: 33.6
      BTN UO PFR: 52.7
      SB UO PFR: 73.2

Denk dat UO PFR gewoon soort steal% is, verder dno wat relevant is
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hallo 45-luitjes,

Mag ik vragen wat het nut van deze vraag is? Ik bedoel, het verschil tussen het begin van het spel, 75bb's zonder ante's, en het eind van het spel 5-20bb's met antes is als dag en nacht... Je kunt heel weinig conclusies trekken als je alles over een kam scheert.

Het is een beetje als een bioloog die in 1 experiment conclusies wil trekken over alles dat beweegt, die conclusie zal altijd een beetje onzinnig zijn.

Misschien is het verstandig je stats te posten over bepaalde blindlevels, dan kunnen jullie echt precies je speelstijl vergelijken.
      Indd, Prob heb ik wel exact dezelfde stats als gangstahh maar ben ik een rakeback grinder en hij een sicko on a lifetime downswing
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Conclusie, jullie zijn nits of ik een spewtard
    • solartje
      solartje
      Bronze
      als je enkel FT's stats hebt, dan kan je idd de vpip/pfr niet echt judgen, omdat je FT gewoon 50/40 speelt en early 10/8.
      Als je alle 45's neemt, dan zal je 20% FT handen hebt en 80% early handen.
      als je enkel FT's neemt, zal je 50% FT handen hebben en 50% early handen. (elke game die je begint , haal je FT)

[ 20 x (50/40) + 80 x (10/8) ] / 100 <<< [ 50 x (50/40) + 50 x (10/8) ] / 100

Dus jij bent geen spewtard, en wij geen nits hoor :p

kzou eens moeten zien in mijn HUD wat je stats zijn bart, maar noway dat je daar 21/18 speelt over alle levels average. ik dacht me te herinneren dat je iets van 14/12 speelde ofzo

Daarom het belang van een goede sample kwa grootte en kwaliteit (goede mix van early, mid, avg handen en niet enkel je hotrun ITM hh) en waarom het handiger is als je de stats kan posten per blind level. :tongue:

W$WSF: 57.7 en 40bb/100 is echt unreal. als je al je FT's pakt, zijn het ook alle games waar je goed runde/goede kaarten had en zullen beide stats hoog zijn. 58% gewonnen met ATC pushes included = sick / massive hotrun en 40bb/100 is onmogelijk longterm vast te houden over alle levels (denk ik.)
      ik vind je de 45man UBER eindbaas, maar denk dat zelf GOD zoveel edge niet kan halen in NLH.

Als je deze stats haalt over alle 45 games, met early bust's erbij, dan sta ik :f_eek:

wat ik denk:

Heb je enkel FT genomen, omdat de ITM games de enige zijn die correct op 45man worden gezet door HM? (ik zet na elke sessie manueel het juiste aantal spelers) en alsk filter op min45 , max 45man, hebk echt al men 45's. Als dit enkel de ITM's zijn, zijn de stats useless en als ze niet per blindlevel verdeeld zijn helemaal useless.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      ben benieuwd naar je stats op een grote sample op de 7$, want die ga je ooit ook crushen. eventueel kan je maybe eens filteren op de 3$?
      stakes maken toch wat uit en obv goodrun ook :D

zoek al HEEL lang stats van donbartos. zou me er echt UREEEEN mee kunnen amuseren :D of een database van paar K games :) die ik gewoon als quiz zou reviewen voor mezelf. in replayer rammen, en op voorand zeggen wat ik zou doen en zien wat hij doet. zou super EV zijn

maar ik blijf secretly hopen die ooit te kunnen zien, als zijn pc weer in orde is
      Ik hoop wel dat ik de $7 inderdaad ooit weet te bereiken en te crushen. Was zelf ook al benieuwd naar verschillen tussen de stakes, dus ga ik nu eens vergelijken. En als DB ook zo'n zelfde lijstje zou hebben met stats per blindlevel zou dat zeker vet zijn. :D

Stats van alleen de $3.50 45mans. (289 games, ROI -10,5%)

Stats van de $0.50 en $1.50 45mans. (973 games, ROI +32,26%)

Als ik deze twee met elkaar vergelijk ben ik toch weer losser gaan spelen en een stuk meer gaan stealen. Ik denk dat ik in de beginfase weer wat tighter moet gaan spelen en in heel mijn game iets meer na moet gaan denken voordat ik steal. Hierbij moet ik wel zeggen dat 289 games niet echt een degelijk sample is, maar dat het ROI tot nu toe wel zorgwekkend is.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      nvm
    • solartje
      solartje
      Bronze
      nvm
    • solartje
      solartje
      Bronze
      nvm my bad , sorry :)