Nieuw!

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Beste collega's,

Ik ben nieuw op dit gedeelte van het handbeoordelingsforum.

In het verleden heb ik al eens het handjudgingsforum voor NL MSS gebruikt. Ik vond dat erg leerzaam en omdat ik nu ben begonnen met het spelen van SnG's wil ik dat in de toekomst ook voor deze variant gaan doen.

Op het subforum 'jouw pokerblog' heb ik ook een blog lopen. Hier post ik af en toe wel wat handjes maar krijg daar echter nooit feedback op. Daarom weer overstappen naar het subforum waarvoor het bedoelt is!

Ik zal gelijk maar beginnen met een hand die ik net gespeeld heb. Dit is een 18mans $3,50 SnG (ik zal elke keer aangeven wat voor game het is, ik dacht alleen dat de converter dat altijd al doet). Ik denk dat ik hier toch wel een redelijk goede fold heb gemaakt? De initialshover zou ik wel gecalled hebben, maar aangezien een redelijke tighte speler reshoved besluit ik om te folden.

Poker Stars No Limit Hold'em Tournament - t100.00/t200.00 Blinds - 7 players - View hand 1499735

UTG: t6570.00 32.85 BBs - VPIP: 8, PFR: 6, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 49
      UTG+1: t5275.00 26.38 BBs - VPIP: 26, PFR: 19, 3B: 8, AF: Infinity, Hands: 47
      MP: t620.00 3.10 BBs - VPIP: 24, PFR: 13, 3B: 0, AF: 1.0, Hands: 38
      CO: t1522.00 7.61 BBs - VPIP: 11, PFR: 7, 3B: 11, AF: NaN, Hands: 54
      BTN: t1908.00 9.54 BBs - VPIP: 39, PFR: 17, 3B: 13, AF: 10.0, Hands: 54
      SB: t8585.00 42.92 BBs - VPIP: 19, PFR: 14, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 58
      Hero (BB): t2520.00 12.60 BBs - VPIP: 12, PFR: 10, 3B: 6, AF: 3.0, Hands: 92835

Pre Flop: (t300) Hero is BB with A :diamond: J :diamond:
      2 folds, MP raises to t595, CO raises to t1497, 3 folds

Tot slot heb ik nog een vraag over het plaatsen van mijn handen.
      Is het prettig om 1 hand per topic te laten beoordelen of is het ook goed als ik meerdere handen in 1 topic plaats?

Kijk ook even op mijn blog :) (Iemand trouwens een idee hoe ik daarvan een link kan plaatsen in mijn Signature?)

Met vriendelijke groet,

Marek/Bollebeertje
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Bollebeertje,

Welkom in het handbeoordelingsgedeelte, en excuses voor de late beoordeling.

Zo te zien zit je hier al op de final table, 4 plaatsen worden betaald. Beide spelers voor je zijn al all in gegaan, en dat maakt dit een goede situatie om te beoordelen aan de hand van sng wizard. De opties zijn, callen of folden, dus welke van de 2 beter is, hangt puur af van de handranges die je beide tegenstanders spelen (niet van folding equity e.d.) en dus hoeven we alleen maar vast te stellen tegen welke ranges we een call maken die precies even goed is als een fold, en dan vaststellen of die ranges eerder te loose of eerder te tight zijn, gegeven de situatie.

Zoals je ziet is het niet zo'n duidelijke situatie, ik heb hier de openraiser op A2+, 22+, K9o+, K7s+, QTs+ gezet, en degene die over de raise heen pushed op A9s+, ATo+, 55+, en onder deze omstandigheden is een call op de bb met AJs precies break even. Als de ranges veel looser zijn, dan is de call goed, en als de ranges tighter zijn, of even loose als hier, dan is de call niet goed. We proberen met poker natuurlijk winst te maken, dus break even calls zijn op zichzelf natuurlijk niet goed, zeker als je nog een grote stack hebt, en dus nog genoeg kans om profitabele moves te maken in het verloop van het toernooi.

Ik denk dat het hier beter is te folden, omdat ik denk dat vooral de range van de overcaller niet gauw looser zal zijn dan A9s, ATo, 55+, echter, als je een read hebt dat hij wél een stuk looser zal pushen, dan is een call wel goed.