A5s 3bet defend, cbet flop checkshove turn...

• ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      comment komt zo , even afsluiten

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU:
      $25.23
      SB:
      $26.75
      BB (Hero):
      $33.30
      UTG2:
      $27.43
      MP1:
      $12.88
      MP2:
      $19.40
      MP3:
      $35.63
      CO:
      $25.00

Preflop: Hero is BB with 5, A.
      4 folds, CO raises to $0.75, 2 folds, Hero raises to $2.50, CO calls $1.75.

Flop: ($5.1) J, 4, T (2 players)
      Hero bets $2.75, CO calls $2.75.

Turn: ($10.6) 5 (2 players)
      Hero checks, CO bets $5.50, Hero raises to $28.05, CO folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $16.1.
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat afsluiten duurt blijkbaar wel even he :P

Preflop: ik neem aan dat villain vaak foldt tegen resteals?

Flop: ik zou het hier groter maken. Als je hier AA/KK/QQ/JJ/TT hebt of eender welke andere sterke hand, dan zou je deze flop ook groter c-betten. Ik maak er hier 3.50 - 3.75 van.

Turn: lastig te beoordelen zonder enige informatie over villain. Hoe vaak foldt hij tegen c-bets? Hoe vaak foldt hij tegen turnbets? Hoe vaak bet hij als er naar hem toe wordt gecheckt? Als je denkt dat hij hier vaak zal floaten dan lijkt deze play me prima, aangezien je nog redelijk wat fold-equity hebt. Als Villain best tight is en hier enkel doorbet met sterke handen, dan lijkt me dit niet optimaal.

Tegen zijn sterke made hands (QQ-TT, 55-44, JT) heb je 23.6% en 0 FE. Als je er wat random floats (straight draws bv) bijdoet heb je ongeveer 43% maar wel fold-equity (zijn draws gooit hij wel weg dan). Het lijkt me een high variance play die zeer villain-afhankelijk is.
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Hey,

Commentaar kon ik niet meer posten wegens een voor mij totaal uit niets komende server maintenance.

Ik wilde eigenlijk ook het resultaat, de fold van vilian nog weghalen maar dat heeft nu geen zin meer.

Over de hand zelf:
      Het is een hand die ik speelde tegen een 13/10 speler waar ik op meerdere tafels tegen speelde, en die redelijk nadacht over het spelletje maar niet zomaar 123 broke ging.
      De hand wilde ik op meerdere straten , misschien te, fancy spelen.
      Op flop bet ik vrij klein omdat ik "hoopte" dat hij deze zou raisen waarop ik het erin zou knallen en hij met de meeste handen niet "gutsy" genoeg is om te callen. Nu kom ik echter naar de turn waar een overbet shove een mogelijkheid is maar seen the potsize acht ik dit -ev.
      Met mijn check wil ik eigenlijk weer een reactie van hem uitlokken en daarop reageren. Ik vind zijn bet/size niet zo sterk overkomen en eigenlijk zelf vrij zwak overkomen, daarbij heb ik nu een mooie potsize shove over en heb ik nog vrijveel outs mocht ie tóch callen met AA KK like hand.

Maar hoe zou jij doorspelen dan na dezelfde actie preflop, en een 3,75$ bet op flop die hij callt, en dus op turn 12,60$ pot hebt met ~19$ behind?

Als je specifiekere stats nodig hebt moet je maar roepen :)
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop zou ik dit soort handen inderdaad alleen maar 3betten als hij veel fold op 3bets, anders is dit gewoon een fold tegen een CO open.
      Probleem van deze hand 3betten OOP is dat je in de problemen komt als je een A hit.

As played bet ik de turn liever zelf door omdat er naar mijn ervaring vaak wordt gefold op 2nd barrels in 3bet pots en je hebt nog een hoop outs mocht hij niet callen. De play die jij maakt zou ik alleen maken als je weet dat hij preflop en de flop licht gaat callen en de turn dan ook vaak gaat betten. Nu geef je hem de kans om de handen die hij foldt op een 2nd barrel behind gaat checken.