E-Em-M-Ml-L

• kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Regelmatig kom ik deze verdeling tegen wanneer het gaat om de behaalde plaats in een MTT.
      Nu weet ik niet zo goed hoeveel waarde ik aan deze verdeling van resultaten moet hechten. Ik snap niet wat het uitmaakt of je in een early stage het toernooi uitvliegt of in een mid stage ofzo. Het is wel duidelijk dat wanneer je veel late stages hebt, je een winnende pokerspeler bent.
      Ik hoop dat iemand me hier meer duidelijkheid over kan geven.
  • 10 antwoorden
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      Regelmatig kom ik deze verdeling tegen wanneer het gaat om de behaalde plaats in een MTT.
      Nu weet ik niet zo goed hoeveel waarde ik aan deze verdeling van resultaten moet hechten. Ik snap niet wat het uitmaakt of je in een early stage het toernooi uitvliegt of in een mid stage ofzo. Het is wel duidelijk dat wanneer je veel late stages hebt, je een winnende pokerspeler bent.
      maakt niet echt veel uit
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Dat is dus precies wat ik al dacht, op 2+2 bestaan er hele threads van mensen die hun behaalde resultaten posten adv E-EM-M-ML-L.
      Toen ik dat las vroeg ik me af wat dat voor zin heeft.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Of je er nou als eerste of op de bubble uitvliegt, je hebt nog steeds geen cent verdiend hahaha :coolface:
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Of je er nou als eerste of op de bubble uitvliegt, je hebt nog steeds geen cent verdiend hahaha

Als je er steeds uitvliegt op het begin dan is dit een indicatie dat je mss te loose speelt in het begin terwijl je weet dat een mtt niet kan gewonnen worden in het 1ste uur, enkel verloren ;)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      Of je er nou als eerste of op de bubble uitvliegt, je hebt nog steeds geen cent verdiend hahaha

Als je er steeds uitvliegt op het begin dan is dit een indicatie dat je mss te loose speelt in het begin terwijl je weet dat een mtt niet kan gewonnen worden in het 1ste uur, enkel verloren ;)
      klopt niks van wat je zegt, net als het argument dat het te vroeg is om te flippen of te vroeg is om te bluffen. Allemaal bullshit
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Als je een edge hebt op het veld zou ik vroege flips weo uit de weg gaan.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door JanJB
      Als je een edge hebt op het veld zou ik vroege flips weo uit de weg gaan.
      ligt eraan. Als ik denk dat ik aan chip utility win als ik een flip aanga wordt de flip dus +ev en ga ik hem aan. Als ik verlies heb ik een extra schermpje vrij waar ik weer een nieuw toernooi neer kan zetten
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      ligt eraan. Als ik denk dat ik aan chip utility win als ik een flip aanga wordt de flip dus +ev en ga ik hem aan. Als ik verlies heb ik een extra schermpje vrij waar ik weer een nieuw toernooi neer kan zetten

:) ok als jij er zo over denkt
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Over het algemeen ga ik in de vroege fase coinflips uit de weg.
      Daarnaast speel ik tight (vpip 12%).
      Dat heeft als voordeel dat ik in de eerste fase een redelijke FE opbouw.

Dat laatste heeft uiteraard alleen zin wanneer ik niet tevaak van tafel wordt gewisseld.

Alleen al door tight spel preflop en agressief spel postflop, krijg ik een edge omdat "men" mij als een betere speler erkent, zelfs als ik het gevoel heb dat anderen aan tafel nog (veel) beter zijn dan ik.
      Een ander voordeel is ook dat ik er niet vaak in de eerste fase uitvlieg. Ook dat brengt weer FE met zich mee.

Soms echter, vraag ik me af of ik niet té tight speel omdat ik misschien hierdoor teveel value laat liggen. Anderszijds is het dan weer zo dat ik me wel prettig voel bij tight preflop spel en agressief postflop. Dit geeft mij een image van een sterke speler terwijl ik dat niet echt ben. (heel slecht ben ik ook niet, iets ertussenin.)
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      Ik denk dat er een duidelijk verschil is tussen deze verschillende stages. Dus de aanpak van je spel zou moeten afhangen van in welke fase jij je bevindt. Als ik er in de early stages eruit lig, heb ik meestal of verloren met AA KK AK preflop all in, óf het is een bad beat na de flop. Of vb. een AK k high flop vs. setje.

In het begin van een mtt limp ik mijn grote handen soms. als je met AK een KJ. En er zijn véél mensen die dan met die KJ een all in callen op een K high flop. Als je zelf bedenkt dat je dát ook doet en je vliegt eruit in de early stages, dan kan je daar iets aan veranderen.

Soit, onduidelijk verhaal, mijn conclusie: grote verschillen tussen early eruit middle stages en bv. de bubble. Op de bubble kan je doordat het spel veel tighter wordt heel veel potjes stelen en een stack opbouwen om de rest van de tafel nadien te gaan domineren. Als je blijkt dat niet te doen, dan gaat er ook iets mis... Als je zelf één van die tighte rakkers bent op dat moment -> knopje omzetten, minbetten etc... push/fold etc...