Isoleren: looser of tighter met meer limpers?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Een interessant vraagstuk waar Hoedinie en ik een discussie over hadden:

Ik gaf aan dat naarmate er meer limpers voor hero zitten, het lucratief is om looser te gaan iso-raisen, omdat er meer dood geld is om op te pakken.

Hoedinie zegt echter (en daar ben ik het dan ook wel weer mee eens) dat hij juist tighter gaat iso-raisen, omdat de kans dat iemand callt groter is.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?!
  • 8 antwoorden
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Hangt toch wel erg van villains af?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Neem even een gemiddelde situatie....
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Neem even een gemiddelde situatie....
      Fullring bedoel je?

Doet het er verder nog toe welke site? :p
      Bij PKR bijvoorbeeld, zie je zo tussen de 3 en 5 limpers pf fr SSNL. Als je daar gaat isoleren vanaf de CO met QJss..

Ik vroeg vanavond het zelfde aan Gamblewithme en die overlimpte nooit eigenlijk en die was liever zelf de agressor.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Naarmate ik meer calls verwacht (zowel pre als postflop) ga ik tighter raisen.
      Sommige vissen zijn zo verschrikkelijk slecht (enorme stations en spewtards), dat ik hiervan afwijk.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Reactie van Chivaz1 in mijn blog:

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      hangt (zoals altijd eigenlijk) weer van de situatie af
      Over het algemeen isoleer ik iets looser bij meerdere limpers. Maar ik kijk wel altijd even naar de stats l/f, l/c en l/r die ik in mijn pop up van de hud heb opgenomen. Als ze altijd l/c spelen, dan isoleer ik alleen voor value. Daarnaast let ik goed op de 3betters achter me, omdat mensen looser gaan 3betten wanneer jij vissen isoleert.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rrrood
      Ik vroeg vanavond het zelfde aan Gamblewithme en die overlimpte nooit eigenlijk en die was liever zelf de agressor.
      Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik speel liever zelf in die situaties raise/fold. Alhoewel met veel limpers die een lage l/f hebben het op de BTN toch +EV kan zijn (denk ik) om met lage SC of A5s-A9s mee te limpen.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      lol, sorry had dit topic gemist

60/0 vissen limpen trouwens dus ook met AA, dus het is soms wel oppassen. Ga niet zomaar broke met TPTK. Maar over het algemeen is voornamelijk de 2e limper nooit sterk. Maak het natuurlijk ook wel weer 1BB groter voor elke extra limper, maar dat lijkt me logisch.

elke vis is anders en onberekenbaar, probeer het onderscheid te vinden.
      Er zijn ook best veel 30/5 spelers die dus heel erg passief lijken, maar verder postflop wel aardig weten wat ze doen (ik kijk vaak even naar de wtsd, als die lager dan ~26 is, dan is het geen complete station). Deze kun je beter beschouwen als slechte reg. en leaks zoeken, dan puur als vis.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik ga eerder akkoord met Hoedinie.

Een tactiek die ik wel toepas is na vele limpers met een hand met potentiëel de pot groter te maken:

Als ze echt heel loose zijn en toch callen, ga ik IP tegen zoveel limpers niet isoraisen, maar de pot wat sweetenen (bv. +3BB) met marginale handen (suited connectors, suited broadways, pocket pairs). Iedereen callt en je hebt al een grote pot voor wanneer je een monster hit een een van de vissen zijn top pair niet kan wegleggen.

Wanneer een aandachtige reg na jou dit door heeft kun je het wel niet meer doen. Want die gaat natuurlijk 3betten voor al het dode geld. Ik doe dit ook enkel op een heel "goede" tafel.

Na veel limpers ga ik enkel met top handen groot raisen: QQ+ AK+

Is er maar één vis aan tafel die limpt, dan kan ik met meer handen isoraisen.