NL20 QQ BB: 3-betsizing

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($1.21)
      Hero ($20)
      UTG ($10.61)

UTG+1 ($45.40)
      UTG+2 ($18.71)
      MP1 ($18.61)
      MP2 ($20.60)
      CO ($23.77)
      BTN ($39.52)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

UTG raises to $1.20, fold, fold, MP1 calls $1.20, fold, fold, fold, SB calls $1.10, Hero raises to ...

in het kader van: what would you do?
      UTG = 46/30 (50 handjes)
      MP = 46/9 (70 handjes)
      SB = 42/3 (60 handjes)
      kortom een viskraam :s_grin:
  • 16 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik zou er $6,20 van maken:

3 * de openingsraise + 1 * per caller + 1bb vanwege relatief OOP zitten postflop bij caller(s). Dus:

(3 * $1,20) + (2 * $1,20) + $0,20 = $6,20
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik denk dat ik hem eerder naar iets van 4,x$ zou raisen. als je je echt aan de regels van PS houdt moet je hier inderdaad naar een bedrag rond de 6,x$ raisen, zeker omdat je ook nog eens oop zit. Dit betekent echter wel dat er wanneer er bv. 2 spelers callen, de pot al groter is dan je stack, en je nauwelijks meer wegkomt.. bij een iets kleinere raise ben je minder snel commited.

ik verwacht dat zelfs een megafish hier enkel je 3bet callt met iets van ax , kx of misschien een pocket. en tegen 2 spelers lig je niet eens zover voor tegen die ranges.. plus dat als ze hier een a of een k hitten, ze der hand toch nooit folden, dus je hebt helemaal geen fold equity als je bv de flop shoved.

dit zijn trouwens slechts my 2 cents. ik vind qq sowieso een lastige hand en vaak 3bet ik hem ook wel pf, maar tegen tightere spelers wil ik ook nog wel eens flatten, om bij een setje gestacked te worden door handjes als aa, kk of ak. misschien zit ik er wel helemaal naast, dus ben wel benieuwd wat de judges er van vinden.. interessante discussie sowieso!
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou er $6,20 van maken:

+1

Je vindt het niet erg om hier al de pot op te pikken. Fishes folden bovendien niet dikwijls als ze al geld geïnvesteerd hebben, ze vinden dat je pre flop nog niet kan opgeven met pakweg 7-6 want je kan altijd een straight of trips hitten. Dus probeer er zoveel mogelijk in te krijgen, want ze callen nog wel met mindere handen.

Daarna is de flop makkelijk tenzij je tegen MP1 komt: als UTG gecalled heeft, heb je geen keuze en moet alles erin wat er ook op de flop komt. Bij MP1 weet ik het minder goed, ik zou check-folden op de flop als er een A of K komt want dit lijkt een passieve speler.

Als je lager raised, kom je hier bijna zowiezo tegen 2 spelers uit post flop en dan speelt Q-Q net iets moeilijker.

@ judge: is all in pushen hier een mogelijkheid? Imo wel, fishes callen zeker met A-K (waardoor je niet voor moeilijke post flop beslissingen komt) en wss nog wel met J-J en A-Q.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Twordt in feite pas interessant wanneer iemand je callt en de flop is Axx of Kxx. Op deze flops zou ik graag de line eens willen weten van de judge, en tegen welke tegenstanders verschilt deze. Alvast bedankt!
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Twordt in feite pas interessant wanneer iemand je callt en de flop is Axx of Kxx. Op deze flops zou ik graag de line eens willen weten van de judge, en tegen welke tegenstanders verschilt deze. Alvast bedankt!
      zonder antwoord op mijn issue de judge vragen om een andere vraag te beantwoorden... zat jij op de Hijack of zo?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Denk dat het handig is om eerst even de originele vraag beantwoord te krijgen, zodat de thread starter zijn antwoord heeft... Ook vind ik niet dat het 'daarna pas interessant wordt', omdat 3bet sizing voor veel mensen (onder wie ikzelf) al lastig genoeg kan zijn.

Om toch mijn gedachten hier even over te laten gaan:
      - SB heeft $0,10 behind en telt niet mee
      - Na de raise naar $6,20 met 1 caller:
      * Als UTG heeft gecalled: alleen broke met set of overige nuts, de rest check/fold
      * Als MP heeft gecalled kan die veel meer hebben dan AA/KK/AK, dus je hoeft echt niet achter te staan tegen hem. Tegen hem zou het geld er op een Axx/Kxx-board wel in gaan denk ik.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      * Als UTG heeft gecalled: alleen broke met set of overige nuts, de rest check/fold

Waarom? UTG heeft bij een call pf nog maar een 4 dollar op de flop in een pot van 14 dollar of zo? Zou je dan echt overwegen om te folden? Het is dan ook nog eens een 50% VPIP fish, met 30% pf raise...
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Point taken.

Correctie dus: geld gaat er toch wel in. Of hero moet preflop gewoon callen en flop herevalueren. Maar dat lijkt me veel te weak.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      noway dat ik squeeze naar 6 en dan check/fold speel. obvious shove any flop. vandaar dus ook mijn vraag naar betsizing pre.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind die betsizing niet zooo erg belangrijk... Het moet niet op de 10c juist zijn toch? :D .
      Als het fish is kan je het lekker groter maken dus idd 6.2$ ofzo. Als het TAGs zijn ofzo kan je het ook 5$ maken, dat heeft hetzelfde effect.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Pfew, dat is eigenlijk gewoon uitrekenen he.

Als je er hier 6.2 van maakt, zoals PS het ook voorschrijft, en je gaat er vanuit dat UTG en MP1 callen (SB die kijkt gewoon lekker toe, want die heeft niks meer) dan is de pot 19.8$.

Wat er dan op de flop komt maakt wat betreft UTG niks meer uit, die call je gewoon. Het is wel belangrijk wat MP1 doet, zijn stackje is nog wel de moeite.

Scenario's:
      als UTG pusht, MP1 foldt ==> snapcall

als UTG checkt, MP1 pusht 12.41 in 19.8 pot ==> call
      hier heb je 27.8% equity nodig en dat heb je met QQ.

als UTG checkt, MP1 checkt en er ligt geen A/K ==> shove

Als UTG checkt, MP1 checkt en er light een A/K ==> check behind for bluffinduce (en call nog steeds de shove op de turn)

Eigenlijk komt het erop neer dat je tegen deze spelers niet meer wegkomt als je gaat squeezen. Ze zullen ook vaak folden, indien niet heb je nog genoeg equity om de play profitabel te maken.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      als UTG checkt, MP1 checkt en er ligt geen A/K ==> shove

Als UTG checkt, MP1 checkt en er light een A/K ==> check behind for bluffinduce (en call nog steeds de shove op de turn)
      ehm... ik zit in de BB en lan dus niet eerst wachten op de rest of check behind spelen he.

Mede vanwege het feit dat ik OOP zit vind ik mijn sizing juist wel belangrijk.
      Als ik 6.2$ raise en ik krijg 1 callers ben ik met een Cbet al committed.
      Met een raise naar $4.5 zal ik hetzelfde effect creeren want volgens mij kijken vissen sowieso niet naar betsizing. alleen ben ik met $4.5 totaal niet committed
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Sorry, met al dat gereken met stacksizes heb ik me even vergist in de posities, maar dat maakt voor het postflop spel niet zo heel veel meer uit hier hoor.

Je raisesizing is zeker belangrijk als je OOP zit! Je hebt een sterke hand en je wil dus geld in de pot, hoe meer geld je in de pot krijgt, hoe makkelijker de hand speelt postflop.

Als je hier raist...raise je dan voor value of als bluf? ...natuurlijk voor value. Die fish zullen je zéker callen met slechtere handen. Waarom zou je het dan goedkoper houden preflop? Waarom zou je niet meer raisen als je nog steeds de beste hand hebt en weet dat je gecalled zal worden door slechter?

Je zegt dat je met een raise naar 4.5$ hetzelfde effect zal creeren...welk effect wil je dan bereiken? Ik vind het helemaal niet erg als je jezelf hier met zo'n hand commit tegen deze spelers.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ik wil het liefst headsup tegen 1 van de vissen, niet alle 3. aangezien de kans dat er een overcard komt 42% is wil ik hier natuurlijk niet multiway komen.
      Moet ik blij zijn met alleen het dode geld oppikken? sja... daar weet ik het antwoord niet goed op eerlijk gezegd.

As played: ik heb geraised naar $5.2 en iedereen fold. vandaar mijn idee om iets lager (net onder 5) te raisen
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Je hebt gelijk dat je liefst heads-up wil (die sb mag er gerust bij, die heeft niks meer in te brengen), maar dat is een extra reden om je raise-size groot te maken.

In poker verdien je als je tegenstander fouten maken en je laat hen die fout maken door groot te raisen zodat, indien UTG callt, MP1 toch niet de prijs krijgt om te callen.

Moet je blij zijn het dode geld op te pikken? Ja, absoluut. :)

As played: lijkt me niet verkeerd hoor, maar het heeft hetzelfde effect op UTG als 6.2, als hij callt en MP1 foldt, kom je ook niet meer weg. En ik vermoed dat je achteraf lager wou raisen omdat iedereen foldde, maar dat is resultaatgericht denken. Voor hetzelfde geld raise je naar 4.5, callen ze allebei, valt er een A of K op de flop en verlies je tegen ATs of zoiets...en dan denk je achteraf...had ik nu maar groter geraised :) .
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      thnx voor de heldere uitleg.
      KILL results tijden poker... das toch een moeilijke taak blijkt maar weer, zelfs als ik niet naar de grafiek kijk tijdens een sessie.