Nl 5 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik besluit hier de flop te checken, omdat ik eigenlijk nauwelijks handen uit zijn range beat (aq+, 1010+ , zoeits?) turn hit ik top pair en besluit ik uit te betten (ik beat nog steeds niet heel veel, maar wel handjes als aq, jj, qq). op de river besluit villian vervolgens te shoven. ik fold hier, maar welke handjes zijn hier logisch? enige hand waarvan je kan verwachten dat hij shoved is iets van ak suited ofzo. een geflopte set 9s of 10en zou eventueel ook nog kunnen, maar daar zie ik de zin niet echt van in, omdat hij zich dan alleen maar isoleert tegen een eventuele flush.. folden is hier wel correct imo?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,02
      CO:
      $14,22

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , K:heart:
      5 folds, CO raises to $0,20, BU folds, Hero raises to $0,65, BB folds, CO calls $0,45.

Flop: ($1,35) T:heart: , 9:heart: , 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($1,35) K:club: (2 players)
      Hero bets $0,75, CO calls $0,75.

River: ($2,85) 4:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $3,65, Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,85
  • 3 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Dit is echt een standaard cbet spot imo. Alleen als hij een vpip van 30+ en een fold to cbet van <50% hefet vind ik een check hier verantwoord.
      As played is de turn natuurlijk een mooie kaart om op te vbetten. Het board is erg drawy dus 1$ kan geen kwaad.
      De river veranderd niet zo veel, alleen de draw komt aan. Ik snap je check dan ook niet, behalve als je een bluffinduce wilt maken. Dit houd in dat je wel op elke bet zal moeten callen. Een bluffinduce an sich is dus niet slecht, maar zal je de move wel moeten completen.
      Als je bang bent voor de river kan je het best een blockbet maken van <half pot. Dit zal hem minder snel laten doen bluffen.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ga hier echt vaak niet c-betten. De samplesize is niet groot, maar even uitgaande van een PFR-range van ongeveer 10 en een fold to 3bet van ongeveer 50%...dan zit je hier tegen een range van 5% te spelen.

Dan heb je het over 77+, Ajs+ en Ako.

Welke handen callen je c/bet hier:
      77/88/99/TT/JJ/QQ/A:heart: Q:heart: / A:heart: J:heart:

Hoeveel combo's zijn dit?
      77: 3 combo's
      88: 6
      99: 3
      TT: 3
      JJ: 6
      QQ: 6
      AQh: 1
      AJh: 1

Totaal: 29 combo's

Welke handen folden hier tegen je c-bet:
      AJ/AQ/AK

AJ: 15 (geen AhJh)
      AQ: 15 (geen AhQh)
      AK: 12

In totaal 42 combo's.

Als je het zo bekijkt kan je hier c-betten omdat villain meer combo's zal folden dan callen, maar, aangezien Villain passief is verwacht ik niet dat hij hier zijn Ako in een bluf zal veranderen. (kan natuurlijk, maar ik verwacht het niet).

Als je met die wetenschap zou betten, dan word je eigenlijk alleen maar gecalled door beter en alle handen die slechter zijn dan jouw hand...die folden. (AQ/AJ).

Dus...ik c-bet hier niet.

Op de turn moet je vervolgens wel groter betten. 1$ is wel het minimum. Het board is superdrawy en je wil protecten.

Op de river kan ik me zelfs vinden in een c/f. Hij callt je turnbet maar dat doet hij niet met JJ/QQ. Als hij dat toch zou doen dan checkt hij die behind op de river.
      Je kan hier blockbetten maar dan vraag ik me af van welke handen je nog value wil krijgen.

Ik vind het ook een moeilijke, dus ik laat deze graag even openstaan voor Yoshiwa :) .
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Dit is een beroerd board om te cbette.
      Het hit je range niet , het hit zijn stealing range wel (zie 42 hands sample , kan perfect een LAG zijn)
      Je doet echt niks van zijn connected broadway type / suited connected type handen folden want dit hitten dit board gewoon superhard.
      Enkel van lage PP en mss overcards kan je een fold krijgen.
      Als hij zelf niet bet op de flop zie ik 3 opties:
      1-hij heeft overcards (kan ie ookwel betten maar hij is vrij passief voorlopig)
      2-hij heeft een draw
      3-hij heeft een monster dat ie slowplayed omdat het board jouw range toch niet super connect

Op die turn hit je en moet je echt groter betten. We hebben net geconcludeerd dat dit board heel wat vna zijn CO stealing range hit , en die K vermindert de drawyness zeker niet.
      Daarom moet je echt groter betten voor value.
      Als de river de flush valt en hij shoved kan je echt gewoon folden , hij heeft bijna geen missed draws , en als hij ze wel heeft verandert hij ze volgens mij niet in een bluf gezien zijn passivness :)