1.5$ 18s A9s on BTN na min raise

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Bij het reviewen kwam ik dit handje tegen. Een fold is mi te tight. Kan ik hier gewoon flatcallen in positie? Zo ja, met welke range zou je hier kunnen flatcallen?

Poker Stars, $1.32 Buy-in (25/50 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP3: 1,040 (20.8 bb)
      CO: 1,465 (29.3 bb)
      Hero (BTN): 1,395 (27.9 bb)
      SB: 1,150 (23 bb)
      BB: 2,535 (50.7 bb)
      UTG+2: 3,330 (66.6 bb)
      MP1: 1,105 (22.1 bb)
      MP2: 1,480 (29.6 bb)

Preflop: Hero is BTN with A 9
      UTG+2 folds, MP1 raises to 100, 6 folds

Results: 125 pot
      MP1 mucked and won 125 (75 net)
  • 4 antwoorden
    • LeSmit
      LeSmit
      Bronze
      fold gewoon
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Waarom is een fold je te tight? 3bet met deze hand valt af dus dan wil je flatcallen. Maar veel meer dan een speculative hand is het niet. Ik zou een first in spot afwachten en deze lekker folden.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Carlytuur,

De miniraise is aantrekkelijk om te callen, daarom is het juist zo goed om te folden.

Een call levert je weinig op, je hebt pas nut aan je A9s als je tegenstander praktisch any two opent, anders heb je amper meer dan 50% equity, en kans op raises achter je, in een sng waarin je op termijn wint door veel te folden.

Een miniraise wordt vaak gecalled door BB of andere spelers, waardoor er actie komt, waardoor jouw fold 'afbetaald' wordt. Je zou deze hand first in prima kunnen spelen, omdat je dan initiatief en positie hebt, en vaak met een cbet hu de pot op kunt pakken, of zelfs preflop al de pot kunt winnen.

Echter, met een raise voor je vallen die argumenten af, en blijft er eigenlijk geen rede over om mee te spelen in deze hand.

Zo ja, met welke range zou je hier kunnen flatcallen?

Dat is niet een vraag die ik met een range kan beantwoorden. Er zijn verschillende scenario's waarop ik verschillend zou reageren.

Villain is een nit, speelt bijna geen enkele hand, en heeft hier dus vrijwel altijd AA of KK oid: dan call ik met elk pocket pair voor setvalue, behalve KK, AA, die ik raise om vervolgens mee all in te willen. Omdat villain heel tight is, is de kans zeer groot dat je met je call van 100 chips gemiddeld wel een pot van 1000 zal winnen als je je set hit.

Villain is normaal/we hebben geen read op villain: Dit is het lastigste, want met AK all in raisen is hier wel erg overdreven, we zetten dan 1300 chips in om 175 te winnen, wat alles behalve een goede deal is. Met AK en AQ kun je dan op zich wel callen, omdat je ver voorligt tegen wijdere Ax ranges, en de gemiddelde tegenstander op deze limiet openminiraised toch zeker wel A9o, A8s, wat maakt dat we met AQ+ vrijwel alles in die range domineren.

Villain is erg loose: Nu willen we AK wel reraisen, als villain echt any two opent, kun je AQ en AJ natuurlijk ook reraisen. Er blijft in dit geval weinig over wat je wilt callen, omdat je niet wilt dat villain initiatief heeft en jou van je hand af kan cbetten of uit kan sucken tegen jouw AQ met slechts 10 6o. Hier spelen we dus fold of raise, en flatten we nooit.

Het belangrijkste is echter, in een sng winnen we door veel te folden, en dit soort spots moet je dus echt uit de weg gaan, juist omdat het enigszins marginaal wordt, en we in sng's, omdat een fold zo profitabel is, alleen spelen als we weten dat we voorliggen, en dus goede handen/goede 'villain kan folden'-prognoses hebben.
    • CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Hey, helemaalnicks,

bedankt voor alweer een goed onderbouwde uitleg. Intuïtief en ook wel met info uit strategy/video's speelde ik al ongeveer zoals jij hier uiteenzet.

Villain is een nit, speelt bijna geen enkele hand, en heeft hier dus vrijwel altijd AA of KK oid: dan call ik met elk pocket pair voor setvalue

Dit vond ik wel een interessant deeltje, omdat ik tegen nits eigenlijk 22-TT zelfs foldde en 22-55 zowiezo foldde.