set met 3 klaveren op flop

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Villain is 11-9, AF 2.4.

In deze situaties weet ik nooit goed wat doen. Probeer ik villain hier all in te krijgen? Maakt het uit of de flop 7-Q-A is of 7-Q-2 (en dus of villain mogelijks aan het semi-bluffen is met A klaveren)?

Als villain hier re re raised op de flop, ga ik dan all in? Zie maar weinig handen callen die ik beat...

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.92)
      Hero ($9.85)
      UTG ($4.49)
      UTG+1 ($13.15)
      UTG+2 ($10.51)
      MP1 ($11.64)
      CO ($10.40)
      BTN ($10)

Dealt to Hero 7:spade: 7:heart:

fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.35, fold, fold, Hero calls $0.25

FLOP ($0.75) 7:club: Q:club: A:club:

Hero checks, CO bets $0.75, Hero raises to $2, CO folds

Hero shows 7:spade: 7:heart:

Hero wins $2.14
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Moneystef,

even eerst over de hand zelf:
      - je c/r is prima, maar ik zou het wel groter maken. (3$)

Wat betreft je vragen:
      - probeer ik Villain all-in te krijgen: ja, op de flop wel. Als villain hier re-raised op de flop kan je broke gaan.
      Ik heb het even voor je nagerekend met verschillende ranges.
      Dit is tegen een redelijk "loose" range, dit houdt in dat hij hier ook nog met AK gaat afstacken.

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 62,285 % 60,581 % 3,409 % 36,010 % 7s7h
      Player 2: 37,715 % 36,010 % 3,409 % 60,581 % AA, QQ, AQs+, KcJc, KcTc, JcTc, Jc9c, Tc9c, AQo+

Als ik de range tighter maak en hem enkel zie afstacken met sets, two pairs en een flush, dan is dit het resultaat:

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 46,876 % 45,172 % 3,409 % 51,419 % 7s7h
      Player 2: 53,124 % 51,419 % 3,409 % 45,172 % AA, QQ, AQs, KcJc, KcTc, JcTc, Jc9c, Tc9c, AQo

Aangezien je dan al geld hebt geïnvesteeerd, kan je hier dus broke gaan.

- het maakt zeker uit wat voor flop het is. Op een AQ7 board kan Villain veel makkelijker een sterke hand hebben gehit. Een Q72 board is veel moeilijker te hitten. Op een Q72 board kan het zijn dat villain A:club: heeft en bv. Q :heart: . Maar ook daartegen doe je het nog prima.

Dit is op een Qc7c2c board:
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 70,202 % 70,202 % 0,000 % 29,798 % 7s7h
      Player 2: 29,798 % 29,798 % 0,000 % 70,202 % AcQh

ik hoop dat dit je vragen beantwoordt! Indien niet, dan hoor ik het graag.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      He Darko,

Eerst en vooral proficiat met je promotie tot handbeoordelaar :)

Over de hand: Bedankt voor de gedetailleerde uitleg, zeer leerrijk. De conclusie is dus dat je het maar beter all in kan proberen te krijgen wat de board ook is? Dit is zowat een worst case scenario board als ik je berekeningen begrijp, in de zin dat ik bij board zonder A (met bv Q-7-2) veel meer equity % heb tegen zijn range.

Stel de tegenstander is supertight, pakweg 6-5 met AF1,5 of zo? Dan wordt het al eerder een fold op het Q-A-7 board, of niet?

PS met welk programma kan je die berekeningen eigenlijk doen?
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Hoi MoneyStef,

thx, ik zal er proberen het beste van te maken hoor :) .

Wat betreft de hand...sja, "wat het board ook is" is misschien wat ruim gezegd, maar in principe ga je geen set folden op de flop. Als het board nu erg droog is (dus geen draws), dan zou je tegen een erg tight (passieve) tegenstander nog je bottom set kunnen folden... maar dat is op dit board natuurlijk niet het geval.

Tegen een supertighte tegenstander, een 6-5 nit met een AF van 1,5, zoals je zelf aangeeft, zou je misschien op een rainbow board kunnen folden, maar zolang er ook kans is dat hij daar met Ak of AQ afstackt, moet je eigenlijk wel callen. Dus je moet dan al behoorlijk zeker zijn dat hij AA/QQ daar speelt...en dat gebeurt niet echt vaak natuurlijk.

De reden waarom je equity lager is met een A op het board is omdat je tegenstander heel wat Ax handen speelt en dus ook two pairs kan hebben die kunnen verbeteren naar een FH.

Het programma voor de berekeningen is de "equilator" van Pokerstrategy. Dat is een zeer handig programma waar je zelf ook een beetje kan spelen met ranges.

Dit is de link: equilator

Als je er hulp bij nodig hebt, let me know!