K6o push vanaf button, bubble 18 mans sng

• jasmar119
      jasmar119
      Bronze
      Is dit een goede shove ?

SB vpip:36 pfr:7 14 hands sample
      BB vpip:38 pfr:15 39 hands sample

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG Priidix (5,720)
      CO xicoc (2,470)
      BTN jasmar119 (1,610)
      SB steveontrent (13,370)
      BB Grunkdk2803 (3,830)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 5 players) jasmar119 is BTN 6:club: K:heart:
      2 folds, jasmar119 goes all-in 1,610, 1 fold, Grunkdk2803 calls 1,410

Flop: 7:spade: 4:spade: 3:heart: (3,320, 2 players, 1 all-in)

Turn: Q:spade: (3,320, 2 players, 1 all-in)

River: 9:spade: (3,320, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 3,320
      Grunkdk2803 shows a straight, Three to Seven
      6:heart: 5:heart:
      jasmar119 shows high card King
      6:club: K:heart:

Grunkdk2803 wins 3,320 (net +1,710)

jasmar119 lost 1,610
  • 3 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi jasmar119,

Het eerste wat me bij deze hand opvalt is het feit dat je zo vroeg al op de bubble zit (100/200), dit is een goed teken, en betekent dat het vrijwel zeker een format is dat winnend kan worden gespeeld.

Ik heb de hand ingevoerd in SNG wizard, en ben met de ranges van je tegenstander gaan spelen. Ik denk dat in dit geval een fold wat beter is. Je hebt geen goede read op je tegenstanders, maar waarschijnlijk zijn ze allebei niet al te goed, gezien hun passieve speelstijl preflop. Hoewel dit niet perse betekent dat ze ook loose callen tegen all ins, kun je vooral van de SB wel verwachten dat hij niet direct terughoudend zal zijn om te callen, en aangezien de push alleen goed is als beide tegenstanders minder dan 10% van de handen callen (minder dus dan ATo, A8s, 55) lijkt een fold beter.

Dit klopt wel met mijn intuitie, intuitief zou ik hier K6s nog wel pushen, met jouw (weliswaar kleine, maar toch) read zelfs nog iets minder. Suited kaarten zijn in deze situatie veel beter, omdat je zelf hoe dan ook een vrij wijde range kunt pushen, en je tegenstanders alleen met significant tightere ranges zullen callen, en in die situaties geven suited kaarten net even dat extra stukje equity dat je vaak nodig hebt om een push winstgevend te maken.

Folden is hier dus beter, omdat je er niet echt vanuit kunt gaan dat de grote stacks met passieve speelstijl hier KQo of A6s zullen folden.
    • jasmar119
      jasmar119
      Bronze
      Hi Helemaalnicks,

Bedankt voor de uitleg.

Als de SB hier een stack van rond de 3000 a 4000 had, was dit dan wel een push geweest ?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door jasmar119
      Hi Helemaalnicks,

Bedankt voor de uitleg.

Als de SB hier een stack van rond de 3000 a 4000 had, was dit dan wel een push geweest ?
      Hi,

Dit is wat belangrijk is:

en aangezien de push alleen goed is als beide tegenstanders minder dan 10% van de handen callen

Je zou kunnen zeggen "als villain 400 chips heeft, called hij een stuk tighter, en kunnen we wel pushen", wat voor sommige handen wellicht ook wel geldt. Echter, in dit geval denk ik dat die 10% die ik noemde, waar villains onder moeten zitten wat calling range betreft, wil de push profitabel worden, nog steeds niet voldaan is.

Met andere woorden, het is hier van secundair belang hoe groot de stacks van villains zijn. Leidend is welke ranges ze callen. In dit geval denk ik niet dat als sb 4000 chips had, hij ATo zou folden, daarom denk ik dat K6o in die situatie wel een profitabele push zou zijn.

Mocht het niet duidelijk zijn, vraag dan gerust door.