topset on 1-suited brd

• Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      villain is normale reg, ietwat hoge raise cbet over 500 handjes van 14%.
      Kan ik hier beter callen, reraisen of shoven.
      Pretty standaard spot, maar elke keer weer heb ik het idee dat ik de foute keuze maak.
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $2(BB) On Game
      SB ($182)
      BB ($279)
      UTG ($212)
      Hero ($210)
      BTN ($230)

Dealt to Hero 7:spade: 7:diamond:

fold, Hero raises to $6, fold, fold, BB calls $4

FLOP ($13) 4:club: 7:club: 3:club:

BB checks, Hero bets $11, BB raises to $34, hero ?

Hero raises naar 74, BB folds

Ik reraise hier omdat een shove te groot is, maar ik wil hem ook geen gratis kaart geven, plus mocht hij lagere sets hebben, dan wil ik het geld er nu al in hebben omdat er veel actie killers zijn.
  • 4 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Zelf call ik denk ik vrij vaak hier (tenzij Villain erg aggro is) om op de turn opnieuw te kijken.
    • Ruleza
      Ruleza
      Silver
      Shove kan wel, zo balanceer je je shoving range met sets en naked A high fd's.

Maar meestal 3b/get in ik het hier. Callen vindk geen goede optie, too many bad turns.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik zou ook niet vaak callen tenzij hij heel spewy is en alle boards zo aanvalt. Er zijn gewoon vervelende turn actiekillers en als je hier geen 33/44 stackt heb je echt wat verkeerds gedaan :P . Mocht hij vaak dit soort bluffraises maken zal hij de turn vaak doorzetten en dan kun je op de turn het geld erin krijgen.

Ik vind dit eigenlijk zelf een hele leuke spot om het er in 1x in te schuiven. Zo laat je het er uit zien als AcKx of een of andere random draw. Ik vind een 3bet hier naar $74 wat jij doet er veel sterker uit zien dan een shove omdat zo een 3bet laat zien dat je helemaal geen fold wilt terwijl met een shove lok je nog wat lichtere calls uit.

Uiteindelijk maakt het niet heel veel uit want met het dode geld dat al in de pot zit gaat hij geen valuehand of goede draw meer folden, maar er kan wel een klein verschil in zitten, dunno.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      een shove leek me zo groot, ik shove dan bijna 200 over een raise van 34, als hij iets groter had geraiset, en we gewoon 100bb zitten, dan zou ik altijd shoven. Maar hier zag ik nog ruimte om ook als bluf wel eens een reraise te kunnen maken. Maar alsnog denk ik achteraf inderdaad dat een shove wel beter is. Hij zal dan denk ik ook wel gefold hebben dus het resultaat is hetzelfde.

Hij valt dit soort boards wel vaker aan, maar dan nog wil ik heel veel turns niet zien, dus call ik liever niet.