Pokeren als hobby, hoe passen jullie het in?

• WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Beste mede-pokeraars, toch weer even een nieuwe topic om wat leuke informatie los te krijgen.

Waar staat poker tegenover jullie overige hobby's en werk?

Hoeveel uur pokeren jullie per dag en hoe is dat te combineren met bovenstaande zaken?

Ik ben een beginneling en merk nu al dat om echt goed te worden ik een hoop tijd moet steken in het bestuderen van de artikelen en boeken en software enz..

Wanneer ik dit doe merk ik dat ik eigenlijk het grootste gedeelte van de dag bezig ben met poker..
      Iets wat niet goed is volgens een bepaald psychologisch artikel ;)

Ook ga ik 's nachts zoals nu erg laat naar bed (oke ik ben vrij geweest de afgelopen 5 dagen) en mijn ouders vinden dit al vreemd..
      Uitleggend aan hen dat bijna iedere pokerspeler dit doet heeft geen effect ;)

Dus, om een lang verhaal kort te maken.
      Mensen die al een stuk verder dan mij zijn (ik speel 10NL), ik ben benieuwd hoe jullie dagelijkse ritueel eruit ziet.

Werken, poker, slapen, werk? of??

Ik ben benieuwd!
  • 19 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      at the moment speel ik savonds een beetje en overdag studeren
      in het jaar speel ik eigenlijk als ik niets anders te doen heb
      ben student dus heb wel de nodige vrije tijd :)

groeten
    • WPTRay
      WPTRay
      Bronze
      Geen andere hobby's, bijbaan etc?
      En puur voor de lol of toch om een leuk zakcentje (zij het in de toekomst) mee te verdienen?

Misschien ben ik dan nog wel te n00b en zal het leren na een bepaald niveau misschien minder tijd kosten omdat de basics al goed worden beheerst?
      Anyway, genoeg zal worden beheerst om de mensen op de low limits te verslaan..
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Heb het afgelopen jaar wegen ziekte thuis gezeten, en dus had ik meer dan genoeg vrije tijd om in poker te steken. Ik weet niet hoe het gaat lukken als ik in september aan mijn studie ga beginnen, maar tegen die tijd laat ik het wel weten ;)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik speel voornamelijk in t weekend.

Ik werk 5 dagen per week, en dus ga ik savonds niet meer uitgebreid pokeren, ook in het kader van het verslavings aspect van elk spel voor geld waar een gokelement inzit.

Ik speel af en toe wel eens na t werk, maar dan meer als afleiding en en echt geconcentreerd ben ik dan niet bezig. Verder speel ik vrijdag savonds en zondag middag/avond toernooien, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik ben er niet goed in, en ik draai verliesgevend over toernooien, maar dat maak ik goed met cashgames.

Maar ik zie poker echt als hobby. Als ik er geld voor moet storten, dan doe ik dat, ik heb een goed inkomen en ben totaal niet afhankelijk van pokeren voor inkomsten. Elke hobby kost geld, en pokeren is geen uitzondering.

Verder ben ik wel regelmatig bezig met t spelletje, ik lees erover, overdenk sommige handen en lees af en toe een boek of tijdschrift over pokeren. Maar qua spelen zit ik nog niet op 10 uur per week.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door WPTRay
      Geen andere hobby's, bijbaan etc?
      En puur voor de lol of toch om een leuk zakcentje (zij het in de toekomst) mee te verdienen?

Misschien ben ik dan nog wel te n00b en zal het leren na een bepaald niveau misschien minder tijd kosten omdat de basics al goed worden beheerst?
      Anyway, genoeg zal worden beheerst om de mensen op de low limits te verslaan..
      natuurlijk wel andere hobbies ;)
      ik doe muay thai, heb al bijna 5 jaar een vriendin dus daar kruipt ook wat tijd in, ga vaak naar de cinema, uitgaan natuurlijk :D
      en sinds ik poker werk ik eigenlijk niet meer omdat ik genoeg mee verdien zodat ik geen bijbaan nodig heb :)

groeten
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik speel op NL10 en ik ben gold.
      Ik denk dat het duidelijk is, ik heb geen leven buiten poker.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ik speel enkel als ik goesting heb, 't blijft een hobby.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Ik speel elke weekavond dat ik thuis ben na mijn werk. Geen echte verplichting, maar wel met een beetje discipline. Vooral omdat ik het leuk vind en er beter in wil worden. In het weekend speel ik ook, maar eigenlijk in verhouding minder omdat ik mijn vrije tijd dan voor andere dingen gebruik. De pokersessies zelf probeer ik dan nog wat onder te verdelen (dus niet ineens 4u aan een stuk, maar met af en toe pauzes voor andere dingen).

Pokeren kost voor mij geen geld btw, het is een hobby die opbrengt en waar ik meer uit zou willen halen.
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik heb December 2006 mijn eerste pokerpot gespeeld.
      2007 meer dan 500 MTT's gespeeld.... $1,10 buy in 45 man(5-table) op Pokerstars. Dat jaar met een klein beetje winst afgesloten.
      Januari 2007, serieus bij PS aangekomen, en begonnen met SSS op Mansion.......
      Daar knalde ik vooruit, en dacht dit is wel erg makkelijk verdienen zo. Achteraf, denk ik dat ik een maand in een upswing heb gezeten, en ondervond al gauw, dat het helemaal niet zo makkelijk is om veel geld te verdienen met pokeren. Wat je aangeeft, het kan wel, maar niet zonder toewijding, discipline etc....
      Anyways, pokeren kost me geen geld, vooral dankzij PS. Ook de ambitie om "prof" te worden, heb ik opgegeven.
      Poker is voormij vooral een tof spel geworden. Ik geniet meer van het spel, sinds ik er niet meer te serieus mee omga.
      Ik speel bijna nog elke dag, en denk/praat er veel aan/over. Het hele fanatieke is er wel vanaf.
      Wat speel ik tegenwoordig nog? Uiteraard probeer ik elke week mee te doen met The BOD!! Verder speel ik bijna elke dag 2-4 $3,25 buy in mtt (45man) en 1 of 2 $2,20 buyin mtt (180man) op Pokerstars.

En wat misschien nog wel het leukste is, ik speel bijna elke week een homegame, €5,- buy in. En we hebben wel eens 2 tafels vol gehad in mijn huis, dus met 20man...... Maar meestal zijn het zo rond 10 mensen waarmee we bijna wekelijks spelen :D

Wel ben ik van plan om een wekelijks live toernooitje in de buurt ergens te organiseren (Mijn huis wordt te klein ;) ). Maar dit moet ik nog eens nader bekijken, als het "normale" leven weer is begonnen :P
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ikzelf begonnen serieus te pokeren op 6 januari 2007 (de dag dat ik me bij PS aansloot :D )
      Dan was ik nog student, kon ik regelmatig pokeren. Pokerde gewoon als ontspanning.
      Nu is mijn schoolcarriere gedaan, kleine sollicitatie gedaan bij een bouwbedrijf voor een administratieve functie, morgen weet ik waarschijnlijk meer.
      Als ik daar kan/mag beginnen werken dan is dat op 1 december dus ben ik nu al 1.5 in VAKANTIE :D en poker ik zeer veel overdag :D gevolg een UPSWING :D .

Maar denk dat dit op 1 september veranderd, gedaan met de fun :D . Mss wil ik later pokeren voor een bijverdienste maar dan moet ik daar eerst voor nog veel beter worden en nog een paar jaartjes werken om te weten wat werken is :D

Grtz elrio
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Wel ben ik van plan om een wekelijks live toernooitje in de buurt ergens te organiseren (Mijn huis wordt te klein ;) ). Maar dit moet ik nog eens nader bekijken, als het "normale" leven weer is begonnen :P [/quote]He Roy kreeg een tip van een collega dat er 1 a 2 keer in de week in een cafe in Deventer toernooitjes wordt georganiseerd misschien wat voor ons ;)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Ikzelf begonnen serieus te pokeren op 6 januari 2007 (de dag dat ik me bij PS aansloot :D )
      Dan was ik nog student, kon ik regelmatig pokeren. Pokerde gewoon als ontspanning.
      Nu is mijn schoolcarriere gedaan, kleine sollicitatie gedaan bij een bouwbedrijf voor een administratieve functie, morgen weet ik waarschijnlijk meer.
      Als ik daar kan/mag beginnen werken dan is dat op 1 december dus ben ik nu al 1.5 in VAKANTIE :D en poker ik zeer veel overdag :D gevolg een UPSWING :D .

Maar denk dat dit op 1 september veranderd, gedaan met de fun :D . Mss wil ik later pokeren voor een bijverdienste maar dan moet ik daar eerst voor nog veel beter worden en nog een paar jaartjes werken om te weten wat werken is :D

Grtz elrio
      Over het algemeen kan je 1 ding over werken zeggen Elrio: "Werken is KUT!" ..... ;)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door selgae
      Wel ben ik van plan om een wekelijks live toernooitje in de buurt ergens te organiseren (Mijn huis wordt te klein ;) ). Maar dit moet ik nog eens nader bekijken, als het "normale" leven weer is begonnen :P
      He Roy kreeg een tip van een collega dat er 1 a 2 keer in de week in een cafe in Deventer toernooitjes wordt georganiseerd misschien wat voor ons ;) [/quote]Klinkt goed, zeker als MTT is en niet te duur. Nog niet te duur althans ;)

Ik wacht het wel af ...... :D
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Ga er wel even achteraan hoe veel inzet en hoeveel mensen er gemiddeld zitten. Je hoort het nog wel van me :P
    • koone
      koone
      Bronze
      hoi,

Nu in de vakatie kan ik veel pokeren, maar speel redelijk hoog in volleybal dus ook veel trainen met als gevolg : Ik speel als ik bros op school :) ! Gelukkig heb ik een 2 tal dagen vrij per week en worden er dan op kot (kamer) zeer veel live gespeeld! Ik denk dat ik in het schooljaar ongeveer 10 uur poker!

Grzzz Koone
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door selgae
      Ga er wel even achteraan hoe veel inzet en hoeveel mensen er gemiddeld zitten. Je hoort het nog wel van me :P
      Donderdag avond om 22.00 uur bij mij thuis Selgae!! ;)
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      LEUK man waarom wonen jullie allemaal zo ver weg. We willen ook graag wat meer live spelen.
      Iemand omgeving rotterdam die hier in de buurt leuke live toernooitjes weet? of organiseerd? :D
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door roycus

Over het algemeen kan je 1 ding over werken zeggen Elrio: "Werken is KUT!" ..... ;)
      Neem een leuke job en kijk niet per sé naar het beste loon, dat vult ge bij met poker "in het zwart" voor niet controleerbare dingen te kopen (electronics, wasmachines etc)
      Das mijn plan toch :)
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoeveel wasmachines ga je zo wel kopen? :D