NL100 MSS JJ vanuit BB

• Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      In onderstaande hand krijg ik JJ op de BB gedeeld.

De CO opent de hand naar 3 dollar, welke door de BU gecalld word. Ik besluit hier een 3 bet te maken naar 12 dollar. Welke gecalld wordt door de BU.

De flop brengt twee overcards.

Door me 3 bet pre flop hou ik nog 28 dollar over in een pot van 27,5 dollar.

Op de flop is dit dus eingelijk een ai, maar ik maakte een misclick vandaar ook de call van mijn zijde na zijn reraise.

Had ik hier pre kunnen/moeten shoven om geen moeilijke situatie te krijgen zoals nu op de flop, of verlies ik dan te veel value met deze hand.

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $142
      Hero:
      $40
      MP2:
      $208,65
      MP3:
      $95,5
      CO:
      $82,1
      BU:
      $97

0,5/1 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:diamond: , J:club:
      2 folds, CO raises to $3,00, BU calls $3,00, SB folds, Hero raises to $12,00, CO folds, BU calls $9,00.

Flop: ($27,50) K:heart: , T:diamond: , 2:spade: (2 players)
      Hero bets $15,65, BU raises to $31,30, Hero calls $12,35 (All-In), BU gets uncalled bet back.

Turn: ($83,50) A:club:
      River: ($83,50) 7:diamond: (2 players)

Final Pot: $83,50
  • 5 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Tegen deze 2 loose spelers is het wel mogelijk om te shoven ja. Het is ook mogelijk om te squeezen hier.

On the flop check ik liever om hem de gelegenheid te geven om te bluffen. Je valueshoved namelijk niet op de Flop. Verder als Flop check check gaat , kan ie zijn Tx als een goeie hand zien dus kan je daarna valuebetten

Mvg,
      Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Hey Gerv,

is het niet de bedoeling van een squeeze om de pot preflop op te pakken? Denk je dan dat je hier kan squeezen tegen 2 loose spelers? Ik denk dat je namelijk toch wel vrij veel gecalld gaat worden. En dan heb je al meteen een vrij grote pot opgebouwd met een hand als JJ, welke ik toch niet lekker vind spelen op een board met overcards.

Kan je ook iets meer uitleg geven bij uw move op de flop? Checken om villain te laten bluffen ?( Kan je hier dan echt nog shoven na een bet van villain met een overcard op de flop?

greetz,
      Ken
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen
      Hey Gerv,

is het niet de bedoeling van een squeeze om de pot preflop op te pakken? Denk je dan dat je hier kan squeezen tegen 2 loose spelers? Ik denk dat je namelijk toch wel vrij veel gecalld gaat worden. En dan heb je al meteen een vrij grote pot opgebouwd met een hand als JJ, welke ik toch niet lekker vind spelen op een board met overcards.
      Je kan beide doen. Maar als je denkt dat ze meer geneigd zijn te callen wanneer je kleiner squeezed, is je EV groter :)

Kan je ook iets meer uitleg geven bij uw move op de flop? Checken om villain te laten bluffen ?( Kan je hier dan echt nog shoven na een bet van villain met een overcard op de flop?

greetz,
      Ken
      Check Bet vs Missed cBEt% stat, is deze hoog (kijk ook naar AF/AFq etc.etc.) dan kan je verwachten dat ie vaak gaat stabben met een bluffhand. Ik check/call meestal en sinds de PSR op 1 is anticipeer ik een schuif.

Dus als ie 1/2 pot bet c/c ik. De Turn zal ie niet doorbluffen dus als ie de turn bet na de 1/2 bet, is het een keiharde fold ongeacht of je denkt dat je committed bent of niet: you are not

- Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Misschien een n00b vraag, maar wat bedoel je met PSR?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen
      Misschien een n00b vraag, maar wat bedoel je met PSR?
      pot to stack ratio

zou pre 3betten naar 15 of 16 , cuz of 1 caller en OOP.