1.50 18mans 3handed call?

• MrGentlenam
      MrGentlenam
      Bronze
      Table '464493437 1' 9-max Seat #9 is the button
      Seat 1: JustSnowY (16340 in chips)
      Seat 3: reboiii (5453 in chips)
      Seat 9: llethall (5207 in chips)
      JustSnowY: posts the ante 50
      reboiii: posts the ante 50
      llethall: posts the ante 50
      JustSnowY: posts small blind 400
      reboiii: posts big blind 800
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to JustSnowY [3 :diamond: A :diamond:]
      llethall: raises 4357 to 5157 and is all-in
      JustSnowY has timed out
      JustSnowY: folds
      JustSnowY is sitting out
      JustSnowY has returned
      reboiii: folds
      Uncalled bet (4357) returned to llethall
      llethall collected 2150 from pot

Ik heb geen reads op de spelers. Had ik hier moeten callen?
  • 2 antwoorden
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MrGentlenam
      Table '464493437 1' 9-max Seat #9 is the button
      Seat 1: JustSnowY (16340 in chips)
      Seat 3: reboiii (5453 in chips)
      Seat 9: llethall (5207 in chips)
      JustSnowY: posts the ante 50
      reboiii: posts the ante 50
      llethall: posts the ante 50
      JustSnowY: posts small blind 400
      reboiii: posts big blind 800
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to JustSnowY [3 :diamond: A :diamond:]
      llethall: raises 4357 to 5157 and is all-in
      JustSnowY has timed out
      JustSnowY: folds
      JustSnowY is sitting out
      JustSnowY has returned
      reboiii: folds
      Uncalled bet (4357) returned to llethall
      llethall collected 2150 from pot

Ik heb geen reads op de spelers. Had ik hier moeten callen?
      Normaal geeft een aas wel aardige push value in een 3 waypot , maar aangezien er al gepushed is (all in zelfs) en je geen reads hebt op je tegenstander is het een fold. In het geval van een small pocket pair van llethal, of ax loop je licht tot zwaar achter.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Mr Gentlenam,

Dit is een vrij duidelijke hand voor mij om te beoordelen, je hebt maar 1 speler achter je, en een push direct voor je, dus er zijn weinig variabelen.

Ik denk dat ik hier intuitief voor een push zou kiezen. De kans is heel groot dat BB foldt, als jij idd pushed, en het is best waarschijnlijk dat je hier voor ligt op Bu's range.

Dit vind ik echter wel lastig aan de hand:
      Ik heb geen reads op de spelers.

Je zit 3handed, het spel is dus al zeker een uur bezig, dan zou je toch iets van info moeten hebben op je tegenstanders. Pushen ze praktisch elke hand? Pushen ze vrijwel nooit en zijn het enorme nits? Dit is vrij belangrijke informatie.

Ik zet de overcall range van BB op 88+, ATs+, AJo+, ik ga ervan uit dat hij ook graag 2e wil worden, en de kans is aanmerkelijk groter om 2e te worden, als hij niet al te loose called. Echter, het blijft een 1.5$ sng, dus ik durf ook niet echt aan te nemen dat hij nóg tighter is dan dit.

Als je hier profitabel wilt callen, dan moet BU meer dan 30% van zijn handen shoven. We hebben niet echt een edge meer, omdat we maar 6.5bb's hebben, en dan is je invloed op het spel vrij beperkt. Ik zou dus intuitief zeggen dat je hier het beste kunt callen, en in het equilibrium zal A3s ook zeker een call zijn, want BU hoort hier natuurlijk any two te shoven, maar in de praktijk zal vaak een fold echter wel beter zijn.

Heel veel hangt hier af van hoe loose je tegenstander is. Als hij weet hoe te spelen, dan pushed hij erg loose in zijn situatie, maar op deze limiet zie je ook genoeg tegenstanders die 'wachten' op een hand. Als hij dus de afgelopen orbits in gelijksoortige situaties gefold heeft, dan zou ik hier folden, als hij gewoon normaal speelt, dan is een call beter. Dit is op zich een read die je on the spot kunt achterhalen. Op pokerstars kun je redelijk gemakkelijk door de handen heen scrollen, en zelfs in een overzicht zien wie welke hand gewonnen heeft, zodat je een redelijke inschatting kunt maken hoe vaak villain al gepushed heeft, en hoe loose hij dus ongeveer zal pushen in deze hand.