speel weinig %..

• MotherStealth
      MotherStealth
      Bronze
      Hoi,

Ik speel nu rond de 2000 handen volgens de regels van mss,... ik kom tot de conclusie dat ik zeer weinig speel,..gemiddeld 7 á 8 %. Is dit normaal of neem ik mss te serieus?

Graag jullie reactie's

Groetjes Annemiek
      Nickname bij Titanpoker MotherStealth56
  • 11 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Annemiek,

je kunt de strategie sowieso nooit te serieus nemen. Het feit dat je deze vragen komt stellen lijkt me juist een teken dat je wel goed nadenkt over je spel en dat je je spel wilt verbeteren.

Een sample van 2000 handen is nog niet al te veel dus deze stats kunnen misschien nog wel een beetje veranderen. Normaal gesproken is voor de MSS een Vpip van 8% wel iets aan de lage kant.

Let wel dat er nog en verschil is tussen de Vpip (bij hoeveel handen je vrijwillig geld in de pot stopt) en de PFR (hoeveel handen je voor de flop raiset).

ps. Ik heb de thread even verschoven naar het strategiediscussie forum, omdat je daar waarschijnlijk wat weer gerichte antwoorden krijgt van de meer ervaren mss-spelers dan in het stel jezelf voor forum
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      MOTHERSTEALTH56 Eventjes gecheckt ;) (copy-paste van PTR.)

This report card is based on 553 hands tracked at $0.02/$0.04 NL Hold'em (10 max)

PRE-FLOP TIGHTNESS You are 21% tighter than optimal. Loosen up some.

PRE-FLOP AGGRESSION You are 6% less aggressive than optimal. Good Work!

FLOP AGGRESSION You are 22% more aggressive than optimal. Be somewhat less aggressive.

TURN AGGRESSION You are 13% less aggressive than optimal.
      Be a little more aggressive.

RIVER AGGRESSION You are 6% less aggressive than optimal. Good Work!

SHOWDOWN FREQUENCY You showdown 27% more often than optimal. Fold more often. Bij de 6-max spelletjes is dit zelfs 83%.
      ---

Mijn weliswaar iets-of-wat zinloze conclusie zou zijn:
      Meer handen spelen in positie (blinds stelen is ook al iets)
      Als je een hand speelt, open je met een raise. En ook een goede hand kunnen folden, zal je voornamelijk veel geld opleveren. Op de flop iets minder betten en op de volgende straten iets meer.

Hoeveel % van de keren maak je een c-bet, en op welke flops is dat handig, daar kan je wel eens over nadenken! -->positie is de key!
      Veel succes. Speel je enkel cashgames of ook SNG's?
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      C-bet tussen 75 a 80 %. Altijd c-betten op Q-K-A high flop eender welke hand je hebt, is dit correct? Heb hier een ergens een filmke van gezien zoek nu effe bevestiging :P
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Te klein sample om iets op te zeggen :)

Bij 25k hands kun je gaan kijken naar leaks :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou zeggen: in het begin beter te tight dan te loose spelen. Zou mij nog niet te veel zorgen maken over je stats. Zoals Farma zegt, eerst wat handen spelen. Daarna kan je evalueren of je tevreden bent met je winrate en op zoek gaan naar manieren om die omhoog te krijgen.

Maar tight spel pre-flop is wel degelijk de basis om een goede pokerspeler te worden.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      MOTHERSTEALTH56 Eventjes gecheckt ;) (copy-paste van PTR.)

This report card is based on 553 hands tracked at $0.02/$0.04 NL Hold'em (10 max)

PRE-FLOP TIGHTNESS You are 21% tighter than optimal. Loosen up some.

PRE-FLOP AGGRESSION You are 6% less aggressive than optimal. Good Work!

FLOP AGGRESSION You are 22% more aggressive than optimal. Be somewhat less aggressive.

TURN AGGRESSION You are 13% less aggressive than optimal.
      Be a little more aggressive.

RIVER AGGRESSION You are 6% less aggressive than optimal. Good Work!

SHOWDOWN FREQUENCY You showdown 27% more often than optimal. Fold more often. Bij de 6-max spelletjes is dit zelfs 83%.
      ---

Sorry dat het offtopic is, maar zou je mij (najtreg12) op Pokerstars ook een kunnen checken? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd!
    • Texopoker
      Texopoker
      Bronze
      @najtreg12

This report card is based on 14,102 hands tracked at $0.02/$0.05 NL Hold'em (9 max) by PokerTableRatings.com

PRE-FLOP TIGHTNESS You are 13% tighter than optimal. Loosen up a little.
      PRE-FLOP AGGRESSION You are 7% less aggressive than optimal. Good Work!
      FLOP AGGRESSION You are 25% more aggressive than optimal. Be somewhat less aggressive.
      TURN AGGRESSION You are 8% more aggressive than optimal. Good Work!
      RIVER AGGRESSION You are 0% more aggressive than optimal. Good Work!
      SHOWDOWN FREQUENCY You showdown 17% more often than optimal. Think about folding more often.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Thnx!
    • MotherStealth
      MotherStealth
      Bronze
      thx, bedankt voor je tips

Ik speel n klein beetje sit en go's op titan, zit daar net, speel al lang op pokerstars, en daar laat ik mijzelf zo opfokken, :facepalm: niet best, dus ik moest mijn spel veranderen, en daar ben ik bij titan poker mee begonnen. Kijk hier veel rond en doe het nu rustiger aan,..

Ik heb al wel veel toernooien en sng's gespeeld bij pokerstars, daar heet ik overigens modderstelt.
    • MotherStealth
      MotherStealth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Horemanske
      C-bet tussen 75 a 80 %. Altijd c-betten op Q-K-A high flop eender welke hand je hebt, is dit correct? Heb hier een ergens een filmke van gezien zoek nu effe bevestiging :P
      Speel ook sit n go,...bij pokerstars...
      bedankt voor je tips en conclusie,..hoop over een tijdje weer eens van je te horen hoe het spel vorderd
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Horemanske
      Lijkt me duidelijk dat het afhangt van hoeveel mensen er in de pot zitten.
      HU c-bet ik uiteraard veel meer. In positie op een bende checkers kan het al eens gebeuren met een straight draw of 2nd pair.