top2pair op een drawheavy board, welke lijn ?

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      vond dit een lastige beslissing op de flop....call/raise geen idee wat de juiste lijn hier is :facepalm:
      ook geen stats op villian(s)

PokerStars - $0.50+$0.05|300/600 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: 11,680.00
      UTG: 4,320.00
      UTG+1: 4,750.00
      MP: 3,000.00
      Hero (MP+1): 19,426.00
      LP: 11,600.00
      CO: 6,667.00
      BTN: 7,215.00
      SB: 4,425.00

BB posts ante 50.00, UTG posts ante 50.00, UTG+1 posts ante 50.00, MP posts ante 50.00, Hero posts ante 50.00, LP posts ante 50.00, CO posts ante 50.00, BTN posts ante 50.00, SB posts ante 50.00, SB posts SB 300.00, BB posts BB 600.00

Pre Flop: (1350.00) Hero has J:heart: A:diamond:

UTG calls 600.00, fold, fold, Hero raises to 1,500.00, LP calls 1,500.00, fold, fold, SB calls 1,200.00, fold, UTG calls 900.00

Flop: (7050.00, 4 players) A:spade: J:spade: 5:spade:
      SB bets 2,875.00 and is all-in, fold, Hero calls 2,875.00, LP calls 2,875.00

Turn: (15675.00, 3 players) T:spade:
      Hero checks, LP bets 1,200.00, Hero raises to 15,001.00 and is all-in, LP calls 5,975.00 and is all-in

River: (30025.00, 3 players) K:spade:

Hero shows J:heart: A:diamond: (Flush, Ace High) (Pre 20%, Flop 13%, Turn 7%)
      LP shows 9:spade: 6:spade: (Flush, Ace High) (Pre 34%, Flop 86%, Turn 93%)
      SB shows A:club: Q:club: (Flush, Ace High) (Pre 45%, Flop 1%, Turn 0%)
      LP wins 30,025.00
  • 12 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Raise flop lijkt me beter.
      Ik zou ze daarmee slechte odds voor een turnkaart geven.

Een schoppenkaart wordt je niet blij van namelijk, daarom vind ik all-in op de turn niet goed.
      Je maakt nu een bluf van je 2pair..
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Er zullen er veel zijn die het niet met me eens zijn doch:

ik call preflop, AJo raisen op MP1 na 1 limper houdt voor mij teveel risico in.
      Wanneer je toch wilt raisen om jezelf te isoleren tegen UTG, dan zou ik minstens 2400 geraised hebben.
      Op de flop heb je moeilijke beslissing, ik leg de hand weg na de all-in van de small blind, in de wetenschap dat er na mij ook nog een speler zit. Waarom zou je als chipleader hier ook maar enig risico lopen?
      Het all-in turnbet staat gelijk aan toernooi zelfmoord nu je geen hoge schoppen in je hand hebt.

In dit soort spots kies ik vrijwel altijd voor een passieve speelwijze zonder duidelijke reads.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Preflop isoleren vind ik prima, vind je size beetje te klein (maar hierover is al redelijke discussie gaande in mijn blog, meningen verschillen).
      Op flop zal ik na de all in eigenlijk altijd wel raisen, je hebt nog 1 iemand na, zou hem all in zetten met die stacksizes.
      As played ga je natuurlijk behoorlijk de fout in, je flat de all in, en laat villain na je goedkoop drawen, als de scrare card dan komt, zet je je hand om in een bluf. Begrijp niet echt wat hier je bedoeling van was, als je naar zijn stack kijkt, grootte van de pot, en dan ga je ineens check/raisen tegen zijn stack?
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      laten we het maar een black out noemen :facepalm: heb echt geen id waarom ik hem zo speelde. heb wel is meer slechte moves gemaakt , maar deze komt met stip de top 10 binnen :facepalm:
      pre valt inderdaad te discusieren over sizing en ik dat iso shove op de flop idd beste is.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57

Wanneer je toch wilt raisen om jezelf te isoleren tegen UTG, dan zou ik minstens 2400 geraised hebben.
      Op de flop heb je moeilijke beslissing, ik leg de hand weg na de all-in van de small blind, in de wetenschap dat er na mij ook nog een speler zit. Waarom zou je als chipleader hier ook maar enig risico lopen?
      Het all-in turnbet staat gelijk aan toernooi zelfmoord nu je geen hoge schoppen in je hand hebt.

In dit soort spots kies ik vrijwel altijd voor een passieve speelwijze zonder duidelijke reads.
      Ik snap niet zo goed waarom je AJo niet zou willen raisen?
      Met deze stacksizes is AJo echt een heel sterke hand.
      De extra limper maakt het nog meer voordelig voor je.
      Niet alleen is het extra dead money maar ook nog een grotere kans voor jou om in positie te spelen.

Ik zou inderdaad ook wat groter isoleren. Meestal maak ik het rond de 3.5x.

Op de flop heb je een makkelijke beslissing.
      Je krijgt bijna 4 tegen 1 om de SB te callen en met top two pair haal je wel die 20% equity die je nodig hebt om te callen.
      Er zit inderdaad nog een speler na je maar die heeft nog zn hele preflop range en die crush je sowieso hard met top two pair.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Elias, wat doe je dan op de turn als je de flop callt?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Basically vind ik pre fine, op de turn wil ik hier wel eroverheen knallen of in ieder geval een decent sized raise maken. Prob als je hier flat is dat je vaak alleen maar wordt afbetaald als villain zijn nuts hit, waar villain wss op de flop ook nog zijn draw wil dokke.

As played flatfold de turn
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57

Ik snap niet zo goed waarom je AJo niet zou willen raisen?
      Met deze stacksizes is AJo echt een heel sterke hand.
      De extra limper maakt het nog meer voordelig voor je.
      Niet alleen is het extra dead money maar ook nog een grotere kans voor jou om in positie te spelen.

Ik zou inderdaad ook wat groter isoleren. Meestal maak ik het rond de 3.5x.

Op de flop heb je een makkelijke beslissing.
      Je krijgt bijna 4 tegen 1 om de SB te callen en met top two pair haal je wel die 20% equity die je nodig hebt om te callen.
      Er zit inderdaad nog een speler na je maar die heeft nog zn hele preflop range en die crush je sowieso hard met top two pair.
      zijn wel momenten dat ik flat, maar dan moet ik iets weten van de speler behind. Tegen random geen reg wil ik een raise maken
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Check/Call
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Check/Call
      Dat snap ik:) Had m'n vraag iets uitgebreider moeten stellen, sorry daarvoor.

- Waarom vind je een flop call beter dan een flop raise?

- As played inderdaad de turn check-callen.

- Wat doe je op de river als je de turn check-callt? Ik denk afhankelijk van de grootte van de bet van villain check-callen of check-folden?
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ohja excuses, ik ben ergens niet duidelijk over geweest.
      Ik had het over callen op de flop omdat de SB al All In was.

Echter is het logisch als je daar nog chips in de pot stopt dat je altijd All In gaat.
      Je zal jezelf namelijk superhard gaan commiten en je wil mensen niet goedkoop naar de flush laten drawen. De flop gewoon callen zou dus inderdaad een absurd idee zijn. Als je met een sterke made hand op een drawy board een groot deel van je chips in de pot gaat gooien door te callen, kan je altijd beter shoven voor value.

Op de river zou ik altijd check/folden als ik geen boat hit.
      Ik call de turn dan ook puur door de boat draw en voor die hele kleine kans dat hij geen flush heeft en de river gaat behind checken.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Helder.

En wil je m'n hand in de 55+ sectie beoordelen (lijkt alsof daar minder vaak in wordt gekeken door de professionele beoordelaars of ben ik te ongeduldig:) )?