K-K overpair - donkbet+call op flop

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hier een K-K hand pf, waarbij ik naar 50c raise (3bb+limper+posted blind). Misschien hoger raisen pf?

BB is 18-5, AF 7.0 slechts sample van 41 handen (wss nog kleiner op het moment dat ik de hand speelde).
      Limper is rock met 9-5, AF1.9 over 500 handen.

In ieder geval op de flop zit ik imo in een moeilijk situatie. De donkbet schrikt mij nog niet te fel af, kan nog A-Q of K-Q zijn. Maar omdat de rock called, denk ik dat de kans groot is dat ik het tegen hun combined range niet goed doe. Folden vind ik nog te vroeg, want de kans is ook natuurlijk nog redelijk dat ik nog de beste hand heb. Was een raise toch gepast hier?

Turn call ik omdat ik nog steeds de beste hand kan hebben, en er een open ended straight draw heb bijgekregen waar ik goede odds krijg. A-K beat mij, maar gezien de actie lijkt het mij niet dat 1 van beide spelers dit heeft (Donkbet tegen 2 spelers met A-K op deze flop lijkt mij niet wss. Ook call van rock als die gesqueezed zit op flop is weinig wss met A-K).

River besluit ik laag te betten omdat ik denk dat deze odds moeilijk te weerstaan zijn voor sets en 2pairs en miss zelfs nog voor A-Q. Na de actie op de voorgaande straten en de river denk ik dat ik hier de beste hand heb en dus moet value betten.

Comments?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($15.53)
      BB ($9.90)
      UTG ($2.10)
      UTG+1 ($10)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($3.68)
      Hero ($10.09)
      CO ($10)
      BTN ($17.23)

CO posts $0.10

Dealt to Hero K:spade: K:club:

fold, fold, UTG+2 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.50, fold, fold, fold, BB calls $0.40, UTG+2 calls $0.40

FLOP ($1.65) 5:heart: T:spade: Q:diamond:

BB bets $0.92, UTG+2 calls $0.92, Hero calls $0.92

TURN ($4.41) 5:heart: T:spade: Q:diamond: J:club:

BB bets $2.20, UTG+2 calls $2.20, Hero calls $2.20

RIVER ($11.01) 5:heart: T:spade: Q:diamond: J:club: 9:spade:

BB checks, UTG+2 checks, Hero bets $3.83,
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop :s_thumbsup:

Flop Aggro gast donkt, die wil k wil raisen. Maar idd tightere gast callt. Ik denk niet dat ze hier vaak een set hebben hoor. Eerder een straightdraw of een pair. Daarom raise ik de flop voor value.

AS PLAYED

Turn :s_thumbsup: Met een raise krijg je niet echt actie van slechter denk ik. Je krijgt ook de odds voor de straight te chasen.

Op de river hit je en ze checken. Dan ga je obv valuebetten :) Nu ga je even kijken we je ze ziet hebben. Ik denk vooral aan een hand als QJ, QK, TJ... Die callen wel nog HU maar 3 way minder snel. Daarom denk ik aan 1/2potbet;
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Moneystef,

ik vind dat je de hand prima gespeeld hebt. Ik zou hier op de flop niet raisen aangezien ik niet denk dat je value krijgt van slechtere handen. Farma gaf aan dat ze vaak een straightdraw of een pair hebben...en daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik denk wel dat de BB vaak een PP heeft en de kans is inderdaad ook groot dat UTG AQ/KQ of AJ of zoiets heeft, maar die callen je niet meer als je gaat raisen.

De call op de turn is ook prima en op de river vind ik een bet van een halve pot ook optimaal. Als ze een crying call maken met een pair dan callen ze een halve pot ook wel denk ik.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja je hebt gelijk darko... Ik bedoel dat die gast dat donkt vooral draws of slechte Q ofzo zal spelen omdat een hand als QT daar zo donken gewoon superslecht is ^^. Maar idd om die andere erin te houden met een wss AQ hand ofzo