Jj

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1503891
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $13.52
      MP1: $11.80
      MP2: $20.00
      CO: $20.00
      Hero (BTN): $20.00
      SB: $20.47
      BB: $19.70
      UTG: $20.00
      UTG+1: $22.09

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with J :diamond: J :spade:
      3 folds, MP1 calls $0.20, 2 folds, Hero raises to $1, 2 folds, MP1 calls $0.80

Flop: ($2.30) 7 :diamond: K :club: 8 :spade: (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $1.30, MP1 calls $1.30

Turn: ($4.90) 3 :club: (2 players)
      MP1 checks, Hero checks

River: ($4.90) 4 :spade: (2 players)
      MP1 bets $2.45, Hero folds

Ik speel hier tegen een huge fish :) .
      Easy cbet, hij callt wel met mindere handen.

Op de turn is het dan een checkbehind omdat ik me niet wil valuetownen tegen een K en slechter callt miss niet, zo ga ik ook voor potcontrol.

Maar de vraag: Moet ik nu callen op de river?
      Niet genoeg sample, enkel 8 handen en hij speelt 65/10 ofzo.
  • 5 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Je kent mij, ik call hier :) . Huge fish is imo brede range waar je het nog wel goed genoeg tegen doet als je 25% pot odds krijgt.

Cbet vind ik trouwens goed. Check op turn weet ik niet, misschien dat ik hier nog wel doorbet. Ik weet dat ik in herhaling val, maar fishes callen echt met alles oa ace high, bottom pair, middle pair, pocket pair below 7,... . Als hij called op turn, check ik river wel behind.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Een vis is imo wel vaak passief en zie ik geen 8 betten, toch?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Een vis is imo wel vaak passief en zie ik geen 8 betten, toch?

Hangt af van de vis, niet :) ? Je hebt gelijk dat je hier dikwijls tegen een beter hand gaat zitten... Er zijn er ook wel een aantal die slecht loose-aggressive spelen. Ben niet zeker of het meer dan 25% een bluf of een lager pair zal zijn.

Bijkomend voordeel van een call is wel dat je meteen een goed inzicht krijgt hoe deze vis speelt, niet onbelangrijk aangezien je nog veel handen tegen hem zal spelen in je sessie (hij is namelijk in >50% van de handen betrokken).

Maar het kan goed zijn dat dit callen 1 van mijn leaks is, al heb ik toch al veel blufs gecatched op die manier, volgens mij meer dan genoeg om het profitable te maken...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Toen ik voor de eerste keer de hand bekeek dacht ik "deze speel ik exact hetzelfde", achteraf denk ik dat ik op de river wel call. Je turncheck geeft al aan dat je hier geen K hebt en het zou inderdaad best kunnen dat die speler hier 89s of T8s of 9T of iets dergelijks heeft gecalled op de flop.

Daarnaast denk ik dat hij ook meer speculatieve handen gaat limpen. Hij zal niet zo vaak limpen met een Kx hand. Daarom denk ik dat je de river wel kan callen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163

Daarnaast denk ik dat hij ook meer speculatieve handen gaat limpen. Hij zal niet zo vaak limpen met een Kx hand. Daarom denk ik dat je de river wel kan callen.
      Hmmm goed argument... Als ik soortgelijke situaties tegenkom ga ik daar meer aan denken