henne

• henne007
      henne007
      Bronze
      eerste keer da ik da hier doe.

ga eraan beginnen omdat ik nu de 'voor mij' magische grens van 500 dollar ben overschreden. ik kan eindelijk beginnen aan 0,5/1 SH. en ben er vree content van.

tis in een stroomversnelling gekomen door met men 340 dollar of zo een week en een half of zo geleden over te schakelen naar titan. Om zo die toch wel mooie bonus van ps.com daar vrij te gaan spelen.

daar ben ik dan ook de eerste keer in contact gekomen met het SH spel. En ben er zeer tevreden mee. meer donks, veel meer handen te spelen en heb ik het al gezegd meer fish. moet er wel bijzeggen ook meer swings.

hier een post van die handen op titan poker (zowel SH 0,25/0,50 als FR 0,5/1)

over men SH spel alleen ben ik ook wel tevreden

als ik zo ook zo een winrate kan hebben op SH 0,5/1 en samen met die bonus dollars kan ik wel eens snel aan de volgende limit zijn.

maar nu eerst wa meer studeren.
  • 40 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Gefeliciteerd! Dat is wel snel gegaan!

Shorthanded op Titan is inderdaad 1 grote fishvijver waar je met jouw kennis zeker goede resultaten moet kunnen behalen.

Ook leuk dat je nu hier je resultaten post! Ben benieuwd hoe het verder gaat. In iedergeval ook veel succes met leren.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Respekt Henne!
      Hmmm, misschien ook maar eens op Titan kijken, want ik zit nu in precies dezelfde situatie als jij anderhalve week geleden...
    • henne007
      henne007
      Bronze
      raad het je zeker aan.

ook al voor de mooie bonus
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Zomaar vraagje maar zou je je stats van je Position tab eens willen posten? :P

Verder gefeliciteerd met je 500 en hopen dat je snel naar 1/2 kan :)
    • henne007
      henne007
      Bronze
      van wat, enkel van SH of van alles?
      en 5000 handen is daar nog niet echt reprecentief zou ik wel denken
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Van SH, ik heb nu 8.2k handen ofzo en vanaf 3k is er weinig meer aan die stats veranderd :)

Gewoon zo maar om eens te zien.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      goed die 500 joehoe. ik wil ook limit gaan oefenen ik heb 750 welke limiet moet ik dan spelen?
      rekening mee houden dat ik nog geen limit speel !!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Virus22
      goed die 500 joehoe. ik wil ook limit gaan oefenen ik heb 750 welke limiet moet ik dan spelen?
      rekening mee houden dat ik nog geen limit speel !!
      Begin met 0.25/0.5 shorthanded ofzo, en dan als je de starting hands weet en er wat gevoel voor hebt kun je hoger spelen. Bij limit shorthanded wordt 500BB aangehouden als minimum, vanaf 3/6 geloof ik 1000BB.
    • henne007
      henne007
      Bronze
      eerste 3,5K handjes op 0,5/1.
      Het gaat eigenlijk niet zo goed. vind van mezelf dat ik niet zo goed speel.
      uit mijn stats haal ik dat ik teveel naar de showdown ga. maar dit kan ook zijn omdat ze zo ultra passief zijn op deze limit. ze geven me meestal de kans niet om te folden.

hieronder een grafiek van die eerste 3,5K handjes

zoals je kan zien is het voor het ogenblik super swingy. hopelijk zal het rap meer naar boven gaan.

hier voor yoghi nog mijn positiestats. dit is van zowel 0,25/0,5 sh als 0,5/1.

dat is het zowat voor nu.

aja. heb men eerste pokerboek besteld.

Limit Hold'em: Winning Short-Handed Strategies

heb er alleen nog maar goede dingen over gelezen. en zal mijn spel wel helpen denk ik. Had eerste gedacht om small stakes holdem te kopen, maar misschien is dat wel wat overdatum, ook al zegt iedereen dat het een must read is.

verdomme die positiestats zijn gelijk ni goed leesbaar.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Valt nog wel mee met swingy hoor, die graph van mij is erger :D

En ik zie je stats wel als ik op image klik dus thanks :D
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik ben benieuwd of dat een goed boek is, heb zelf hier Winning in Tough Holdem Games van Stoxtrader liggen en tot nu toe vind ik het een erg goed boek voor Shorthanded.

Succes!
    • henne007
      henne007
      Bronze
      zal wel nog een tijdje duren tegen dat ik kan beginnen met lezen.

en heb gelezen dat die van stoxtrader meer voor de hogere limieten is. Dus later, als ik daar ooit raak, koop ik hem zeker ook
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      heb gelezen dat die van stoxtrader meer voor de hogere limieten is

Klopt inderdaad, maar ik moet zeggen dat er ook veel handige dingen instaan die je ook op de lagere limieten kunt toepassen.

Laat in iedergeval even weten wat je van je eigen boek vindt als je wil. Ik heb hem namelijk wel gezien op internet, maar heb er nog geen reacties over gelezen.
    • henne007
      henne007
      Bronze
      examens zijn gedaan.
      bankroll op 538 dollar en dit enkel en alleen maar door de bonus van titan.
      voor het ogenblik kan ik 0,5/1 SH niet beaten. dus nog veel werk aan de winkel om SH te leren spelen.
      heb wel een aantal dingen ontdekt:
      -zeer veel slechte spelers
      -ik moet beginnen met maar 2 tafels te spelen anders lukt het blijkbaar niet zo goed.
      -denk dat ik minder vaak moet de turn un improved moet betten tegen echte callingstations
      - als ik teveel tijdens het spelen doorheb hoeveel ik aan het verliezen ben ga ik slechter spelen
      -heb moeite om in bb te denken en niet in dollars, daardoor krijg ik het sneller lastig als ik 20bb of zo down ben. moet leren dat dit volkomen normaal is.

boek is toegekomen en het begin is belovend. ook al ben ik nog niet ver.

geen grafiek vandaag maar zit na 11K handen op deze limiet 109bb down.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Henne,

Ik denk dat je wanneer je met deze punten aan het werk gaat al direct een enorm verschil gaat merken. Het zijn namelijk wel punten waar wat BB-tjes verlies in kunnen zitten. Voordeel hiervan is dat wanneer je ze veranderd dit ook direct merkbaar wordt.

Ik kan me voorstellen dat je nog even wil wachten, maar persoonlijk ben ik wel van mening dat je SH kunt verslaan wanneer je de aangegeven punten toepast.
      Dus begin anders met 1 tafel, op die manier heb je heel snel goede reads die zeker bij Shorthanded erg belangrijk zijn. Daarbij zie je gewoon meer van wat er aan de tafel gebeurd. Wat mij erg hielp was in het begin wat meer straight poker spelen. Dus idd unimproved op de turn niet blind blijven betten.

Succes!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Lol :P No-limit hold'em kan dus ook een hele goede basis zijn voor limit hold'em gezien aan read skillz en gutfeelingz. Op een of andere manier kan ik soms echt voorspellen of cbets gecalled worden of niet en dat helpt mij ook bij limit.

Als ik speel speel ik zeker iets van 6 limit tafels shorthanded. Wat ik belangrijk vind is gewoon echt goed volgens equity starting hands spelen en geen angst hebben.

Angst hebben is volgens mij echt een remmer in limit hold'em ik heb het idee dat de tafel aanstampen echt het beste is wat je kunt doen.

naja het is allemaal gevoel je moet natuurlijk niet bottom pair tot aan de river lopen doorbetten enzo. Maar je moet ook niet zomaar stoppen met betten als je de flop niet gehit hebt. Ik heb echt het gevoel dat die donks bijna altijd any two callen op de flop en turn folden. De river bet laat ik meestal uit unimproved.

Naja ik ga je niet vertellen wat je moet doen want volgens mij weet jij wel wat meer van limit dan ik. Maar misschien moet je toch gewoon eens ff een limiet omlaag en gewoon zonder angst die tafels aanstampen. Als je de groove te pakken hebt neem je hem mee naar de volgende tafels.

succes man. Ik hoop dat je het gewoon gaat maken.
      groeten,

Jonas Afonso
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door henne007
      eerste 3,5K handjes op 0,5/1.
      Het gaat eigenlijk niet zo goed. vind van mezelf dat ik niet zo goed speel.
      uit mijn stats haal ik dat ik teveel naar de showdown ga. maar dit kan ook zijn omdat ze zo ultra passief zijn op deze limit. ze geven me meestal de kans niet om te folden.

hieronder een grafiek van die eerste 3,5K handjes

zoals je kan zien is het voor het ogenblik super swingy. hopelijk zal het rap meer naar boven gaan.

hier voor yoghi nog mijn positiestats. dit is van zowel 0,25/0,5 sh als 0,5/1.

dat is het zowat voor nu.

aja. heb men eerste pokerboek besteld.

Limit Hold'em: Winning Short-Handed Strategies

heb er alleen nog maar goede dingen over gelezen. en zal mijn spel wel helpen denk ik. Had eerste gedacht om small stakes holdem te kopen, maar misschien is dat wel wat overdatum, ook al zegt iedereen dat het een must read is.

verdomme die positiestats zijn gelijk ni goed leesbaar.
      Je hebt trouwens hele mooie stats. Won dollars without showdown is nice en ook met showdown ziet het er ok uit. Maar... speel jij niet ietsjes aan de tighte kant? Ik zelf heb mijn Vpip op 24 maar het liefst zou ik 25 spelen. Ik denk wel dat 21 een beetje aan de lage kant zit... Wat vind jij hiervan? Is dit smaak kwestie?
    • henne007
      henne007
      Bronze
      speelde nog altijd via de chart van uit de silver section.
      vind ook dat het wat aan de tighte kant is, maar zie de spots nog niet waar ik meer kan raisen en inlimpen.

men spel moet gewoon op alle vlakken nog super veel beter.

eigenlijk wel best jammer dat ik dit nu allemaal moet doen want als ik normaal speel kan ik zeker een stuk van die verjaardagsbonus van ps meepikken.
      maar ja, als ik nu deftig leer spelen zal ik later wel meer binnenhalen.

bedankt allesinds voor de replys
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Hoi henne. Ik vind je realistische kijk op je eigen spel heel goed, en absoluut +EV op de lange termijn. Ik heb op het Duitse forum veel verhalen gehoord van spelers die meerdere pogingen op SH nodig hadden voordat ze het konden verslaan, en die nu op hoge limieten winning spelers zijn, dus geen reden voor zorgen.
      11k handen is ook geen enorme samplesize, dus er kan zeker een flink stuk variantie in zitten.

Dus hou vol, geef niet op, en met je inzet en discipline zit longterm winning player er zeker in!

Ik ben zelf nog niet zover, want hobbel een maand of wat achter je aan (BR nu 425), maar als ik naar SH ga zal ik zeker van je ervaringen gebruik maken.