SH200 TP op river

• Ashton733
      Ashton733
      Bronze
      Ik heb 45 handen op villain en speelt daarover 35/25.
      Ik besluit de flop te floaten met 2 backdoors + overs.

1) as played is river een ...... ?
      2) villain checked river, wij betten ......$ ?
      3) river is Q, bet ?
      4) river is blank: wij ?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$1/$2 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      MP3:
      $298.40
      CO:
      $318.00
      BU (Hero):
      $200.00
      SB:
      $216.00
      BB:
      $200.00
      MP2:
      $209.95

Preflop: Hero is BU with Q, K.
      MP2 folds, MP3 raises to $5.00, CO folds, Hero calls $5.00, 2 folds, BB folds.

Flop: ($13) J, 5, 4 (2 players)
      MP3 bets $7.40, Hero calls $7.40.

Turn: ($27.8) T (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $19.00, MP3 calls $19.00.

River: ($65.8) K (2 players)
      MP3 bets $37.65, hero ?
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Flop lijkt me prima. Ik vind een raise ook wel een plan eigenlijk omdat hij zo klein cbet dat hij denk ik altijd gaat opgeven. Zijn cbet sizing lijkt me iig erg exploitable. Floating is uiteraard standaard hier met jouw redenen.

Turn zou ik het ietsje groter maken, zorgt voor wat meer FE en je krijgt meer value wanneer je hit op de river.

Zijn donkbet op de river is echt heel vreemd. Ik snap echt niet wat hij daar probeert te representen, maar het ziet eruit als een blockbet ofzo. Ik denk dat hij nog best wel vaak iets heeft als KT. Ik denk niet dat hij ooit een heel sterke hand heeft als AQ/Q9 omdat hij dat toch wel vaak zou check/folden respectievelijk dubbelbarrelen. Het ziet er gewoon uit als een marginale made hand dus ik vind het wel een aardige spot om je hand in een bluff te veranderen. Call kan ook gewoon om te zien waar hij het mee doet en je hoeft maar ~27% van de keren de beste hand te hebben om de call profitabel te maken. Ik zou iig niet snel folden.

1) as played zie alinea hierboven
      2) als villain river checked zou ik het wel een goede spot vinden om een vrij grote bet te plaatsen. Als hij in check/call modus gaat vanaf de turn denk ik dat hij vaak marginaal is en als je dan een 1/2potbet maakt zal hij eerder z'n QJ/AJ opgeven dan wanneer je like 80%pot bet of misschien zelfs een lichte overbet omdat de K een goede bluffkaart is.
      3) Q of K maakt weinig uit, hoewel ik op een Q river qua sizing het wel vrij klein zou houden omdat het iets meer van zijn range improved en het is een minder goede bluffkaart dan een K.
      4) als de river een blank is denk ik dat hij iedere betsize onder pot gaat check/callen met elke T en J (iig elke J). Check behind of een overbet zijn de opties. Beetje gebaseerd op jouw gut zou ik dan een beslissing maken tussen die 2.