SH200 KK 3way

• Ashton733
      Ashton733
      Bronze
      ik besluit niet te 3betten omdat MP veel fold op 3bets, en de blinds hebben een hoog 3bet%.

beide villains zijn regs,
      valt een flopraise te overwegen?
      is een check/raise beter op de turn?
      River complete enkele draws, maar mijn hand is sterk underrepped zodat ik hier toch moet callen denk ik?

SB: $198 (99 bb)
      BB: $236.85 (118.4 bb)
      UTG: $96 (48 bb)
      MP: $226.25 (113.1 bb)
      Hero (CO): $208.95 (104.5 bb)
      BTN: $203 (101.5 bb)

Preflop: Hero is CO with K K
      UTG folds, MP raises to $6, Hero calls $6, BTN calls $6, 2 folds

Flop: ($21) 8 6 J (3 players)
      MP bets $16, Hero calls $16, BTN calls $16

Turn: ($69) 3 (3 players)
      MP checks, Hero checks, BTN bets $46, MP folds, Hero calls $46

River: ($161) T (2 players)
      Hero checks, BTN bets $135 and is all-in, Hero ?
  • 2 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Preflop is prima uiteraard.

Flop zou ik ook wel flatten. Board is relatief droog en er zit nog een speler achter je. Ik vind een raise niet slecht omdat je dan precies ziet waar je staat en je haalt value van JX etc. Meestal vind ik raisen voor info en dan folden op een 3bet geen goed plan, maar omdat het hier 3way is zijn de ranges waarmee mensen afstacken veel tighter dus als BT achter je in 1x gaat 3betten dan ben je meestal beat, maar tegen de opener wil je wel agressief spelen en mogelijk je stack erin krijgen omdat die al een bepaalde committedness (lol) voelt omdat hij PFR is en al een cbet heeft geplaatst. Meh, misschien is een raise wel beter omdat je anders blijft gokken. Het maakt de hand wat simpeler.

Turn zou ik toch liever check/shippen tegen de BTN. Als hij hier zo een hoeveelheid bet neem ik aan dat hij met zijn gehele valuerange niet gaat folden op een all-in en je beschermt je tegen een moeilijke beslissing op de river die je hier dus krijgt. Als hij heel splashy is en vaak retarded bluffs uitvoert kun je best 2x check/callen maar 3way vind ik een check/raise allin op de turn de beste optie want hij valuebet hier gewoon QJ+ neem ik aan.

River is supertough. De T is geen goede kaart voor jou want JT heeft 2 pair, er completen wat straights en hij zal een kleinere valuerange hebben omdat die drawshit ook geldt voor jouw range. Gezien hoe jij naar de river bent gekomen zie ik niet in met welke hand hij nog all-in knalt die jij beat hebt behalve een random bluff. AJ zou misschien voor hem nog een valueshove kunnen zijn. Je ziet er wel heel zwak uit inderdaad, dus ik vind een call niet heel slecht. Flip a coin I guess. Heel marginale spot. Ik zou de turn liever check/shippen om hier de moeilijke beslissing te vermijden.

Oh iets dat me ook nog opvalt: Zodra de PFR checkt op de turn zou ik toch echt zelf betten voor value. Je wilt geen gratis kaarten geven en je hebt bijna altijd de beste hand dus ik snap eigenlijk jouw check helemaal niet op de turn. Nu me dat opvalt zou ik de turn betten en de river valueshoven.
    • Ashton733
      Ashton733
      Bronze
      ok thnx, BTN had T :diamond: 9 :diamond: