Nl 5 - A10

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      weinige andere opties dan shove op de turn lijkt me?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,39
      CO:
      $2,35

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:heart: , T:heart:
      4 folds, CO raises to $0,15, 2 folds, Hero calls $0,10.

Flop: ($0,32) J:heart: , T:spade: , 7:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,23, Hero calls $0,23.

Turn: ($0,78) A:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,57, Hero raises to $2,46, CO calls $1,40 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

River: ($4,72) 8:diamond: (2 players)

Final Pot: $4,72

Results follow (highlight to see):
      CO shows two pairs, azen and boeren (As Jd)
      Hero shows (Ah Th)

CO wins with two pairs, azen and boeren (As Jd)
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hmm. 3bet liever preflop. Het is niet makkelijk spelen OOP met ATs. Je pakt daar liever de pot op of je speelt met initiatief

In feite kies ik ervoor de flop te semi-bluffen en dus te raisen omdat ik hem nog genoeg zie folden + je kan heel veel hitten en dan is de pot al lekker groot.

As played vuurt hij hier een 2nd barrel. Nu denk ik eens aan zijn range. Ik denk dat hij dit doet met TJ, AT, AJ, TT, JJ, AA, QK, AK, AQ, 77, (98)

nl.pokerstrategy.com
      Board: JhTs7hAd
      Equity Winst Split
      MP2 49.32% 46.67% 2.65% { AA, JJ-TT, 77, ATs+, KQs, JTs, 98s, ATo+, KQo, JTo }
      MP3 50.68% 48.03% 2.65% { AhTh }

Het is dus een flip. Misschien zit er af en toe eens een random bluff tussen waardoor je ongeveer 55% zal hebben. Je hebt geen FE volgens mij en zal je dus allin komen tegen een range waar je 55% op hebt. Daarom is dit volgens mij nipt +EV

EDIT: Ik zie dat hij in positie zit dus ik denk dat er nog wat meer bluffs in zijn range zitten. Dan rest natuurlijk de vraag of je nu allin wilt of value wilt halen uit zijn bluffs, dit kan natuurlijk alleen als hij die nog eens 3th barrelt wat ik niet zie gebeuren. Daarom is de shove met wat FE zeker goed en je doet het vrij goed tegen zijn allin range (lichtjes +EV) -> zie bovenstaand
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Hmm. 3bet liever preflop. Het is niet makkelijk spelen OOP met ATs. Je pakt daar liever de pot op of je speelt met initiatief

In feite kies ik ervoor de flop te semi-bluffen en dus te raisen omdat ik hem nog genoeg zie folden + je kan heel veel hitten en dan is de pot al lekker groot.

As played vuurt hij hier een 2nd barrel. Nu denk ik eens aan zijn range. Ik denk dat hij dit doet met TJ, AT, AJ, TT, JJ, AA, QK, AK, AQ, 77, (98)

nl.pokerstrategy.com
      Board: JhTs7hAd
      Equity Winst Split
      MP2 49.32% 46.67% 2.65% { AA, JJ-TT, 77, ATs+, KQs, JTs, 98s, ATo+, KQo, JTo }
      MP3 50.68% 48.03% 2.65% { AhTh }

Het is dus een flip. Misschien zit er af en toe eens een random bluff tussen waardoor je ongeveer 55% zal hebben. Je hebt geen FE volgens mij en zal je dus allin komen tegen een range waar je 55% op hebt. Daarom is dit volgens mij nipt +EV

EDIT: Ik zie dat hij in positie zit dus ik denk dat er nog wat meer bluffs in zijn range zitten. Dan rest natuurlijk de vraag of je nu allin wilt of value wilt halen uit zijn bluffs, dit kan natuurlijk alleen als hij die nog eens 3th barrelt wat ik niet zie gebeuren. Daarom is de shove met wat FE zeker goed en je doet het vrij goed tegen zijn allin range (lichtjes +EV) -> zie bovenstaand
      +1, maar ik wil wel benadrukken dat je ATs hier niet te vaak OOP moet callen. Het is veel beter om hier te 3betten (wel kijken naar zijn fold to 3bet) of gewoon te folden.

As played vind ik prima. Farma heeft al netjes uitgewerkt waarom dat zo is :)