6-6 UTG multiway tegen 3 spades op flop

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Hieronder een moeilijke hand volgens mij. Pre-flop wissel ik min of meer willekeurig of tussen UTG raise 2x of 3x BB (heel af en toe limp, velen zien dit als een fout, maar ik denk dat er zowel argumenten voor als tegen zijn).

In ieder geval: 3 calls van relatief tighte tegenspelers. Button lijkt zeer goede TAG, 13-10 en AF4, winrate 30 BB/100 hands over 1k handen (winrate zegt nog niet zoveel wegens kleine sample, maar toch nice voor hem).

Flop bet ik uit om draws te chargen en A-x handen.

Vraag flop: probeer ik het er hier in te krijgen als ik geraised wordt?

Turn: bet ik weer uit om dezelfde redenen. Maar hij min raised opeens.

Vraag turn: fold lijkt mij niet mogelijk, zelfs met een flush krijg ik nog de juiste odds voor een full house. Dus een call? Of toch een re raise?

Stel ik call: is het dan een push op river als de board paired? En check fold als de board niet paired?

Alvast bedankt.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($14.49)
      BB ($11.09)
      Hero ($11)
      UTG+1 ($10.30)
      UTG+2 ($4.80)
      MP1 ($14.44)
      MP2 ($6.80)
      CO ($10)
      BTN ($10.11)

Dealt to Hero 6:club: 6:diamond:

Hero raises to $0.20, fold, fold, fold, MP2 calls $0.20, CO calls $0.20, BTN calls $0.20, fold, BB calls $0.10

FLOP ($1.05) 6:spade: 5:spade: A:spade:

BB checks, Hero bets $0.88, MP2 folds, CO folds, BTN calls $0.88, BB folds

TURN ($2.81) 6:spade: 5:spade: A:spade: 8:club:

Hero bets $2, BTN raises to $4.40, Hero ???
  • 5 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Op de flop kun je idd best het geld erin krijgen. tegen een flush heb je 10 outs.

as played: dit is wel een nutslijn van villain, maar je krijgt toch een goede prijs om te redrawen naar een fullhouse. alleen als je hit doorgaan imo.

preflop volgende keer groter maken overigens.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks for the comment, maar heb toch een vraagje:

Waarom moet pf absoluut groter? Denk dat dit idd in de richtlijnen staat, maar ik doe dikwijls 2x BB op basis van de pre-flop video van Chris Ferguson bij Full Tilt.

Bovendien: hier is het pre-flop result toch exact wat wil: 6-6 spelen tegen meerdere tegenstanders, niet?

Als je geraised wordt, is dit over het algemeen lager, dus kan je nog altijd callen voor setvalue. Je kan ook dikwijls cheap stealen want er wordt nog verrassend veel gefold hiertegen.

Grote nadeel is waarschijnlijk dat je met handen als A-K enzo niet tegen meerdere tegenstanders wil komen. Dus als je consequent wilt zijn, moet je dit ook regelmatig 2x BB raisen, waardoor je een grotere kans hebt om hier multiway mee te spelen wat je natuurlijk niet wil.

Waarom is het volgens jou fout om 2x BB te raisen UTG?
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ik wil juist helemaal niet tegen veel tegenstanders op de flop komen, zeker niet als ik UTG zit en ik dus OOP speel (op de blinds na dan)

Daarnaast geef je iedereen de gelegenheid om met een hele brede range veel flopjes te zien en daardoor wordt het bepalen van de range van villains een stuk lastiger.
      Stel het bord is 6,7,8 of 4,5,6. Zit je daar met je set... wat moet je dan?

Lees het BSS strategie artikel "Hoe speel je voor de flop" maar eens door en dan met name paragraaf "Wanneer je raiset, hoeveel raise je dan?"
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hmm vind het in feite wel moeilijk hoor.

Ik voel me in die spot zowat verplicht om het geld erin te krijgen omdat je zo hard moet protecten tegen vanalles. Maar ik vraag me dan af met wat hij raist. Als hij minder dan 2AF of minder dan 20aggr freq heeft denk ik dat ik gewoon call voor implieds voor een full house. Als hij wat aggresiever is denk ik dat je best protect en dus het geld erin steekt.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Moneystef,

preflop moet je echt groter raisen. Als je gaat afwisselen dan zal dat op een bepaald moment ook opvallen en dan ben je superexploitable. Als je standaard 4BB opent vanaf UTG dan kan de tegenstander je ook niet op een range zetten.
      Daarnaast speel je de rest van de hand OOP. Je wil idd graag multiway zitten, maar als je de hand HU speelt dan kan je nog heel vaak met een c-bet de pot winnen. Terwijl je multiway echt moét hitten.
      En tot slot wil ik even toevoegen dat ik in het algemeen 66 gewoon fold UTG, tenzij de tafel tight is.

Op de flop is de sizing prima.

Op de turn is het ook afhankelijk van de tegenstander, zoals Farma zegt. Is de tegenstander passief, dan call ik hier. Is de tegenstander agressief, dan is het zeker niet verkeerd om hier alles naar het midden te schuiven.