Fr, Nl 10, Kk

• delourre
      delourre
      Bronze
      Party Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      10 players
      Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is SB with K K
      3 folds, MP1 calls, 4 folds, Hero raises to $0.5, BB folds, MP1 calls.

Flop: 7 9 T ($1.1, 2 players)
      Hero bets $0.7, MP1 raises to $1.4, Hero raises to $2.5, MP1 calls.

Turn: J ($6.1, 2 players)
      Hero bets $3.8, MP1 raises all-in $7, Hero calls.

River: 3 ($20.1, 1 player + 1 all-in - Main pot: $20.1)

Results:
      Final pot: $20.1

Had ik hier beter na de turn gefold (ondanks de call op de blinds, die toch wel een redelijke hand doet vermoeden en dus geen 8), of moet men in zo'n situatie gewoon blijven door betten en was dit gewoon pech?
  • 10 antwoorden
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Een minraise op deze limiet is vaak dodelijk... Op de flop dus zeker niet re-raisen en al helemaal niet zo'n lelijke minraise. Ik zou callen op de flop en dan zeker niet zelf raisen op de turn. Misschien check-call of zelfs check-fold...
    • delourre
      delourre
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Een minraise op deze limiet is vaak dodelijk... Op de flop dus zeker niet re-raisen en al helemaal niet zo'n lelijke minraise. Ik zou callen op de flop en dan zeker niet zelf raisen op de turn. Misschien check-call of zelfs check-fold...
      maar omdat het bord nog niet gevaarlijk was op flop, dacht ik dat mijn tegenstander een continuationbet vermoedde en mij dus uit de pot wilden bluffen (vandaar de reraise) ...
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Dan doen ze vaak geen minraise... Maar als jij denkt dat hij met deze gedachte raiset moet je al helemaal geen minraise doen. Dat is zelden een goede play en in deze situatie dan helemaal niet.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Op deze limiet ga ik broke op deze flop met een overpair.
      Ik push hier mijn reststack er op de flop gewoon in
    • delourre
      delourre
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Op deze limiet ga ik broke op deze flop met een overpair.
      Ik push hier mijn reststack er op de flop gewoon in
      na de raise van mijn tegenstander veronderstel ik dan :)
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Kom op zeg, waarom zou je? Een min-raise is vaak een heel sterk teken op deze limieten en het is nog een redelijk scare board ook. All in re-raisen is gewoon geld weggooien naar mijn idee
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      ik zie hier veel te vaak een hand als AJ of 1 of ander paar met een straat kans.
    • delourre
      delourre
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Kom op zeg, waarom zou je? Een min-raise is vaak een heel sterk teken op deze limieten en het is nog een redelijk scare board ook. All in re-raisen is gewoon geld weggooien naar mijn idee
      alleen als de A viel had ik gefold, anders had die all-in er waarschijnlijk toch van gekomen, dus was mijn reraise inderdaad (veel) te laag ...
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Flop reraise naar 4~4.5 $ met overpair op drawy board. Als ge tegen een set of straat al aanligt is dat gewoon heel jammer. Maar als de tegenstander nog op een draw zit kunt ge die best zo duur mogelijk maken.
      Pushen zou'k niet doen, dan callen enkel set nog denk'k en verliest ge vaak eenzame boeren.

Turn is pot committed tegen unknown. Een check/fold is hier echter nog mogelijk als ge de range van uw tegenstander met relatieve zekerheid kunt zetten op opz'n minste een 8 of two pair. Het is weer de typische keuze tussen EV en variantie.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Raise meer op de flop, een minraise is hier erg slecht omdat je elke draw de goede odds geeft en niet genoeg value haalt uit top pair handen. Een minraise is zo goed als nooit de beste beslissing en je moet jezelf deze move afleren. Voor de rest ga ik op deze limiet broke hier tegen een unknown.