[$1.50 45man] KQo IP, flop TP2ndK

• BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      PokerStars - $1.36+$0.14|25/50 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: 2,255.00
      CO: 1,460.00
      Hero (BTN): 1,790.00
      SB: 1,615.00
      BB: 1,230.00
      UTG: 1,465.00
      UTG+1: 1,630.00
      MP: 2,055.00

SB posts SB 25.00, BB posts BB 50.00

Pre Flop: (75.00) Hero has K:club: Q:spade:

fold, fold, MP raises to 100.00, fold, fold, Hero calls 100.00, SB calls 75.00, fold

Flop: (350.00, 3 players) T:heart: Q:club: 3:spade:
      SB checks, MP bets 250.00, Hero calls 250.00, fold

Turn: (850.00, 2 players) 8:club:
      MP bets 500.00, Hero raises to 1,440.00 and is all-in, MP calls 940.00

River: (3730.00, 2 players) A:diamond:

Villain opent hier naar 2bb en op de button kom ik sowieso in positie te zitten en KQo is wel een hand die dan makkelijk te spelen is. Ik heb geen reads op Villain dus hier 1/5 van mijn stack te riskeren voor een 3-bet bluff leek mij geen geweldige optie.

De flop is hier perfect en Villain bet uit. Ik besluit te callen omdat slechters niet gaat callen op een raise en ik mezelf dan dus isoleer tegen betere handen.

Op de turn wordt het echter flink drawy en besluit ik niet langer passief te spelen. Achteraf gezien moet hij 940 betalen voor een pot van 3730 wat iemand die een draw heeft en zoveel in de pot heeft geïnvesteerd toch gauw acceptabele odds voor een call zal vinden.
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi baggersmurf,

Ik heb geen reads op Villain dus hier 1/5 van mijn stack te riskeren voor een 3-bet bluff leek mij geen geweldige optie.

Die kunnen we inderdaad elimineren, net als een 3bet met AQ hier niet handig zou zijn, want je gaat niet snel actie krijgen van KQ of AJ als je dat doet. Als je wilt 3bet bluffen, dan zijn 86s, 10Jo, 22 daar goede handen voor, die zijn minder vaak dominated door villain's calling range, en spelen nog relatief gemakkelijk in positie, mocht villain callen. Dit is geen oproep om te 3betbluffen echter, met deze stacks en blinds vind ik dat sowieso niet zo'n goed plan namelijk.

Het is wel belangrijk, als je hier wilt callen ipv folden, dat je hier voor ligt op villains range. Je weet namelijk dat je vaak af zal moeten stacken tegen AQ en AK, dus er moeten ook een aantal handen zijn die jij domineert, KT, KJ, QJ, QT moeten wel in zijn range liggen. Ik vraag me of of dit wel het geval is zonder read, maar op zich is het op deze limiet niet zo'n vreemde gedachte. Ik begrijp de call dus wel, het hangt er om of het goed is hier te callen, erg close allemaal.

De flop is hier perfect en Villain bet uit. Ik besluit te callen omdat slechters niet gaat callen op een raise en ik mezelf dan dus isoleer tegen betere handen.

Inderdaad, slechtere handen callen hier niet, betere handen folden hier niet, callen is dus de enige optie.

De turn vind ik een stuk lastiger, het probleem is, je ligt hier volgens mij niet zo vaak meer voor. De meeste tegenstanders zijn eerder te passief dan te aggressief, ik kan me niet voorstellen dat villain hier vaak een 2e barrel zou vuren. Ondanks dat een draw wel een mogelijkheid is, vraag ik me serieus af hoeveel spelers op deze limiet doorhebben dat een 2e barrel met een draw hier een goed idee is, ik denk dat over het algemeen draws nogal passief gespeeld worden.

Verder is het zo dat je tegen een realistische Qx range, QT, QJ, KQ, AQ, niet eens voorligt, sterker nog, je ligt vrij ver achter:
      KQ: 38.15%
      AQ, KQ, QJ, QT: 61.851%

Aangezien ik het niet heel waarschijnlijk acht dat villain hier een sterke draw heeft (flushdraw dus) is wat mij betreft de vraag nog hetzelfde als op de flop, callen we of folden we? Ik vind het veel te ver gaan om hier je hand te protecten.

Aangezien ik denk dat je hier vrijwel nooit voorligt, en op de river nog een bet kunt verwachten, vind ik een fold op de turn het beste. Het is een nare spot, maar je moet hier tegen een hele wijde preflop range zitten, wil je hier op de turn nog gerechtvaardigd door kunnen spelen.