World of Warcraft

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik heb zelf sinds 2008 niet gespeeld, maar ik ga er weer mee beginnen.

Wie speelt er nog, en waar? En speel je bij voorkeur RP of PvP? En wat zijn je favoriete race en class?

(Oh ja, in b4 Yoghi... :P )
  • 18 antwoorden
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Ik heb 5,5 jaar Warcraft gespeeld. Vanaf de eerste week tot de laatste expansion. Maar ben er nu al ruim 11 maanden mee gestopt! En blij toe. Gaat echt te veel tijd in zitten :D
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      af en toe

Adonisus op auchindoun. vroeger tauren warr op Draenor is nu worgen warr op achindoun
    • Varune
      Varune
      Silver
      Met (grote) pauzes gespeeld.

M'n main was sowieso een human warlock, daarnaast had ik nog een Priest en had ik nog een warrior lvl 60+ dacht ik.

Oke spel, alleen meer van 't zelfde. Als je dat echt doorhebt zie je dat je gewoon geld weggooit :D
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Als ik je een tip mag geven...DOE HET NIET! :P

Het is zo'n tijdverspilling. Ik heb het echt veel te veel gespeeld (heb een level 85 van iedere class aan Ally zijde) en vind het achteraf gezien zonde van de tijd en energie. Het spel en de community wordt ook steeds 'dommer'. Nog even en je kan het spelen op de console. Zag toevallig een aankondiging van de nieuwe expansion voor WoW. Het wordt een soort combinatie van Kung fu Panda en Pokemon. Nee bedankt :D
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      dit speel is een no go. beter gewoon single player rpg's die je binnen 50 uur hebt uitgespeeld met 2-3x replay waarde dan jaren van je leven aan wow verpesten:D
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Nou ja, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen he... Nuttige tijdbesteding is het idd niet, maar plezier maken is soms ook erg nuttig. En dat doen we allemaal op ons eigen manier, aight? :)
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      eergister voor het eerst in een half jaar weer ingelogd, was ook weer na 30 minuten klaar, geen guild meer etc. pvp weer direct hard geganked worden door horde en met je 20Kg kan je tegenwoordig ook niks meer :coolface:
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      wel interested in arena, disc priest, alliance, turalyon if any1?
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Nou ja, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen he... Nuttige tijdbesteding is het idd niet, maar plezier maken is soms ook erg nuttig. En dat doen we allemaal op ons eigen manier, aight? :)
      true, was misschien erg zwart wit denken van mijn kant maar een vriend van mij heeft zn leven weggegooid door wow. Vandaar dat ik er zo tegen ben;)
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      ik vind worlf of warcraft ook erg leuk

gr gr henk de vries
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Vetste spel wat ik ooit heb gespeeld, maar blij dat ik gestopt ben. ;)

Ik speelde altijd op Dunemaul (PVP), Horde-side. Had praktisch alles level 80 (ben gestopt in de patch waarin de wereld veranderde voordat Cata uitkwam), Gladiator-rankings met o.a. Disc Priest, Resto Shaman en Death Knight in Season 7 en 8 en 2k+ ratings met alle andere classes in blues etc. (in eerdere seizoenen was ik puur PvE'r), 8.2k+ Achievement Points op een Death Knight (!) zonder actief te raiden, enzovoort. Zat in de beste PvE guild van de server ook al PvE'de ik nauwelijks, speelde met de beste PvPers van de server en praktisch iedereen kende me.

Maarja, ook al was ik niet zo super hardcore als het lijkt (ik was gewoon extreem efficiënt bezig met m'n tijd, nooit "leuke dingen" gedaan die niet direct een doel hadden), ging het wel te kosten van m'n sociale leven. Toch heb ik er geen spijt van, het spel biedt zo veel mogelijkheden en ik heb er ontzettend veel van geleerd; leidinggeven - als raid/guild leader, als PvPer, enz., m'n Engels is nog beter geworden en m'n tactisch inzicht is ook ontzettend verdiept. Vast nog wel meer dingen.

Had ik echter de keuze om m'n leven opnieuw te leiden dan was ik nooit begonnen. En daarom ga ik nu ook nooit meer opnieuw beginnen, het zit in m'n karakter om "alles of niets" te gaan met dingen die ik doe en daarvoor is m'n leven nu te relaxt geworden. :P
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Been there done that, heb het ermee gehad. Ben pas beginnen speler vanaf TBC en ben gestopt de tijd voor de nieuwe expansion toen er zowat niks meer te doen was raidingwise. Het is gewoon schijteverslavend maar ook zooooo leuk, denk dat moest ik er opnieuw mee beginnen voor dezelfde reden als wryzeth dat mijn studies en dergelijke er zwaar zouden onder leiden. Idem met sociaal leven.

Was btw een draenei mage (firespecced) op azjol nerub (EU) en een dwarf warrior (protectionspecced) ook op azjol nerub (EU) allebei fully epic en was volledig raidingingesteld en PvE'er dus. En ofc nog wat anderen niet max lvl. Je kan je er volledig in geven in dat spel, maar achteraf besef je idd dat het toch wat nutteloos was, kan je soms ook wel zeggen van poker vind ik eerlijk gezegd maar bij poker maak je meestal nog winst :) (behalve ikzelf nu blijkbaar :p)

Xeno
    • Samwise90
      Samwise90
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Vetste spel wat ik ooit heb gespeeld, maar blij dat ik gestopt ben. ;)

Ik speelde altijd op Dunemaul (PVP), Horde-side. Had praktisch alles level 80 (ben gestopt in de patch waarin de wereld veranderde voordat Cata uitkwam), Gladiator-rankings met o.a. Disc Priest, Resto Shaman en Death Knight in Season 7 en 8 en 2k+ ratings met alle andere classes in blues etc. (in eerdere seizoenen was ik puur PvE'r), 8.2k+ Achievement Points op een Death Knight (!) zonder actief te raiden, enzovoort. Zat in de beste PvE guild van de server ook al PvE'de ik nauwelijks, speelde met de beste PvPers van de server en praktisch iedereen kende me.

Maarja, ook al was ik niet zo super hardcore als het lijkt (ik was gewoon extreem efficiënt bezig met m'n tijd, nooit "leuke dingen" gedaan die niet direct een doel hadden), ging het wel te kosten van m'n sociale leven. Toch heb ik er geen spijt van, het spel biedt zo veel mogelijkheden en ik heb er ontzettend veel van geleerd; leidinggeven - als raid/guild leader, als PvPer, enz., m'n Engels is nog beter geworden en m'n tactisch inzicht is ook ontzettend verdiept. Vast nog wel meer dingen.

Had ik echter de keuze om m'n leven opnieuw te leiden dan was ik nooit begonnen. En daarom ga ik nu ook nooit meer opnieuw beginnen, het zit in m'n karakter om "alles of niets" te gaan met dingen die ik doe en daarvoor is m'n leven nu te relaxt geworden. :P
      Dit.

Top spel maar begin er aub niet aan:D echt 2 jaar lang doordeweeks nonstop gespeeld.. In totaal 5 jaar gespeeld. Ik probeer mezelf nog steeds wijs te brengen dat mijn social life er niet onder heeft geleden. Maar dat zullen we nooit weten.
      Overgens is het wel echt vanilla>tbc>WOTLK>cata. Het werd steeds minder en ben nu ook al 1 jaar ofzo er van af.

EDIT: Op den duur een bot gekocht en levelde ik mensen voor geld:D Was de moeite totdat ineens iedereen gebanned was. Ik heb levens verwoest denk ik:P
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      en dan noemen ze poker verslavend..
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Oorspronkelijk gepost door ERDWW
      en dan noemen ze poker verslavend..
      Poker is gewoon not even close in vergelijking met WoW kwa verslaving... ik heb het zelf ook 4 jaar gespeeld en als je addiction-prone bent kan het echt super destructive zijn voor je social life.

Heb zo een beetje hetzelfde als Wryzeth... hardcore of niks. Toch voor WoW anyway. WoW is ook gewoon een extreem boring spel als je niet hardcore speelt imo. Moest hun PvP systeem deftig werken zou ik nog zeggen maar ze hebben teveel classes gemaakt om ooit maar in de buurt van een goeie balance te kunnen komen.

Ondanks dit alles heeft iemand me na 3 maanden zeuren toch overhaald om The Old Republic te gaan spelen binnenkort. Situatie is wel anders nu dan toen ik met WoW begon. Heb gewoon vast werk en andere verplichtingen/activiteiten 's avonds waarvan ik weet dat ik ze niet zal opgeven voor een spel.

Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Hangt er van af wat je als nuttig wil beschouwen. Iedereen heeft ontspanning nodig, als gamen je die ontspanning geeft is het wel degelijk nuttig.
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      care, heb er zelf ook rond de 300days played op all me chars in totaal.. :D
    • BigsharkA
      BigsharkA
      Bronze
      Ben er nooit aan begonnen, in de eerste plaats omdat ik het te duur vond en in de tweede plaats omdat ik aardig wat uurtjes Runescape heb gespeeld (Runescape? Ja serieus, qua verslavingsgraad ongeveer gelijkwaardig aan WoW denk ik), moet zeggen dat ik me met Runescape toch ook wel behoorlijk vermaakt hebt.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Heb alleen de gratis demo gespeeld, kreeg door hoe verslavend het is en heb het verder vermijd als de builenpest. Of ebola. Om het even, het is gewoon social suicide.