why never to fold a king high flush

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Dacht altijd dat het fout was om K-high flush te folden... tot iedereen hier op het forum vond dat je bij teveel actie je tegenstander kon inschatten als bijna zeker de A van de flush te hebben.

Hieronder wou ik gewoon even laten zien dat je een tegenstander nooit 100% op een hand kan zetten... Imo is het folden van een K high flush iets dat je af en toe wat geld doet besparen, maar je in vele situaties ook veel pots doet mislopen.

Daarom begin ik nu terug naar mijn originele idee te gaan: is een K high flush tegen een A high flush niet zoiets als een set tegen set? Maw gewoon een cooler, niet bad play?

Misschien meer een strategy onderwerp dan een hand judging, maar had in ieder geval graag geweten wat jullie mening is.

Hieronder dus een hand om mijn punt te illustreren :)

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($6.88)
      Hero ($10)
      UTG ($11.44)
      UTG+1 ($14.09)
      UTG+2 ($10)
      MP1 ($11.25)
      MP2 ($10)
      CO ($2)
      BTN ($19.48)

Dealt to Hero 5:club: K:diamond:

UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero checks

FLOP ($0.35) J:diamond: T:diamond: Q:diamond:

Hero bets $0.17, UTG calls $0.17, UTG+1 calls $0.17

TURN ($0.86) J:diamond: T:diamond: Q:diamond: 2:diamond:

Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets $0.86, Hero calls $0.86, UTG calls $0.86

RIVER ($3.44) J:diamond: T:diamond: Q:diamond: 2:diamond: A:spade:

Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets $3.44, Hero folds, UTG calls $3.44

UTG shows 9:diamond: 9:heart:
      (Pre 71%, Flop 80.8%, Turn 100.0%)

UTG+1 shows 7:diamond: A:heart:
      (Pre 29%, Flop 19.2%, Turn 0.0%)

UTG wins $9.81
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Wat is de agg freq van UTG+1? En hoe fishy is die ander?

EDIT: het is zeker niet hetzelfde als set over set... Set over set is veel moeilijker te readen tov actie van een TAG die de river raist met 4 diamonds ofzo.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      UTG is 19/13, AF 0.8 over 90 handen
      UTG+1 is net aan tafel, maar bleek later (en hier :) ) een huge fish

Misschien had ik de hand niet moeten posten, want komt niet helemaal overeen met het punt dat ik probeer te maken. Bij 4 van hetzelfde suit op de board is een flush al wat minder waard. Toch laat je door aarzeling veel geld liggen tegen Q of J van die suit en verlies je nog altijd behoorlijk wat tegen de A. Ik speel het vanaf nu dus terug aggressief zonder na te denken, maar je kan er over discusiëren. Misschien dat ik in de toekomst terug van mening verander over dit soort handen...

Maar vind het veel duidelijker als je suited cards hebt en een K high flush, dus met 3 van hetzelfde suit op de board. Dan zijn er nog zoveel handen die je beat (sets, lagere flushes, 2 pair...) dat je all in moet proberen te komen no matter what the action is, terwijl ik dacht dat hier op het forum eigenlijk wel regelmatig wordt aangeraden om je flush te folden, zelfs als de board niet paired...

Wou eigenlijk weten wat jullie van deze laatste paragraaf vinden. Denken jullie nog na met een "gewone" K high flush (3 board cards komen overeen met de suit van je 2 hole cards, dus niet 4 board cards komen overeen met de suit van je K) op een unpaired board? Of vinden jullie (net als ik) dat het geld er dan zowiezo in moet?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Dit is allemaal wel heel vaag omschreven terwijl het om zeer specifieke situaties gaat.
      Je kan elke hand die niet de nuts is folden , maar je moet dan ook steeds zeer goede aanwijzingen hebben vooraleer je het doet.
      Hier call ik tbh ook niet , omdat het er zooooo valueshove uitziet van plz plz have a lesser flush and call dat je imo niet vaak genoeg goed zit.
      Maar tuurlijk kan je soms de 3th nuts folden , alleen , het is zeer situatiespecifiek en moeilijk algemeen te bespreken .