Sunday Kickoff, SB vs BB

• 9 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      3bet range villain?
      4betcalling range villain?

:)
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Geen idee hoe wijd ie z'n bb verdedigt. Weet ook niet wat z'n air to nuts ratio is in die spot. Dus eigenlijk kan het van alles zijn :)

Ok, doe een poging.

Denk dat als ie callt, ik aan het flippen ben tegen AT+ of underdog ben tegen 88+.
      AT+, 88+ zijn 92 combinaties waar ie mee 3bet en callt.
      KQ en wellicht KJs zijn 3bet value handen waarvan ik niet zeker weet of ie callt of foldt (20 combo's) dus we zetten er 10 in z'n calling range en 10 in z'n 3bet-fold range.

Dus als ik 40% fold equity wil hebben, moeten er nog 58 combo's in zijn 3bet-fold range zitten.

Hmm... dat ga ik niet redden. Dus folden lijkt me beter dan all in gaan in deze spot.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik vind het wat onduidelijk.
      Hier heb ik best veel ontcijferenswerk aan.
      Bovendien zou ik niet in combos gaan denken.

Als je namelijk in equilator een bepaalde range ingeeft kan je het percentage zien van die range tov. alle handen.

Als de 3bet range dan 15% van alle handen is en de callingrange 5% dan weet je meteen dat hij 1 op de 3 keer zal callen.

Dus probeer eens duidelijk 3betrange en 4betcallingrange op te stellen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik had geen software om ranges te berekenen toen ik het antwoord postte dus vandaar de combo's :)

3Bet range 15%: TT+,A2s+,J9s,T8s+,97s+,86s+,76s,65s,54s,A8o+,J9o
      4Bet calling range 5%: TT+,AJs+,AQo+
      Equity van 77 tegen bovenstaande 5% range: 38%

Chips afname bij fold van hero: -886

Chips toename bij all in van hero en fold van villain: 4.072
      Gemiddelde chips afname bij all in van hero en call van villain: (38% * 37.292) - 17.300 = -3.129
      EV: (66% * 4.072) + (34% * -3.129) = 1.624

Dus de chip EV berekening geeft aan dat een shove profitabel is (en dat is wat ik in deze hand heb gegaan).

Maar dan blijft denk ik de vraag of het slim is om voor gemiddeld een 9% toename van je stack het risico te nemen om uitgeschakeld te worden voor het toernooi. Want daar zit ik vaak mee te tobben. Je wil niet alleen chips winnen, je wil ze ook niet verliezen.

En onder meer deze spots waarin je daarover nadenkt, maakt dat ik toernooien leuker vind dan cash games :f_biggrin:
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Waarom denk je dat vilain je hier met 15% 3bet?

En nee hoor, in toernooien wil je niet echt overleven maar wil je gewoon chips winnen. Je hebt natuurlijk wel wat situaties waar dat anders ligt maar meestal als een move profitable is, kan je hem nemen.

9% stack increase is vrij decent trouwens.

Ik zie trouwens al meteen een foutje in je redenering.

De EV van een fold is altijd 0. Je investeert namelijk niks om te folden en je kan ook niks meer winnen. Dus chipafnamen bij een fold is altijd 0.

Dat je eerder al geld in de pot gooide doet er niet toe.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Zal van de fold EV onthouden. Heb die in de berekening verder niet meegenomen.

Die 15% leek me 'normale' 3bet% in een sb tegen bb confrontatie. Ik had nog maar 30 handen gespeeld met villain dus geen betrouwbare stats.

En nu ik weet dat het een winnende reg is, zal zijn 3bet% waarschijnlijk hoger liggen omdat ie ook light kan 3betten. En zijn calling range blijft zo'n 5%. Dus wordt het nog profitabeler om te shoven.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Zal van de fold EV onthouden. Heb die in de berekening verder niet meegenomen.

Die 15% leek me 'normale' 3bet% in een sb tegen bb confrontatie. Ik had nog maar 30 handen gespeeld met villain dus geen betrouwbare stats.

En nu ik weet dat het een winnende reg is, zal zijn 3bet% waarschijnlijk hoger liggen omdat ie ook light kan 3betten. En zijn calling range blijft zo'n 5%. Dus wordt het nog profitabeler om te shoven.

15% is best veel. Ik denk niet dat je dat vaak haalt.
      Een winnende reg zal je inderdaad wel vaak gaan 3betten maar dan doet hij dat normaal ook vrij polarized. Dan vraag ik me af of hij handen als TT en AQo liever zou flatten.

Een 4betshove is sowieso wel profitable denkik maar denk dat je zn 3betrange wat verkeerd inschat. Wat tighter en meer bluff handen (als het een reg is).
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Easy 4bet, reg gaat hier vaak 3betten, en meestal niet zo super vaak afcallen en met 77 heb je gewoon goeie EQ, let wel op dat hij niet 24 tafels spelende tight reg is, maar een winnende 12 tafelende reg is echt een verschil in aggresiviteit
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Helder. Ik blijf het lastig vinden om in dit soort spots voor 30bb te pushen met middle pocket pairs en AK.

Maar goed, blijkbaar is dat de correcte play en dat heb ik ook gedaan hier.

En voor de mensen die het resultaat willen weten: de shove werd gecalld door AKs en ik kon na vijf gedraaide kaarten genieten van wat vrije tijd :)