Q-Q, Q op flop ==> slowplay?

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      BB is 42-9 over 55 handen
      Limper is 22-7 met AF3.7 over 115 handen

Simpele vraag: ik had flop moeten slowplayen, nietwaar? Ik probeerde nog een CB bluf achtige sizing aan te nemen, maar denk dat een slowplay hier gewoon gemoeten had...

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($1.45)
      BB ($10.48)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10.30)
      Hero ($19.99)
      MP1 ($11.26)
      CO ($10.61)
      BTN ($23.56)

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

fold, UTG+1 calls $0.10, Hero raises to $0.50, fold, fold, fold, fold, BB calls $0.40, UTG+1 calls $0.40

FLOP ($1.55) 3:spade: 7:club: Q:heart:

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $0.77, BB folds, UTG+1 folds

Hero shows Q:spade: Q:club:

Hero wins $1.48
  • 6 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik denk dat ik hier de flop behind check, en op de tun uitbet. voordeel van checken is dat je ze nog een kans geeft om op de turn te hitten. anderzijds hou je de pot zo ook erg klein.. ik denk dat flop checken en turn betten hier echter wel het meest +ev is.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het is hier zeker niet verkeerd om behind te checken als slowplay, aangezien de flop zo droog is.

Maar...je moet ook wel even kijken of je tegenstanders calling stations zijn of niet. Als ze geen hoge WTSD hebben, dan is een checkbehind prima, aangezien er bijna geen handen zijn waar je value van kan krijgen.
      Als ze een erg hoge WTSD hebben, dan kan je half pot betten (zoals je nu ook prima doet) omdat je met elk pair en soms zelfs met een A zullen callen.

Dus slowplay of niet, dat is tegenstanderafhankelijk. Maar, als je de flop checkt, dan moet je de turn echt betten aangezien je wel value wil uit je hand. Hebben ze niks, dan hebben ze niks, maar dan had je er toch niks meer uitgehaald.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Tzien er beiden wel fishes uit... Ik zou iig de flop betten, je wilt gewoon zoveel mogelijk value. enkel op K/A turn haal je MISSCHIEN nog meer en tja zoveel keer komt er geen A of K dus ik zou zeker tegen 2 fishes gewoon 2/3 pot cbetten voor value
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      ja, maar er zijn fishes die 40/10 spelen en 20 WTSD hebben. Dat zijn spelers die graag flopjes kijken en daarna alleen verder spelen als ze wat hebben.

Maar je hebt er natuurlijk ook die 40 WtSD hebben, dus zoals ik ook zei, dat is iets om mee te nemen in je keuze of je al dan niet gaat slowplayen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Is WTSD al betrouwbaar op 50-150 handen? Ik werk er nog niet zo dikwijls mee, dus zou handig zijn om te weten vanaf welke samplesize ik er rekening mee moet houden...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Sja, betrouwbaar...op 150 handen niet echt, maar tgeeft je zeker wel een idee hoe iemand speelt. Een echte fish (calling station) heeft daar zeker 35+ WTSD.

Denk dat je pas echt zeker kan zijn over WTSD na 1k+ handen.