Q-Q OOP tegen re raise pf

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Heb ik hier Q-Q te aggressief gespeeld pre-flop? Villain is unknown. Ik dacht: speel dit liever niet out of position en folden is geen optie ==> ship it tegen deze shortstack. Kan dit of spelen jullie het op een andere manier?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($16.25)
      BB ($10.40)
      UTG ($4.90)
      UTG+1 ($2)
      UTG+2 ($11.63)
      Hero ($10.25)
      MP2 ($1.85)
      CO ($4)
      BTN ($4.58)

Dealt to Hero Q:heart: Q:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, CO raises to $0.90, fold, fold, fold, Hero raises to $10.25 (AI), CO calls $3.10 (AI)
  • 6 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je hebt hier eigenlijk geen andere opties dan shoven. als hij zich aan de richtlijnen van mss / sss houdt, zit je hier wel vaak tegen een range als ak / jj+ maar zijn raise flatten heeft ook geen zin, omdat er dan al 25% van ze stack in de pot zit. folden is imo ook geen optie, dus ik ga hier met qq tegen een speler met 40bb altijd broke, ook tegen een unknown..
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nh
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Extra vraag: wat doe je tegen een unknown met een volledige stack? Call of 4bet? Hoe speel je dan verder op de flop als er een A of K valt?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Extra vraag: wat doe je tegen een unknown met een volledige stack? Call of 4bet? Hoe speel je dan verder op de flop als er een A of K valt?
      Hmm dat vind ik wel moeilijk... Hangt ook af van de unknown :p daarmee bedoel ik van de dynamics van de room/limiet.
      Maar stel nu een unknown weer ik speel NL30 888poker die zal niet echt erg goed zijn een probably ongeveer 3% 3bet hebben. Dus dat is ongeveer de average 3bet.

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      UTG 51.64% 50.11% 1.53% { JJ+, AQs+, AKo }
      UTG+1 48.36% 46.83% 1.53% { QQ }

Zeker niet verkeerd om meteen te folden natuurlijk. Het is ook moeilijk verder spelen als je gewoon callt vind ik omdat er 1/3 overcard vallen en als er een J, T valt kan hij nog TT en JJ hebben of gutshot erbij.

Stel dus dat iemand vrij veel 3bet, 8% ofzo dan 4bet/broke ik om de redenen hierboven.

Stel dat je toch callt omdat het toch close is tegen een 3bet van 3% dan ch/fold ik op Axx en ik denk dat 1 straat callen op Kxx goed is. Als hij checkt dan check ik obv de turn weer (ch/call zelfs op Axx).

Stel dat je in positie zit dus op een blindresteal met laten we stellen ook 3% en je callt dan fold ik op een cbet op Axx ook.. en op Kxx niet.

En nadat ik deze tekst heb getypt en even kijk naar een random board:

nl.pokerstrategy.com
      Board: Ks5d7h
      Equity Winst Split
      UTG 69.35% 67.68% 1.67% { JJ+, AQs+, AKo }
      UTG+1 30.65% 28.99% 1.67% { QQ }

Dan betekent dat dus dat je op elk board met 1 overcard zou moeten folden tegen zo een range

En zelfs al 3bet hij 5%

nl.pokerstrategy.com
      Board: Ks5d7h
      Equity Winst Split
      UTG 54.26% 53.11% 1.15% { TT+, AQs+, KQs, AQo+ }
      UTG+1 45.74% 44.59% 1.15% { QQ }
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Goed bezig Farma!

Tegen een unknown is dit prima gespeeld hoor. De ranges zijn dan al wat wijder, dus dan kan je hier prima broke gaan.

Tegen een unknown met een full stack kan je hier ook wel 4bet/broke spelen, maar dat zal wellicht wat meer variance opleveren in je spel.
      Ik denk dat ik tegen een unknown ook vaak zal callen en de hand OOP speel. Zo ga je jezelf niet isoleren tegen beter en je kan nog steeds profitabel spelen omdat je hoogstwaarschijnlijk voorligt op zijn 3bet range. Op een K-high flop call ik dan nog wel vaak een c-bet, maar op een A-high flop speel ik vaak c/f.

Maar goed, wat is unknown? Is dat echt 0 handen, zijn dat 50 handen...het is erg afhankelijk van de informatie die je op dat moment hebt.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja het is moeilijk vs een unknown omdat je de 3bet range niet weet haha :D . Wat we wel weten is dat hij in positie tov ons zit en dus gedepolariseerd zal 3betten. Het hangt nu af van 3bet%. Vanaf hij 3% of minder zou 3betten is een fold preflop goed.

Groter dan 6% 3bet dan prefereer ik 4bet/broke omdat je OOP moet spelen

tussen 3% en 6% kan je idd beter callen en de hand OOP spelen maar je moet wel opgeven op Axx of Kxx denk ik.

Hier dan weer iets anders: Dit is tegen een 6% 3bet

nl.pokerstrategy.com
      Board: Ks3d7c
      Equity Winst Split
      MP2 52.86% 52.08% 0.78% { QdQs }
      MP3 47.14% 46.36% 0.78% { TT+, AJs+, KQs, AJo+, KQo }

Dan kan je de flop wel nog eens callen maar ik zou dit wel alleen maar doen als je weet dat hij niet aggresief is op de turn...

Op Axx blijft het wel een fold

nl.pokerstrategy.com
      Board: As3d7c
      Equity Winst Split
      MP2 35.26% 34.43% 0.83% { QdQs }
      MP3 64.74% 63.91% 0.83% { TT+, AJs+, KQs, AJo+, KQo }