[45man SnG $1.50] 22, pof

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PokerStars - $1.36+$0.14|200/400 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BTN: 6,195.00
      SB: 5,995.00
      BB: 2,268.00
      Hero (UTG): 2,360.00
      UTG+1: 6,625.00
      MP: 3,695.00
      MP+1: 4,000.00
      CO: 6,470.00

BTN posts ante 25.00, SB posts ante 25.00, BB posts ante 25.00, Hero posts ante 25.00, UTG+1 posts ante 25.00, MP posts ante 25.00, MP+1 posts ante 25.00, CO posts ante 25.00, SB posts SB 200.00, BB posts BB 400.00

Pre Flop: (800.00) Hero has 2:heart: 2:club:

Met 6bb zou dit eigk een push moeten zijn. Maar ik begon hier toch te twijfelen of het op de micro's ook echt een push is? Mensen callen hier veel losser en dan ben ik of zwaar dominated of hooguit een flip.
  • 5 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Ik zeg easy push :P
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi TheErwin,

Mensen callen hier veel losser en dan ben ik of zwaar dominated of hooguit een flip.

Dat is zeker waar, echter, ten eerste is een flip hier zo slecht niet. Als je gecalled wordt door de bb en je krijgt een coinflip, dan zet je effectief 2243 in om 2268 + 175 + 200 = 2643 te winnen, wat niet zo'n slechte deal is, en dat is tegen de bb, wat het slechtste scenario is van alle scenario's waarbij je 1 call krijgt.

Het beste dat ik kan doen is iedere tegenstander min of meer dezelfde range te geven (met uitzondering van de blinds, die iets looser zullen callen) en te kijken waar het breakeven punt ligt.

Zoals je ziet wil het nog niet eens echt lukken, ik bleef maar de calling ranges verhogen, maar krijg het gewoonweg niet voor elkaar het breakevenpunt realistisch weer te geven. Het is hier dus +Cev om te pushen, zelfs als je vrijwel altijd gecalled wordt.

Het kan zijn dat je je afvraagt of Cev wel nuttig is, omdat het uiteindelijk eigenlijk om ev$ gaat. Maar in dit geval, je hebt maar 6bb's, is een -ev$ shove niet slecht, dus als je hier een Cev breakeven push kunt maken is dat al een goed idee. NH dus, de twijfel is nergens voor nodig. Als BB met Q5o called dan kun je je zorgen gaan maken, maar dan moeten alsnog alle andere spelers ook met A2s+, A5o+ callen, wat wel HEEEL erg loose is, zelfs voor deze limiet. Het klopt wel dat je tighter moet pushen op een loosecalllimiet, maar hier folden is heel erg overdreven.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Wederom bedankt voor weer een zeer uitgebreide beoordeling na aanleiding van een vrij eenvoudige hand. Ik heb nog wel een paar vraagjes om te kijken of ik het helemaal goed snap.

Als eerste zeg je dat het slechtste scenario bij 1 call een call van de bb is, is dit puur omdat mijn stack nog iets groter is dan zijn stack, waardoor ik net iets minder chips binnen haal dan bij een call van een andere villain?

Daarna zeg je dat je het maar niet voor elkaar kreeg om het breakevenpunt realistisch weer te geven, maar een DiffC van 4 is toch vrij dichtbij het breakevenpunt? Ook zie ik nog dat er bij EdgeC -12 staat, heb jij deze edge ingevuld of is dat automatisch?

Tot slot heb ik gekeken naar de callranges die jij uiteindelijk hebt gevonden. Voor de SB en BB ben ik wat dat betreft niet bang, ik denk niet dat deze weider callen dan dit. Echter voor de rest heb ik me twijfels, ondanks dat jij zegt dat ze dan wel HEEEL erg loose callen. Equilab zegt mij dat 18% van de handen overeenkomt met 66+, A5s+, K9s+, Q9s+, J9s+, A9o+, KTo+, QTo+. De eerste hand die hier afvalt is A9o en de eerste hand die hier buiten valt is T9s en ik kijk echt niet raar als ik daarmee gecalld word. Dit doet natuurlijk niet iedereen, maar er zijn zeer zeker tegenstanders bij die hiermee gewoon callen. Echter heeft nu iedereen een 18%-call range, stel dat er 1 persoon is met een wijdere call range en de rest een stukje lager, dan is het ook nog een push neem ik aan?

NH dus

Ik ben bang dat ik hier gefold heb, omdat ik hier opeens over begon na te denken en op dat moment nog niet de redenering zover had dat max een flipje hier eigenlijk prima is met 6bb.

Ik zeg easy push Zunge raus

Ik zeg ik moet je nu toch gelijk geven. :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Als eerste zeg je dat het slechtste scenario bij 1 call een call van de bb is, is dit puur omdat mijn stack nog iets groter is dan zijn stack, waardoor ik net iets minder chips binnen haal dan bij een call van een andere villain?

Nee joh, dat is puur pottechnisch. Als bb called heb je zijn 800chips dood geld niet, dus worden je pot odds veel zwakker.

Daarna zeg je dat je het maar niet voor elkaar kreeg om het breakevenpunt realistisch weer te geven, maar een DiffC van 4 is toch vrij dichtbij het breakevenpunt?

Dat wel, maar erg realistisch is het natuurlijk niet, ze callen in het plaatje allemaal heel erg loose.

Ook zie ik nog dat er bij EdgeC -12 staat, heb jij deze edge ingevuld of is dat automatisch?

Gewoon negeren :) Ik kan de edge ook weghalen, maar aangezien het geen invloed heeft op de hand laat ik het gewoon staan.

Equilab zegt mij dat 18% van de handen overeenkomt met 66+, A5s+, K9s+, Q9s+, J9s+, A9o+, KTo+, QTo+.

Equilab geeft maffe autoranges. Probeer de range zelf in te voeren, J9s wel callen en A8o niet is natuurlijk bizar, is echter geen probleem, want in al die equilatesoftware kun je de range handmatig invoeren.

stel dat er 1 persoon is met een wijdere call range en de rest een stukje lager, dan is het ook nog een push neem ik aan?

Het gaat erom dat die 18% als gemiddelde callrange voor een niet-blindvillain gewoon volstrekt onrealistisch is, je kunt natuurlijk een idioot achter je hebben die gek is, en met een nog veel lossere range called, maar je kunt inderdaad voor zo iemand weer compenseren als er 2 of 3 villains zijn die met een normale range callen (12% of zo, of nog minder).
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Duidelijk, dankjewel! :)