Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Plo

• joenieboy
      joenieboy
      Bronze
      Hallo pokerstrategen,

Ik heb een vraag, ik had een straat en won van een full house, hoe kan dat??

Hij had QQJ9

Ik had AKJ6

Board 10JQ 5 7

Hoe kan dit?

Groetjes,

Joenieboy
  • 4 antwoorden
    • NickB1604
      NickB1604
      Bronze
      bij plo moet je gebruik maken van 3 community cards en 2 kaarten uit je eigen hand.

hij had dus maar trip queens met de twee QQ uit zijn hand en jij de straat
    • martijnde666
      martijnde666
      Silver
      Bij PLO gebruik je drie kaarten van het bord en 2 van je hand, hij had dus een set vrouwen..

Daarom won je met je straat.
    • joenieboy
      joenieboy
      Bronze
      Ok dankjewel:)
      Dit had ik ook al bedacht, maar wist het niet zeker..
      Staat ook niet in de strartersstrategie van Omaha :facepalm:
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door joenieboy
      Ok dankjewel:)
      Dit had ik ook al bedacht, maar wist het niet zeker..
      Staat ook niet in de strartersstrategie van Omaha :facepalm:
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/omaha/239/1/

Uit dat arikel:
      Het maken van een hand

Er zijn een paar erg belangrijke regels in Omaha voor het maken van handen:
      Alle spelers moeten precies 2 van de 4 holecards gebruiken en precies 3 van de 5 community cards. Niet meer, maar ook niet minder.

Als je dan bijvoorbeeld A K T 2 in je handen hebt dan kun je geen flush maken op het volgende board J 9 6 3 2 terwijl je bij hold`em hier de nuts hebt. Dit principe werkt ook voor A-K-8-2 als hole cards op een T-9-7-6-3 board, hier maak je dus geen straight omdat je meer kaarten dan alleen de 8 uit je hand moet gebruiken. En als je 4 of a kind gedeeld krijgt mag je ze gelijk weggooien omdat deze hand niet kan verbeteren en je bij 9-9-9-9 alleen een paartje negens hebt. Een hand als 8-8-8-5 heeft hetzelfde principe. Je kunt maximaal een setje maken met de 8 die nog in het spel zit, hierdoor heeft deze hand ook erg weinig waarde.