TT vs 3bet K-3 suited lucky?

• Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      Ja vind dit een lastige hand hoe kan ik dit nou voorkomen
      die gast hit ook gewoon precies goed

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      MP3:
      $4.50
      CO (Hero):
      $12.50
      BU:
      $13.83
      SB:
      $13.96
      BB:
      $1.67

Preflop: Hero is CO with T, T.
      MP3 folds, Hero raises to $0.15, BU raises to $0.52, 2 folds, Hero calls $0.37.

Flop: ($1.11) 8, 7, 7 (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.60, Hero calls $0.60.

Turn: ($2.31) 9 (2 players)
      Hero checks, BU bets $1.25, Hero calls $1.25.

River: ($4.81) 6 (2 players)
      Hero checks, BU bets $3.45, Hero calls $3.45.

Final Pot: $11.71.
      Results follow:

Hero shows a straight, ten high(T T).
      BU shows a flush, king high(K 2).

BU wins with a flush, king high(K 2).
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Woeliboeli,

goed dat je handen post waar je aan twijfelt!

Eerst en vooral zou ik je willen vragen geen resultaten bij je hand te posten, dat zou namelijk de judging kunnen beïnvloeden, en we willen tenslotte gewoon weten of de manier waarop je de hand speelt goed is...en dan maakt het resultaat weinig uit.

Als je tegenstander hier tight 3bet dan is het zeker niet verkeerd om preflop te folden. Stel dat hij hier 5% 3bet, dan heb je een flipje en je zit OOP. Dat is dus niet profitabel.

Als je tegenstander hier erg loose 3bet dan kan je wel callen omdat je voorligt op zijn range, maar ik zou hier tegen een fish ook vaak 4betten.

Je besloot nu te callen en dan is de call op de flop prima.
      Op de turn besluit je tegenstander opnieuw te betten en dan zou ik hier folden (opnieuw, wel tegen een unknown).

Ik ga er vanuit dat je tegenstander dit doorbet op de turn:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 24,078 % 23,979 % 0,198 % 75,823 % TT
      Speler 2: 75,922 % 75,823 % 0,198 % 23,979 % JJ+, 99-88, AdKd, AdQd, AdJd, AdTd, KdQd

Zoals je ziet doe je het daar niet goed tegen. Je hebt op de turn 10 outs (4 zessen, 4 Jacks en 2 tienen). Dat betekent dat je in ongeveer 21% van de gevallen zal hitten, en je krijgt hier dus niet de prijs om te callen.

Als je callt en je hit je straight, dan zal je vaak niet meer uitbetaald worden.

Dus...as played vind ik de turn een fold, en zo kan je dit voorkomen ;) .
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Eens met darko dat je preflop zou moeten folden op de flop is het close door de kleine bet, op de turn zou je dan ook weer moeten folden.

Ik denk eigenlijk dat iemand hier veel overpairs speelt dus ik denk dat ik wel minraise op de river :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Als je tegenstander hier tight 3bet dan is het zeker niet verkeerd om preflop te folden. Stel dat hij hier 5% 3bet, dan heb je een flipje en je zit OOP. Dat is dus niet profitabel.

Als je tegenstander tight is, heb je toch meer kans om tegen J-J+ te zitten of A-Q+. Is het dan niet net beter om te callen voor set value?

Ik call hier tegen een pf tighte tegenstanders en fold tegen een pf loose tegenstander. Tegen een pf loose tegenstanders speelt 10-10 moeilijk OOP omdat je nooit weet waar je staat. Tegen een tighte tegenstander kan je kijken of er een 10 op de flop valt, en hopen dat je tegen een overpair zit zodat je veel geld in de pot kan krijgen, en anders folden.

Zie ik dit verkeerd?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef

Als je tegenstander tight is, heb je toch meer kans om tegen J-J+ te zitten of A-Q+. Is het dan niet net beter om te callen voor set value?

Ik call hier tegen een pf tighte tegenstanders en fold tegen een pf loose tegenstander. Tegen een pf loose tegenstanders speelt 10-10 moeilijk OOP omdat je nooit weet waar je staat. Tegen een tighte tegenstander kan je kijken of er een 10 op de flop valt, en hopen dat je tegen een overpair zit zodat je veel geld in de pot kan krijgen, en anders folden.

Zie ik dit verkeerd?
      Hier kan je inderdaad zeker callen, ik en darko hadden de stacksizes niet gezien :D
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Oh, ja, natuurlijk...ik dacht even dat het NL10 was :D :D . Maar met deze stacksizes kan je inderdaad callen voor setvalue.
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      dat is eigenlijks ook mijn reden waarom ik meeging, ik dacht tegen een ak of highpair te spelen en hij raisde niet al teveel dus begon met een cheapy call maar dan hit ik mijn straat en raisde hij nogmaals door. hierdoor besloot ik toch maar te callen inplaats van te reraisen en dan ja k-3 terwijl hij echt helemaal niks speelde nadat hij deze hand won volgens mij zat die op 8%

meneer 3bet 1x met een strange hand voor hem dan en hit dan ook lucky