Poker makes me feel like I'm the only girl in the world

• MelanieGroen
      MelanieGroen
      Bronze
      Elke keer als ik aan het pokeren ben (oke, oke.. Om eerlijk te zijn gebeurd dat de laatste tijd echt amper..), zit ik met de vraag: hoeveel meisjes/vrouwen in Nederland zullen dit doen?

Toen ik twee weken geleden in de Korenbeurs in Utrecht was, was ik ook al het enige meisje of enige vrouw (je mag zelf kiezen hoe je mij wil noemen). Totdat er een vrouw binnen gewandeld kwam! Maar helaas zij deed niet mee.

Natuurlijk doen er wel vrouwen mee tijdens toernooitjes die in een kroegje worden georganiseerd, maar alsnog kan ik geen Nederlandse vrouw ontdekken die online pokert. Misschien ben ik wel heel zeldzaam in mijn soort :D

Ik moet zeggen als vrouw/meisje zijnde: het is nooit in mij opgekomen om poker te leren en te spelen. Totdat vriendjelief Wesleytheman in beeld kwam, alweer een tijd geleden. Eerst snapte ik er helemaal niks van. Als hij op de camping mee deed aan toernooitjes ging ik elke keer mee als trouwe fan, maar wat er nou allemaal gebeurde op de tafel ontging me.

Toen kwam het moment dat vriendjelief pokeren uit ging leggen. Ik snapte het eigenlijk meteen en vond (en vind) het leuk om te doen. Ik ging net als hij op Full Tilt spelen en met wat coaching van hem ging het best wel aardig.

Ja... Toen kwam het moment dat Full Tilt eruit lag en heb ik een lange tijd niet online gespeeld (dit keer wel de toernooitjes op de camping). Ik heb nu een tijdje terug een account op PartyPoker aangemaakt en daar schommelt mijn overwinning een beetje. Ik moet ook nog erg wennen aan PartyPoker. Maar ik neem mezelf voor om toch weer wat vaker te spelen en wie weet is binnenkort Full Tilt wel weer terug :) .

In live toernooitjes ben ik alleen niet zo goed (of hoe moet ik dat noemen, de 'toernooitjes in het echt'?). In de Korenbeurs kreeg ik echt poepkaarten en foldde daarom bijna alle keren. Maar ik moet leren wat agressiever te zijn, wat ik juist wel weer online kan.

Maar we gaan het zien, hopelijk heb ik genoeg tijd naast m'n drukke opleiding om elke week een keertje te pokeren:)
  • 61 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Fatima en Charlotte!

Ik speel zelf juist live een stukje agressiever dan online :f_biggrin:
      Succes ermee iig :)
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Uitgebreide inleiding.. x)

Ik mis enkel wat je juist speelt. Zijn dit ook STT's?

Verder hebben jullie in Nederland de bekende Fatima de Meloen ofzo :coolface: . Dat is een vrouwelijke speelster en ex-sportster.

Ik wens je iig veel succes ^^
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Hey,

Nou had ik het daar gisteren toevallig ook over. Ik durf namelijk te wedden dat er gemiddeld 1 vrouw per 2 tafels aanwezig is op de midstakes in online poker. Laten we het houden op iets van 1 op de 20 spelers is vrouw. Ben benieuwd wat de rest daarvan denkt. Hoeveel er daarvan Nederlands zijn, dat weet ik niet. Er zijn natuurlijk wel de vrouwenkampioenschappen in poker, misschien daar een keertje checken :p

Overigens denk ik dat vrouwen gewoon minder geinteresseerd zijn in de strategie van poker. Ik heb best wel veel vriendinnen die maar blijven vragen hoe ik in vredesnaam op het idee ben gekomen om poker te gaan spelen.

Succes in ieder geval, ennuh je kunt altijd lid worden van de groep Frauenpower :) Weet niet of er ook een NL versie van is, maar ik heb me daar maar bij aangesloten. :f_cool:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ik denk niet dat de 5% gehaald wordt.
      Ook denk ik dat het percentage bij professionele nog wat lager ligt dan gemiddeld. Niet omdat ze het minder zouden kunnen, maar ik denk dat de interesse er minder voor is. Kan er ofc naast zitten :)
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Online op de lowstakes, tussen al die vissen, daar zitten echt meer vrouwen tussen dan je denkt, dat kan niet anders toch.... Echt live naar een toernooi gaan is een ander verhaal... Tis ook meer dat vrouwen de tijd niet willen maken om te grinden en zich in strategie te verdiepen, maar gokjes wagen willen ze wel toch...
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Ik ben voor zover ik weet de enige vrouw die High stakes limit HU online speelt. :P In NL zullen dat er wel meer zijn.

Ik denk dat er wel wat vrouwen zijn die het graag doen/goed zijn, maar er niet hun job van willen maken. Die willen het allemaal iets safer spelen in hun leven. Dus die blijven hangen op low/mid stakes. Denk ook dat vrouwen over het algemeen liever live spelen dan online, om wat te praten/drinken...
      De meeste vrouwen in ladies event zijn ook gwn ingekocht door hun bf, zodat ze zich niet vervelen als hij ME speelt :D .
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Bolletje :)
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan
      Noem jij je vriendin nu bol? Slim bezig Wesley.. :D
    • MelanieGroen
      MelanieGroen
      Bronze
      Ik speel op dit moment STT’s van 1 dollar, omdat ik pas met 25 dollar ben begonnen. Dit startkapitaal heb ik gratis op een andere site gekregen. Ik kreeg een mailtje van Pokerstrategy dat ik een startkapitaal op Poker770 kan openen, dus dat ga ik nog doen.

Op Full Tilt speelde ik ook STT’s, Rush, Cash en Heads up voor 2 dollar. Daar had ik wel wat meer geld, ik had mijn bankroll daar opgebouwd naar 150 dollar. Nu hopen dat Full Tilt terug komt. Vooral Rush speelde ik vaak, omdat ik dit lekker vind spelen.

Ik zit trouwens bijna nooit met een Nederlander aan tafel, dus ik denk niet dat ik ooit met een vrouw aan tafel heb gezeten uit Nederland.

En ik dacht dat Fatima alleen live speelde, heb het nog opgezocht op internet, maar kon het niet echt vinden.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan
      Noem jij je vriendin nu bol? Slim bezig Wesley.. :D
      Haha bedankt hè! Nu moest ik uitleg geven over mijn post :p
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Zie Fatima ook wel online op PokerStars voorbij komen hoor. Iets hogere BI dan ik speel though :( Ach we komen er wel. En rushpoker wie droomt niet van die goede oude tijd :D
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      FTP zat vroeger echt tot het nokkie gevuld met dames uit oostbloklanden van NL2 tot NL10.

Speel geen cash meer, maar de 180s op Pokerstars hebben vrijwel geen vrouwelijke vis.

En lol@ Fatima de Meloen. Die is echt priceless.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      En rushpoker wie droomt niet van die goede oude tijd :D
      goede oude tijd? rushpoker?

More like, party 3/6 in 2005/2006 :( . Ik was nét te laat begonnen want daar schepte iedere competente speler 100k per maand of wutever :( .

Goede oude tijd was toen er nog geen video's online waren en wanneer iedereen nog zoog :P . Anyway, nostalgie naar betere tijden (wat online poker betreft).

Anyway, OT, leuke start van de blog! Ik was zelf ook in de Korenbeurs maar heb je daar niet ontmoet (Wesley ook niet trouwens :P ).
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
      de 180s op Pokerstars hebben vrijwel geen vrouwelijke vis.
      Hoe weet jij dit dan?
      Ik ken in Rotterdam alleen al 14 vrouwen die deze games spelen.

• thechipwolf
      thechipwolf
      Bronze
      Hier dan nog een jonge dame, nou ja jong (??) Heb net als jij vaak het idee dat ik de enige dame ben die plezier heeft in pokeren. Ik speel SH FL op de lage limieten. Ik heb nog nooit van mijn leven live gespeeld. Zelfs niet thuis met vrienden. Veel succes en een leuke intro van je blog trouwens!
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Het zit gewoon bomvol met vrouwen, ze zijn alleen incognito. Das onderdeel van een geheim plan om de pokerwereld over te nemen. :s_evil:

:facepalm: Dat had ik dan niet moeten zeggen natuurlijk.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      *bolletje*
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      Het zit gewoon bomvol met vrouwen, ze zijn alleen incognito. Das onderdeel van een geheim plan om de pokerwereld over te nemen. :s_evil:

:facepalm: Dat had ik dan niet moeten zeggen natuurlijk.
      Ja, jij bent een van die weinige vrouwen die toegeeft dat ze een gokprobleem hebben:D
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      haha :facepalm:

@Melanie sorry voor het vol spammen van je blog :P