AQ trips 3b pot 3way

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.20 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($21.45)
      SB ($20.10)
      BB ($23.67)
      UTG ($24.55)
      MP ($38.41)

Preflop: Hero is Button with Q, A
      1 fold, MP calls $0.20, Hero bets $0.80, SB raises $2.90, 1 fold, MP calls $2.80, Hero calls $2.20

Flop: ($9.20) A, 4, A (3 players)
      SB checks, MP bets $0.20, Hero calls $0.20, SB raises $3, MP calls $2.80, Hero calls $2.80

Turn: ($18.20) J (3 players)
      SB checks, MP checks, Hero checks

River: ($18.20) K (3 players)
      SB bets $8, 1 fold, Hero calls $8

Total pot: $34.20

SB is reg die agressief squeest 10% en ook aggro is postflop
      MP is fish 38/5 die ik in de hand wil houden.

Ik call preflop omdat ik positie heb, voorlig op SB's range en de fish in de pot zit.

Perfecte flop en zie geen reden om hier te gaan raisen, wil de fish erin houden en reg laten bluffen.

Aangezien ik nog iets van een 15 overheb besluit ik de turn te checken en er zijn niet zoveel kaarten die de actie doden of ik niet graag zie vallen.

Die K of :club: is er jammer genoeg wel 1 van dus call gewoon.
  • 4 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

I don't like preflop omdat je hand echt vaak way behind is dan way ahead ook al hit je TP (Kicker! en/of overpair als het Qxx is). Dus ik denk dat ik vaak preflop erin jam voor blocker value sinds MP's range capped is en SB relatief aggo is

Feit dat ie postflop ''aggro' is , is nullified omdat je 3way zit en dus best honestgaat spelen.

As played moet je de Flop raisen voor value tegen AJ-A2 tegen MP. Iets van $3 sinds ik niet verwacht dat SB hier echt niet gaat bluffraisen

De Turn moet je wederom weer valuebetten gen MP, ik snap niet zo goed waarom je dit doet? Als het een flushdraw heeft dan is de Turn de enige straat om value te halen. Verder geef je gewoon equity gratis weg tegen 2 man = lager EV

Mvg,
      Gerv
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Squeezstat heeft toch geen toepassing aangezien SB niet squeezt maar 4bet? En een 4bet na minraise en 3bet lijkt mij wel heel erg sterk te zijn dus fold ik preflop. As played raise ik flop naar iets van 4-4.5$ denk ik en turn bet ik ook uit. Zeker 3way moet je hier zeker turn gaan betten...

Xeno
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Squeezstat heeft toch geen toepassing aangezien SB niet squeezt maar 4bet? En een 4bet na minraise en 3bet lijkt mij wel heel erg sterk te zijn dus fold ik preflop. As played raise ik flop naar iets van 4-4.5$ denk ik en turn bet ik ook uit. Zeker 3way moet je hier zeker turn gaan betten...

Xeno
      Waar zie jij preflop een min raise? Enige wat ik zie is een vis die limpt en door hero wordt geraist/geïsoleerd. Als de Sb dan vervolgens raist spreek je dus wel van een squeeze.

Pre flop zou ik de hand inderdaad 4betten tegen een agressieve squeezer. Mede doordat de range waar je de vis mee wil isoleren redelijk wijd zal zijn en dat het daardoor voor de Sb een goede spot is om te squeezen.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Xeno
      Waar zie jij preflop een min raise? Enige wat ik zie is een vis die limpt en door hero wordt geraist/geïsoleerd. Als de Sb dan vervolgens raist spreek je dus wel van een squeeze.

Pre flop zou ik de hand inderdaad 4betten tegen een agressieve squeezer. Mede doordat de range waar je de vis mee wil isoleren redelijk wijd zal zijn en dat het daardoor voor de Sb een goede spot is om te squeezen.
      Verkeerd gekeken sry