hoe beaten van de microstakes ?

• faithless1
      faithless1
      Silver
      Beste mensen,

Ben momenteel enige tijd aan het pokeren op de microstakes, volgens de mss strategie.
      Ik krijg het maar niet voor elkaar om dit te beaten, de mensen op deze stakes zijn gewoon niet bereid hun handen weg te leggen.
      Is er een hand die ik kan spelen dan lijkt het wel of ik constant word gebeat door een hand die zich pas complete op de river of dat ze zelfs bereid zijn handen te slow playen.
      Hier op het forum post ik ook weleens wat handjes.
      Helaas gaan op deze stakes de bankroll naar beneden.
      Is er voor de low stakes misschien toch een iets andere tactiek en benadering nodig ?
  • 27 antwoorden
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Hoeveel handen heb je gespeeld totaal?
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Beaten van de micro's : preflop sterke hand
      - flop gehit => bet, bet, bet
      - flop gemist => c bet

En als ze dan nog callen, hebben ze een hand, zo niet dan is dát de vis die je moet hebben om je monsters af te betalen.

Meer is daar niet voor nodig. En ja, die river verhalen ken ik ook, meestal ligt dit toch nog aan jezelf door zo achterlijk te zijn om de hand niet agressief genoeg te spelen.
    • Tiemo81
      Tiemo81
      Bronze
      Dan gaan we dat eens proberen!
    • MotherStealth
      MotherStealth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tiemo81
      Dan gaan we dat eens proberen!
      Ik speel ook net mss, 2 4 cnt en het werkt wel, maar ik speel heel weinig,..ik moet dan wel de juiste handen krijgen...en ik heb geleerd om na een c bet af te gooien, t is niet anders... positie spel werkt ook, als je daartoe de kans krijgt. Blijven proberen en niet gek doen, hoofd koel houden en genieten. De video's bekijken en oefenen maar :P
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Ik zal vanavond even kijken in Pokertracker hoeveel handen ik totaal gespeeld heb.
      Zoals RocknRollAd zegt zo speel ik al, dat is namelijk volgens de mss chart, waarbij je dan meestal op de turn all inn bent vanwege de helft van je stack bet.....
      Flop gemist = cbet, dat klopt ook en is volgens mss strategie bij dry board en 1 tegenstander.
      Dus zo achterlijk ben ik volgens mij niet door niet agressief genoeg te spelen.
      Het enige wat ik nog kan bedenken en wat nog agressiever is is om bij een hit op de flop in plaats van 3/4 bet te maken gelijk all inn te gaan.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      get gold status
      kijk vids van greyboy :f_love:
      ???
      profit
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Hoi Noisecore,

We zijn onderweg ;-) hahahhaha.
      Eerst de silver status deze maand behalen en dan op weg naar gold.
      Als ik jou reactie mag geloven zijn dat echt prima video's van greyboy.
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Ik heb net even gekeken heb 20.000 handen gespeeld met mss strategy.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door faithless1
      Ik zal vanavond even kijken in Pokertracker hoeveel handen ik totaal gespeeld heb.
      Zoals RocknRollAd zegt zo speel ik al, dat is namelijk volgens de mss chart, waarbij je dan meestal op de turn all inn bent vanwege de helft van je stack bet.....
      Flop gemist = cbet, dat klopt ook en is volgens mss strategie bij dry board en 1 tegenstander.
      Dus zo achterlijk ben ik volgens mij niet door niet agressief genoeg te spelen.
      Het enige wat ik nog kan bedenken en wat nog agressiever is is om bij een hit op de flop in plaats van 3/4 bet te maken gelijk all inn te gaan.
      Gelijk all in gaan, lijkt me een heel rare keuze. En dan enkel als je hit, dat zal ook niet lang duren vooraleer die strategie gekraakt is :D
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Misschien moet je eens een andere pokerroom opzoeken? Ik heb altijd zeer profitable SSS kunnen spelen en dat is volgens mij nog iets meer high variance dan mss.
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Hoi Giraffe1977,

sss heb ik ook een tijdje gespeeld, echter te weinig handen om te zeggen of dat profitable was.
      Deed dit op Partypoker maar volgens mij hebben die geen tafels meer waar je sss kan spelen.
      Volgens mij zijn veel poker clients overgegaan naar minimale buy inn aan tafel van 50 bb.
      Weet jij een client waar je nog sss kan spelen ? of welke profitable is ?
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Hoi faithless1

MSS kan soms nogal swingy zijn. Zo had ik in oktober een winrate van 8,9/100bb, terwijl ik deze maand op -3/100bb zit.

Daarnaast kunnen kleine foutjes en enkele leaks ook serieus aan je winrate knagen. Die foutjes en leaks vallen meestal niet meteen op, maar kosten je wel een stuk van winrate.

Ik zou zeggen: blijf handjes posten, volg op zondagavond eens een coaching van Gerv (SSS & MSS master), notes maken bij spelers zodat je later weet welke lijn eerder een bluf is en welke de nuts, ... en geduld hebben is heel belangrijk bij poker.

Vissen die de river hitten, zullen vaker de river niet hitten met hun soms belachelijke draws die ze najagen. Het feit dat ze wel eens hitten, zorgt er net voor dat ze terug blijven komen :s_biggrin:
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      Hello,

Wel, ik vroeg me hetzelfde af na +/- 21000 handjes.. En ineens 'klikt' het..
      Na augustus 2011 (+/- 20K handen op pokerstars) heb ik een winrate van +/- 2072BB op 16K handen. Ik pas zeer strikt bankrollmanagement toe.
      Ik heb me eind juli verdiept in leak buster van holdem manager, en daar zijn wel een aantal serieuze leaks uitgekomen, waaronder de meest belangrijke:
      - limpen met middle paartjes (44-66) in vroege positie, en dan een raise gewoon callen;
      - limpen met Ax suited: idem
      - spelen van 22 op BB: was bij mij over 16K handen verlieslatend. Dus ik speel deze gewoon niet meer :-)
      - Cbet niet te groot maken (ik deed altijd 3/4pot), 2/3 of 1/2 is meestal genoeg. Ook geen Cbet bij meer dan 2 spelers in de pot
      - nooit bluffen als er nog calling stations in de pot zitten :-)
      - en een grappige: AA in 1e positie nooit raisen. Als je dat doet krijg je soms veel callers, en dan sta je voor lastige beslissingen na de flop. Altijd limpen, en bij reraise lang twijfelen, en dan all in.. Dit wordt 95% vd tijd - met success gecalled :-). In latere positie uiteraard altijd raisen
      - NOOIT slowplayen, tenzij je echt de allernuts hebt.
      - 99,TT, en zelfs JJ en QQ durven wegleggen. als je hiermee met overcards op het bord een potsize bet doet, leg ze dan maar weg wanneer wordt gecalled

probeer ook eens tafels te zoeken met hoge VPIP, en dan zeer tight spelen. Ook echt slechte spelers noteren en later terug opzoeken werkt.

Nog een paar laatste tips:
      raise altijd hetzelfde bedrag.. Dan is het voor de andere onmogelijk te raden wat je hebt. Ik zie dikwijls spelers die 5BB raisen met bepaalde handen, en 3BB met andere, enz.. zeer voorspelbaar.

geen trukjes uithalen: op microstakes kennen de spelers het verschil niet tussen een 'zuigbetje' en een bluf :-)

Nogmaals, dit is gebaseerd op nauwkeurige analyse dmv holdem manager... 't heeft alleszins betere resultaten opgeleverd bij mij. Nog 4K handjes spelen, en we gaan terug leaks zoeken !

Johan.
    • faithless1
      faithless1
      Silver
      Hoi Jokkemoose,

Welke strategy speel jij dan ?
      Ik denk gezien de info dat je bigstack strategy speelt ?
      Met deze strategy speel je in principe natuurlijk veel meer handjes, ik speel mss en zo enorm verschillend, bepaalde sessie win je wat maar sessie daarna verlies je weer net ietsje meer omdat je all inn gekraakt word bijvoorbeeld.
      Het is volgens mij een enorme hoge variance bij mss.
      Ik gebruik pokertracker en speel volgens de chart, kijk uiteraard ook naar de stats van spelers.
      Op de 1 of andere manier heb ik geen stijgende lijn in mijn spel.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jokkemoose
      Hello,

- en een grappige: AA in 1e positie nooit raisen. Als je dat doet krijg je soms veel callers, en dan sta je voor lastige beslissingen na de flop. Altijd limpen, en bij reraise lang twijfelen, en dan all in.. Dit wordt 95% vd tijd - met success gecalled :-). In latere positie uiteraard altijd raisen

Johan.
      Lol what?? :P

Nooit raisen met AA vanuit 1e positie, dat is inderdaad een grappig advies te noemen...
      Je kan ook een andere openings sizing hanteren bij Early, middle en late position. Als je zoveel callers krijgt, dan raise je gewoon wat groter met je premiums vanuit early position. Zo zul je nog meer value krijgen voor je premiums en kan je een ander makkelijker all in krijgen post flop.
      (Helemaal met MSS)

De micro's zijn helemaal niet moeilijk te beaten, zolang je maar value haalt uit je sterke handen en niet gaat spazzen met random crap.
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      @luca02, goed lezen wat ik schrijf he :-) AA in 1e positie nooit raisen. Andere posities uiteraard wel :-) 't feit is dat - als je in 1e positie AA limpt - en daarna all in gaat preflop na een raise.. dat je tegenstanders je gewoon niet geloven..

@faithless1, ik speel short stack strategie, dus buy in van 1 dollar max. op 0.01/0.02 tafels
      Er moet toch ergens een leak zijn he..
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jokkemoose
      @faithless1, ik speel short stack strategie, dus buy in van 1 dollar max. op 0.01/0.02 tafels
      Er moet toch ergens een leak zijn he..
      Als je SSS peelt dan koop je je in met max 20bb, dus $0,4.
      Als je met $1 aan tafel gaat zitten is dat idd een leak want SSS werkt niet als je met 50bb aan tafel zit.
    • jokkemoose
      jokkemoose
      Bronze
      Oeps MSS bedoelde ik... enfin, een getunede versie van MSS
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      er is 1 woord dat het samenvat: valuepoker
      Je speelt gewoon enkel de top van je range , je beste handen , bluft niet , en je wint . Zo beat je microstakes:)
    • 1
    • 2