Pokerboek

• videopress
      videopress
      Bronze
      Hey ik ben op zoek naar een goed pokerboek
      dit mag een boek over de tactiek zijn, of over statistiek, maar ook over psychologie van poker
      wie weet een goed boek ?
      zijn er echter nederlandstalige versies van ?
      ik kan wel engels, maar dan steekt mij da sneller tegen.
      en hoe geraak je aan die boeken ? waar vind je die ?
      ik ben hier in belgie al in 10 boekenwinkels geweest en nergens hebben ze zo'n boeken, buiten dan zo van die beginnersboekjes met de regels ofzo
  • 9 antwoorden
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door videopress
      Hey ik ben op zoek naar een goed pokerboek
      dit mag een boek over de tactiek zijn, of over statistiek, maar ook over psychologie van poker
      wie weet een goed boek ?
      zijn er echter nederlandstalige versies van ?
      ik kan wel engels, maar dan steekt mij da sneller tegen.
      en hoe geraak je aan die boeken ? waar vind je die ?
      ik ben hier in belgie al in 10 boekenwinkels geweest en nergens hebben ze zo'n boeken, buiten dan zo van die beginnersboekjes met de regels ofzo
      Hallo videopress,

Leuk dat jij je interesseert in de pokerliteratuur. Helaas voor jou zijn veel goede boeken over poker engelstalig, dit gezegd te hebben zijn dit wel de boeken waar je veel van op kan steken. Persoonlijk raad ik je Harrington on hold 'em aan. Met een redelijke leesvaardigheid van het Engels moet je er wel doorheen kunnen komen. Zijn boeken spreken mij aan omdat Harrington vanuit zijn eigen rijke ervaring verteld, dit maakt de delen erg interessant en informatief om te lezen. Verder zijn de boeken erg praktisch omdat ze je laten meedenken over de voorbeeldsituaties. Als je een cash speler bent is er ook een deel specifiek voor cash games. De boeken zijn te bestellen op de Nederlandse site http://www.bol.com , alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of ze ook bezorgen in België.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes met je spel!
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Via bol.com zou je normaal gezien gewoon uit belgie moeten kunnen bestellen.
      Als er in uw buurt ergens een boekenwinkel is, moet het trouwens ook wel mogelijk zijn om ze daar te bestellen.
      Waarschijnlijk is het echter sneller en goedkoper om ze gewoon online te kopen, bv. bij bol.com dus.
      Nederlandstalige pokerboeken zijn er denk ik niet echt, spijtig genoeg.
      Voor je een boek koopt, is het trouwens wel een goed idee om te proberen checken of het wel de moeite is. Er zijn al veel boeken over poker geschreven, maar daarom zijn ze niet allemaal even goed.
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      http://www.proxis.be
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Er zijn inderdaad weinig/geen echt goede Nederlandse boeken over poker. Het enige boek wat ik redelijk goed vond, maar wat voornamelijk gericht is op cash games, is Poker Unlimited. Als je Engelse boeken aan gaat schaffen kan ik je overigens echt aanraden om deze boeken in Engeland te bestellen. Daar zijn boeken veel goedkoper dan in Nederland/België. Vergelijk de prijzen maar eens tussen bol.com (link) en The Book Depository (link). Bij deze laatste heb ik in het verleden boeken besteld. Het duurt ietsje langer voordat je ze hebt, maar het is een stuk goedkoper. (Je betaalt ook nog eens geen verzendkosten.)
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Er zijn inderdaad weinig/geen echt goede Nederlandse boeken over poker. Het enige boek wat ik redelijk goed vond, maar wat voornamelijk gericht is op cash games, is Poker Unlimited. Als je Engelse boeken aan gaat schaffen kan ik je overigens echt aanraden om deze boeken in Engeland te bestellen. Daar zijn boeken veel goedkoper dan in Nederland/België. Vergelijk de prijzen maar eens tussen bol.com (link) en The Book Depository (link). Bij deze laatste heb ik in het verleden boeken besteld. Het duurt ietsje langer voordat je ze hebt, maar het is een stuk goedkoper. (Je betaalt ook nog eens geen verzendkosten.)
      Ooh netjes, die link ga ik zeker onthouden wanneer ik weer wat boeken ga bestellen. Thanks!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je kunt ook gewoon goed alle artikelen lezen door steeds te verbeteren en meer te spelen en dan meer lezen, daarna platinum etc...

Eigenlijk zijn er volgens mij weinig boeken die echt iets aan deze materie toevoegen qua strategie, al zullen er ongetwijfeld andere meningen over bestaan.

Wanneer je (net zoals ik) liever papier in de vingers hebt, kun je de artikelen ook uitwerken in een eigen samenvatting en dat als studiemateriaal gebruiken. Alleen al het samenvatten geeft een boost aan je kennis.

Succes!
    • videopress
      videopress
      Bronze
      ja ik weet het, maar als ik artikels aan het lezen ben op pokerstrategy zit ik altijd nog 10 andere dingen te doen. En dat boek is vooral voor als ik onderweg naar ergens ben, bijvoorbeeld op de bus, dan heb ik wat te lezen en kan ik nog wat bijleren, maar het moet dan een boek zijn waar ik ook wel degelijk wat aan heb
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb ze gewoon uitgeprint, in plastic mappen gestopt en lees ze in bad =)

Misschien toch vaker in bad gaan, dan leer ik nog eens echt pokeren... :s_biggrin:
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ik heb ze gewoon uitgeprint, in plastic mappen gestopt en lees ze in bad =)

Misschien toch vaker in bad gaan, dan leer ik nog eens echt pokeren... :s_biggrin:
      Stinker :s_evil:

:D :D :D