[$1.50 45man] K8s op sb, 2 limpers voor me

• BaggerSmurf
      BaggerSmurf
      Bronze
      PokerStars - $1.36+$0.14|75/150 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: 2,630.00
      CO: 3,485.00
      BTN: 2,360.00
      Hero (SB): 1,265.00
      BB: 1,990.00
      UTG: 300.00
      UTG+1: 2,015.00
      MP: 4,605.00

Hero posts SB 75.00, BB posts BB 150.00

Pre Flop: (225.00) Hero has K:heart: 8:heart:

fold, fold, fold, fold, CO calls 150.00, BTN calls 150.00, Hero calls 75.00, BB checks

Flop: (600.00, 4 players) 6:heart: A:heart: Q:heart:
      Hero checks, BB checks, CO bets 450.00, fold, Hero calls 450.00, fold

Turn: (1500.00, 2 players) A:spade:
      Hero checks, CO bets 1,500.00, Hero calls 665.00 and is all-in

Is het met 2 limpers voor me oké om een halve bb te betalen met K8s, hopende 2 pair, trips of flush te hitten?

De flop is op zijn zachtst gezegd fortuinlijk. Met nog 3 man na me besluit ik te checken, aangezien de kans dat 1 van hen bet erg groot is. Dit gebeurt ook en aangezien mijn stack op de turn zo klein wordt dat het sowieso all in wordt, call ik alleen zijn bet in de hoop dat degene achter mij ook nog callt.

Op de turn kan Villain een Full House gemaakt hebben, maar het lijkt me erg paranoïde om daarvoor nu nog te folden.
  • 4 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi baggersmurf,

De pot is 4way, en de flop is niet alleen fortuinlijk, hij is ook erg scary. Ik denk niet dat er ook maar enigszins kans is dat zelfs fishes hier gaan bluffen, of zelfs semibluffen.

Ik zou dan ook gewoon zelf uitbetten, en wel op zo'n manier, dat je zo min mogelijk kans hebt dat iedereen foldt. Met 3 spelers achter je is de kans vrij groot dat iemand een aas heeft, en ook een J zal je best kunnen callen, terwijl die handen niet per se zelf uit zullen betten.

Tegen redelijk veel handen loop je gewoon dood als de turn nog een is, en ook andere kaarten kunnen een tegenstander ontmoedigen om door te gaan met betten. Ik denk dat het hier daarom het beste is zelf half pot te valuebetten, zodat je 800 over houdt, en de pot in het 1-na-slechtste geval, als je 1 caller krijgt dus, 1200 wordt.

Ik snap dat het lastig is om hier niet te slowplayen, je intuitie schreeuwt gewoon dat je niet wilt dat tegenstanders folden, maar de kans op actie is hier volgens mij groter als je zelf bet. Een tegenstander met een Ax hand krijgt op die manier de kans over jouw raise heen te shoven, en verder ben je zelf dan degene die aangeeft hoe groot de bet wordt, waardoor je het klein kan houden, om zo te voorkomen dat iemand achter je pot bet (terwijl degene die op deze flop pot bet sowieso wel broke zou gaan tegen jou).

De turn zou je vervolgens wel kunnen slowplayen, omdat op deze turn de kans wel erg groot is dat je actie krijgt. Ik vind zelf half pot betten dus beter dan c/c, het komt veel minder sterk over mijns inziens.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      De eerste vraag die Arjan stelde is iets wat ik zelf ook wel eens tegenkom, hopelijk kan Nick daar ook nog zijn licht op laten schijnen. :D

Is het met 2 limpers voor me oké om een halve bb te betalen met K8s, hopende 2 pair, trips of flush te hitten?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      De eerste vraag die Arjan stelde is iets wat ik zelf ook wel eens tegenkom, hopelijk kan Nick daar ook nog zijn licht op laten schijnen. :D

Och ja. Ik vond dat vrij evident, vandaar dat ik er niet op in ging. Hier zou ik zeker niet any two callen, puur omwille van pot odds. Maar k8s is wel degelijk een nette hand natuurlijk, vooral speculatief, dus multiway. Ik zou hier best 20-30% meelimpen, en dan met name speculatieve handen (suited, connected, etc.). K8s hoort daar wat mij betreft makkelijk bij. Met een K high flop kun je best vaak ook met potcontrole naar de river, dus je hebt aan je K wel degelijk nog wat, ondanks dat je uit positie zit.
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin

Och ja. Ik vond dat vrij evident, vandaar dat ik er niet op in ging. Hier zou ik zeker niet any two callen, puur omwille van pot odds. Maar k8s is wel degelijk een nette hand natuurlijk, vooral speculatief, dus multiway. Ik zou hier best 20-30% meelimpen, en dan met name speculatieve handen (suited, connected, etc.). K8s hoort daar wat mij betreft makkelijk bij. Met een K high flop kun je best vaak ook met potcontrole naar de river, dus je hebt aan je K wel degelijk nog wat, ondanks dat je uit positie zit.
      Dankje, het is iets wat ik redelijk vaak tegenkom en dan ook doe (en van Arjan weet ik dat hij dat ook doet) en het leek me idd al wel verstandig om dit met speculatieve handen toch te doen.