SH200 PP in 3betpot met 1 overcard

• Ashton733
      Ashton733
      Bronze
      HAND 1: JJ
      Villain 3bet 16% vanuit de BB over 110 handen

preflop is er nog niet veel gebeurd tot nu toe, daarom flat ik hier JJ

Hand afspelen

$1/$2 No-Limit Hold'em (3 handed)

Known players:
      SB:
      $96.05
      BB:
      $234.65
      BU (Hero):
      $587.65

Preflop: Hero is BU with J, J.
      Hero raises to $5.00, SB folds, BB raises to $18.00, Hero calls $13.00.

Flop: ($37) 5, 8, A (2 players)
      BB bets $24.00, Hero calls $24.00.

Turn: ($85) 7 (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($85) 5 (2 players)
      BB bets $64.00,hero?

ook hier is villain een actieve 3bettor,
      ook het feit dat ik hier een isolation raise maak, zal hij waarschijnlijk iets lichter 3betten. Ook hier 4bet ik niet omdat er preflop niet veel spectaculairs gebeurd is.

In beide gevallen vind ik dat ik mijn handen face up speel en altijd een gokje moet wagen op de river: wilt hij mij van mijn PP afbetten ja/nee?

Bet ik beter zelf de turn?

Hand afspelen

$1/$2 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      BU (Hero):
      $228.20
      SB:
      $218.00
      BB:
      $618.30
      MP3:
      $525.40
      CO:
      $94.00

Preflop: Hero is BU with 9, 9.
      MP3 folds, CO calls $2.00, Hero raises to $8.00, SB folds, BB raises to $22.00, CO folds, Hero calls $14.00.

Flop: ($47) 8, 7, 5 (2 players)
      BB bets $29.00, Hero calls $29.00.

Turn: ($105) K (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: ($105) 7 (2 players)
      BB bets $63.00, Hero ?
  • 3 antwoorden
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      4 bet per hand 1 ... 3 way is zen range veel wijder... As played fold river ...

Hand 2 is call op river . Veel broadway type handen die hier vaak bluffen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Lol weird, ik zou het precies andersom doen op de river.

Hand 1 is de turnkaart voor villain een veel te gevaarlijke kaart om te checken met een valuehand (AK ofzo), of hij zou moeten check/raisen. Maar het lijkt me sterk dat hij dat doet omdat jij hier redelijk veel handen hier behind kan checken. Daarnaast kan hij ook prima all-in komen door de turn en river te betten. Zijn sizing op de river ziet er ook behoorlijk bluffy uit en zijn line rept eigenlijk erg weinig imo.

Hand 2 vind ik een beetje rot pre-flop, 99 is wel erg lastig te spelen post-flop zelfs in positie omdat je altijd overcards gaat krijgen, vaak de turn behind checked enzo en je hand dus erg face-up speelt. Tegen een actieve 3-better ga ik hier eerder 4-bet/broke pre-flop óf folden pre-flop spelen en niet snel 3-bets callen als ik geen goed idee heb hoe ik anders de turn en river tegen deze villain speel. As played droomflop, als hij echt zo vaak 3-bet en helemaal met deze lage 3-betsizing dan ga ik hier gewoon broke op de flop (en dus liever nog pre-flop omdat ik heel veel folds verwacht als je 4-bet). As played fold river, zijn turncheck en riverbet op de K ziet er eerder sterker uit dan zwak, K is een goede barrelkaart voor hem en ik zie hem dus eerder checken met showdownvalue (TT+/Kx) omdat hij deze potcontrolled/niet voor value denkt te kunnen betten, etc.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Hand 1 vind ik sowieso een 4bet/call preflop. Het is 3handed en hij 3bet zo een wijde range dat ik met een kwetsbare hand als JJ niet in dit soort spots wil komen.

As played ziet jouw hand er marginaal uit maar zitten er vrij veel azen in. Zijn lijn is echter wel redelijk vreemd op dit board maar ik verwacht wanneer hij de turn checkt met een hand als A2s, dat hij op de river niet gaat zitten valuebetten want hij krijgt zeer zelden value van minder. Misschien is hij wel een speler die in een 3bet pot bang is voor de 3de :diamond: op de turn dus checkt hij met een hand als AQ/AK. Aangezien jij behind checkt kan hij primariver valuebetten met een grote range.

Ik denk dat die riverbet niet vaak een bluff is tbh. Of hij heeft de turn gehit of hij was er bang voor o.i.d. maar met de zwakte die jij toont kan hij de river gewoon betten met z'n gehele range en ik denk niet dat je daar een profitabele call kunt maken.

Hand 2 zou je prima kunnen 4bet/callen preflop tegen een actieve 3bettor. Je pakt heel vaak de pot preflop al op en als hij wel 5bet shovt hebben we nog rond de 35% equity tegen zijn stacking range. Flatcall kan hier echter ook wel omdat hij het heel klein maakt.
      As played is flatten op de flop redelijk standaard imo. Turn zou ik zelf echter altijd betten. Zodra hij hier checkt zou hij wel check/raise all-in kunnen spelen maar dat zou hij toch meestal doen met een range die jouw hand crusht dus kun je prima bet/fold spelen. Het voordeel van betten op de turn is dat jij het initiatief hebt en dat je vaak behind kunt checken op de river. Zo bepaal jij de betsizing en hoef je geen moeilijke call/fold te maken op de river zoals in dit geval. Je geeft hem tenslotte ook geen gratis kaart in het geval dat hij AQ/AJ/flushdraw/67s/etc. heeft. River met zijn sizing zie ik hem wederom niet vaak bluffen en zal hij vaak op de turn gecheckt hebben om te check/raisen of met een hand als TT/JJ/QQ in check/call modus te gaan. Wat hier wel nog een optie is, vanwege de sizing die hij toepast, is om je hand in een bluff te veranderen en het hier all-in te shoven maar dat lijkt me ook geen goed idee omdat je met een sterke hand wel de turn had gebet :P .
      Ik zou in hand 2 dus gewoon de turn betten want daarmee vermijdt je moeilijke beslissingen.