SnG-MTT $ 1,20 (10 Spelers)

• LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Positie: Stack Hero: 1750CO: 4470BU: 1790SB: 3535BB: 3455

SnG-MTT $ 1,20 (10 Spelers)
      150/300 No-Limit Hold'em (5 Spelers)

--------------------------------------------------------------------------------

Preflop: Hero is MP3 met A ♥, 4 ♠
      Hero raiset met 600 naar 900, 3 folds, BB callt

Flop: (1950) Q ♣, 7 ♥, 5 ♥ (2 Spelers)
      BB checkt,
      Hero bet 300, BB callt

Turn: (2550) K ♦ (2 Spelers)
      BB checkt,
      Hero bet 300, BB callt

River: (3150) 4 ♣ (2 Spelers)
      BB checkt, Hero checkt

Final Pot: 3150

Resultaat:
      Hero toont een pair Vieren (A ♥, 4 ♠) → (4 ♣, 4 ♠, Q ♣, K ♦, A ♥)
      BB toont een pair Zessen (6 ♠, 6 ♦) → (6 ♠, 6 ♦, Q ♣, 7 ♥, K ♦)

BB wint 3150 met een pair Zessen (6 ♠, 6 ♦) → (6 ♠, 6 ♦, Q ♣, 7 ♥, K ♦)

Heb het idee dat ik deze hand niet goed heb gespeeld, in mijn optiek was het gewoon een slechte push. Laat even weten wat jullie ervan denken.
  • 3 antwoorden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Vraag: Heb je al eens een SnG artikel hier gelezen?

Dan zou je ICM en push/fold fase al wel eens tegengekomen moeten zijn. Hier raisen naar 3bb, is dan ook geen goede zet.
      Je zit namelijk in push/fold mode met zo'n 6bb.
      Door de raise ben je volledig commited, omdat helft van je stack al in pot zit. En kan je beter shoven omdat je dan nog FE hebt.
    • LeNNy010
      LeNNy010
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
      Vraag: Heb je al eens een SnG artikel hier gelezen?

Dan zou je ICM en push/fold fase al wel eens tegengekomen moeten zijn. Hier raisen naar 3bb, is dan ook geen goede zet.
      Je zit namelijk in push/fold mode met zo'n 6bb.
      Door de raise ben je volledig commited, omdat helft van je stack al in pot zit. En kan je beter shoven omdat je dan nog FE hebt.
      Ja klopt, dit was een matige zet van me. Ik zal ze binnenkort weer eens doornemen. Bedankt voor je advies, push-fold is vele mate beter dan onnodig tricky spel.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Lenny010,

Welkom op het forum, en dan specifiek het handbeoordeelgedeelte!

Deze hand is inderdaad niet goed gespeeld, het lijkt erop dat je nog weinig kennis hebt van de basisprincipes van poker, en dan met name dus sng poker. Het is dan ook belangrijk deze ergens vandaan te halen. Ik ben hier zelf niet zo'n goede bron voor, omdat ik dan opnieuw zou moeten maken wat al een aantal keer gedaan is.

Een goede start zou zijn alle artikelen van basic tot en met silver die voor sng's geschreven zijn te lezen. Hoewel ik het persoonlijk niet met alles eens ben wat er in staat, zijn zelfs de zaken die ik bekritiseer nog dicht genoeg bij de 'waarheid' om als goede bron te dienen voor een beginnende speler. Ook een goede mogelijkheid is op zoek te gaan naar het enige boek van Collin Moshmann, een sng speler die sinds kort deel uitmaakt van de pokerstrategy staff. Zijn boek is het enige boek dat ooit door 2+2 (grote pokeruitgever) is uitgegeven puur op basis van inhoud, met andere woorden, hij heeft als forumlid een manuscript ingestuurd, en 2+2 besloot dat het zo goed was, dat ondanks dat hij geen gevestigde naam was in poker, het toch gepubliceerd moest worden.

De hand zelf kun je inderdaad het beste preflop all in gaan. Je spreekt zelf over
      in mijn optiek was het gewoon een slechte push.
      , terwijl er in deze hand geen push gemaakt wordt. Met een push wordt over het algemeen een all in voor de flop bedoeld, en in uitzonderlijke gevallen een all in na de flop.

Een push voor de flop was hier wel een goed idee geweest. Met 6bb's wil je in de CO elke Ax, elke pocket pair, veel Kx handen en Qx handen pushen. Wat hier precies de juiste shove range is hangt nog af van welke rangs je tegenstanders callen, maar laat ik daar verder niet op ingaan.

Voor jou is op dit moment immers het belangrijkste poker even te laten voor wat het is, en vooral te investeren in het inlezen in de basisprincipes die ervoor kunnen zorgen dat je winst maakt. Zonder deze basiskennis is het onmogelijk om je door te ontwikkelen tot winnend speler, en het is zonde om poker te spelen als je geen winnend speler bent. Succes met leren, en hopelijk zie ik je gauw terug op mijn wekelijkse coachings over basic sng's (elke vrijdag 8 uur s'avonds), daar kun je alle vragen stellen die je maar wilt over sng's en mtt's.