PS elephant HUD stats voor FL

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hallo, ik wil beginnen met gebruik te maken van de HUD van PS Elephant. Ik heb er nog nooit eerder gebruik van gemaakt, en me er ook nog niet in verdiept, dus graag wat hulp. ;)

Ik weet niet goed welke waarden ik het beste kan gebruiken. Op het moment heb ik:

VPiP
      Fold Turn - heb ik hier iets aan? Het lijkt me wel handig in sommige situaties.
      Fold River - Zie Fold Turn.
      Raise Preflop
      Agression Factor Average
      W$aSD
      WtSwsF
      Handrange Showdown

Maar ik ben er niet zeker van of dit wel de beste keuzes zijn. Dus als iemand mij hier een beetje mee kan helpen, en wat uitleg erover geven, graag.

Alvast bedankt :)
  • 10 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      De 8 belangrijkste stats vind ik zelf;

- Vpip, spreekt voor zichzelf
      - PFR, idem
      - Total AF, ook belangrijk, deze stat moet je wel in combinatie met vpip gebruiken om te kijken of hij echt passief/agressief is.
      - Hands, zodat je weet of je sample size groot genoeg is of dat zijn stats eigenlijk niks aangeven.
      - Fold BB to steal, laat zien hoe vaak hij zijn BB fold tegen een steal en daarmee kun je beetje handranges aanpassen.
      - Attemp to steal (geloof dat dit openraise late is), geeft aan of hij veel probeert om te stelen, zo krijg je een nauwkeurigere range vanaf de CO/BU en kun je beter je BB defenden.
      - Went to showdown, kun je kijken wat voor soort speler het is, of je fold equity tegen hem hebt of juist alles moet valuebetten.
      - W$SD, niet zo heel nuttig, maar geeft wel aan of hij veel te veel callt of niet (moet je wel grote samplesize voor hebben).

En dan is de makkelijkste layout zo (de standaard PS layout)

Vpip////FoldBB///ATS///PFR
      ///////Spelernaam///////////
      AF///W$SD///WTS///Hands

Als het mogelijk is zou ik daarbij vpip, PFR, AF, WTS en hands in grotere letters doen dan FoldBB/ATS/W$SD.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      ok, bedankt voor de heldere uitleg :)
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Ik dacht dat AF ook heel hard samen ging met WTS omdat iemand met een lage WTS veel minder callt en dus automatisch een hogere AF heeft. Dus als iemand zijn AF en WTS hoog is dan weet je direct dat er iets niet klopt ;) .
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ja daar hangt het ook van af, maar het hangt meer af van de Vpip. En WTS moet je meestal ook een wat grotere sample voor hebben.

Eigenlijk is AF een veel te complexe stat om "zomaar" even te bespreken :P
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Je mag er altijd een uitgebreide analyse van schrijven :D :p.
    • skimon
      skimon
      Bronze
      Iets anders, maar ook over elephant. Zit sinds vandaag eindelijk boven 1000 sp, maar vind niet waar ik die licentie moet vinden. Bij mijn profiel staat vanonder een titeltje Mijn software licenties, maar er staat niets, zero onder...
      Moet ik nog eventjes geduld uitoefenen, of kijk ik verkeerd?
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      nou weet ik het niet zeker, maar volgens mij heb je 2000 SP nodig
    • skimon
      skimon
      Bronze
      Is tijdje geleden verlaagd naar 1000, zeker weten :D
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Al gevonden skimon?

Anders moet je even op deze link klikken:
      http://nl.pokerstrategy.com/home/profile/

En dan onderaan staat het. Daar moet je je machine code invoeren en dan krijg je een licentie code :)

M.v.g.
      Danny
    • skimon
      skimon
      Bronze
      Ja sorry, heb het gevonden, moest blijkbaar enkel wat meer geduld hebben :D