6NL - A-K pre flop tegen 50 bb shove

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Kan ik deze hand niet better gewoon folden? Buiten A-Q zijn er niet veel handen waar ik het echt goed tegen doe, en zelfs tegen een 7-2o bluf heb ik uiteindelijk "maar" zo'n 70%.

Rekening houdend met de rake van 5%, denk ik dat ik dit gewoon altijd moet folden.

Ben ik hierin te tight?

Call ik dit met Q-Q?

Villain is unknown spijtig genoeg :) .

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.06(BB) Replayer
      SB ($6.38)
      BB ($6.24)
      UTG ($4.53)
      UTG+1 ($11.51)
      Hero ($6)
      MP1 ($3.05)
      MP2 ($12.17)
      CO ($7.19)
      BTN ($3)

Dealt to Hero K:diamond: A:diamond:

fold, fold, Hero raises to $0.24, fold, fold, fold, BTN raises to $3 (AI), fold, fold, Hero calls $2.76
  • 8 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Het hangt er alweer vanaf welke range je hem geeft. Dit lijkt wel erg fishy en die stake is ook fishy wss dus ik zou hem een vrij 'loose' range geven waardoor je zeker kan callen.

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      MP2 52.86% 43.69% 9.17% { AdKd }
      CO 47.14% 37.98% 9.17% { TT+, AJs+, AQo+ }

Misschien is dit ietsje te loose zelfs ... Je hebt eigenlijk minder equity dan ik zou verwachten... Ik denk dat deze range iets juister zal zijn:

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      MP2 45.65% 31.90% 13.75% { AdKd }
      CO 54.35% 40.60% 13.75% { JJ+, AQs+, AKo }

Maar dan nog heb je een nipte +EV call.

Dus ik maak hier wel de call en als hij dit met KK/AA doet dan heb je een mooie note. Maar in mijn ervaring zijn shortstack instashoves vaak ook rags...
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Het hangt er alweer vanaf welke range je hem geeft. Dit lijkt wel erg fishy en die stake is ook fishy wss dus ik zou hem een vrij 'loose' range geven waardoor je zeker kan callen.

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      MP2 52.86% 43.69% 9.17% { AdKd }
      CO 47.14% 37.98% 9.17% { TT+, AJs+, AQo+ }

Misschien is dit ietsje te loose zelfs ... Je hebt eigenlijk minder equity dan ik zou verwachten... Ik denk dat deze range iets juister zal zijn:

nl.pokerstrategy.com
      Equity Winst Split
      MP2 45.65% 31.90% 13.75% { AdKd }
      CO 54.35% 40.60% 13.75% { JJ+, AQs+, AKo }

Maar dan nog heb je een nipte +EV call.

Dus ik maak hier wel de call en als hij dit met KK/AA doet dan heb je een mooie note. Maar in mijn ervaring zijn shortstack instashoves vaak ook rags...
      +1

Het is misschien verstandig als je deze situatie even in de equilator zet (kan je gratis downloaden bij software). Als je dan invoert dat de totale pot 3.24 is en je moet 2.76 callen...hoeveel equity heb je dan nodig?

Als je dat weet kan je bij de handranges kijken tegen welke handen je die equity hebt.

Mocht je er niet uitkomen, laat het even weten, dan help ik je erbij!

Maar...als conclusie...ik call hier altijd tegen een unknown met die stack :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik heb hier volgens mij 48% nodig. De pot wordt mijn 24c + 3 dollar villain + 9c blinds - 35c rake, ik moet idd 2.76 callen.

Maakt het dus negative EV tegen een tighte range. Als je ervan uitgaat dat dit af en toe rags zijn (zoals ik deed en je idd moet doen), heb je idd + EV, maar niet veel.

Ik ga binnenkort idd is die equilator downloaden, thanks voor de raad!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      2.76/6.09 zoveel equity heb je nodig
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      2.76/6.09 zoveel equity heb je nodig

Je brengt de rake dan toch niet in rekening?
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      op nl5 zie ik mensen dit ook nog wel eens doen met any 2, omdat ze tilted zijn oid maar ook 88 / 99 bijvoorbeeld uit frustratie omdat ze je vaak zien raises pf en ze of geen idee hebben hoe ze met die handen terug moeten spelen, of ze niet om grote potten willen spelen en denken dat ze door de directe shove veel fold equity genereren. deze handjes zijn niet in deze berekening meegenomen (logisch ook, want het gebeurt niet heel vaak) en ik denk dan ook dat ik werkelijkheid je equity nog wel hoger ligt dan de gegeven equity uit de equilator.. ik call dus sowieso! :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Je hebt minder dan 50 procent tegen 8-8 en zo, dus het verbetert je odds niet...
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      je hebt gelijk! die 88 / 99 maken inderdaad geen verschil.. ik dacht dat als je de range uitbreid met 88 / 99 dat je dan meer equity zou hebben, maar het maakt inderdaad niet uit of je nou tegen 88 zit of jj, je hebt preflop ongeveer 46% ofzo? wat betreft de random 2 natuurlijk wel. ik zie het net ook weer gebeuren, zit FR en een shortstack schuift het erin met 85. deze handjes zitten niet in de range in de equilator verwerkt, dus ik denk dat dat soort handjes wel degelijk je 'echte' equity verhogen..