NL5 - KJs

• LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Bij deze hand had ik ook twijfel. Ik hit top pair, maar volgens mij ben ik beat. Ik call de flop, maar beslis om te folden op turn, mede door hij over potsize bet. Mijn read is dat hij waarschijnlijk een sterkere hand had dan mij, en niet tegen een flush wou aanlopen. Daarom denk ik dat hij een set gehit heeft, AA of AK had.

Is dit een juiste fold? Of moet ik die over potsize bet anders readen?

Ik heb maar 39 handen van deze kerel gezien en hij was hierin een verliesgevende en loose speler, die 100% flop and turn CBETTE.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

€0.02/€0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      4.90
      6.95
      5.13
      2.42
      5.10
      2.71
      2.21

Preflop: Hero is BB with K, J.
      MP1 raises to €0.15, 5 folds, Hero calls €0.10.

Flop: (€0.32) K, 4, 9 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets €0.25, Hero calls €0.25.

Turn: (€0.82) 8 (2 players)
      Hero checks, MP1 bets €1.05, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: €0.82.
  • 3 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He LgnDe,

eigenlijk maak je al een foutje in het begin van de hand...tegen een unknown die vanuit MP1 raist ga ik KJs gewoon folden in de BB. Je doet het namelijk niet zo goed tegen de range van MP1. Als je hit zal je veel vaker een grote pot verliezen dan dat je een grote pot zal winnen.

As played vind ik c/c flop, c/f turn een prima optie. Je beat eigenlijk er weinig wat hij nog op de turn zal doorbetten, enkel KT beat je nog, maar dat zit niet in zijn MP1 range (en dan ga ik er van uit dat hij normaal speelt). Over 39 handen kan je nog geen conclusies trekken over flop en turn c-bet. Hij kan dat maar 1 keer gedaan hebben toen hij echt wat had, en dat staat er ook 100%.

Als je nu meer dan 1k handen had dan call ik de turn ook nog wel, maar nu zeker niet.
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      He LgnDe,

eigenlijk maak je al een foutje in het begin van de hand...tegen een unknown die vanuit MP1 raist ga ik KJs gewoon folden in de BB. Je doet het namelijk niet zo goed tegen de range van MP1. Als je hit zal je veel vaker een grote pot verliezen dan dat je een grote pot zal winnen.

As played vind ik c/c flop, c/f turn een prima optie. Je beat eigenlijk er weinig wat hij nog op de turn zal doorbetten, enkel KT beat je nog, maar dat zit niet in zijn MP1 range (en dan ga ik er van uit dat hij normaal speelt). Over 39 handen kan je nog geen conclusies trekken over flop en turn c-bet. Hij kan dat maar 1 keer gedaan hebben toen hij echt wat had, en dat staat er ook 100%.

Als je nu meer dan 1k handen had dan call ik de turn ook nog wel, maar nu zeker niet.
      Thx for feedback, ik weet dat ik in normale omstandigheden preflop niet zou mogen callen. Ookal had ik maar een 39 handen sample, deze kerel was erg loose. Ik zag hem al eerder met A3o openen in early of middle position. Op deze 39 handen sample had hij zelf al 100BB verloren, zonder erge beat te hebben.

Maar inderdaad volgende keer folden preflop zodat ik mij niet in de problemen werk. Want het blijft twijfelachtig om dit hand te folden tegen een (op het eerste zicht) fishy speler.

Nogmaals dank darko163.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Graag gedaan hoor :)

Ik snap dat KJs er heel verleidelijk uitziet om te spelen. Maar zelfs als hij daar A3o opent, dan staat hij nog voor met 54% tegen 45%...en dan zit jij ook nog eens uit positie...en das niet prettig ;) .