NL10 raise op button met 1010...

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Hallo,

Onderstaande hand afgelopen week gespeeld op 888 poker.
      Ik raise op de button 1010 en wordt gecalld door 2 spelers.

Volgens HEM is Lobbarina een calling station 65%
      Taccoroni callt meer dan 30%
      Beide spelers raisen nooit voor de flop.

Hoe moet ik dit op de flop oplossen met een K op de flop.

Cassava Poker $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 9 players

Tacarrona (MP1): $10.49
      jumper45 (MP2): $5.03
      DGalskis (CO): $11.52
      Hero (BTN): $11.89
      ernoXernoX (SB): $10.37
      rdmchn (BB): $10.00
      lobstertino0 (UTG): $1.64
      silence189 (UTG+1): $9.28
      Nattfari (UTG+2): $9.35

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with T Spade T Club
      lobstertino0 calls $0.10, silence189 calls $0.10, 1 fold, Tacarrona calls $0.10, 2 folds, Hero raises to $0.65, 2 folds, lobstertino0 calls $0.55, 1 fold, Tacarrona calls $0.55

Flop: ($2.20) 2 Club K Heart 3 Diamond (3 players)
      lobstertino0 checks, Tacarrona bets $0.10, Hero raises to $1.25, lobstertino0 folds, Tacarrona calls $1.15

Turn: ($4.70) 7 Heart (2 players)
      Tacarrona bets $0.10, Hero raises to $2.50, Tacarrona raises to $4.90, Hero raises to $9.99, Tacarrona calls $3.69 all in
  • 8 antwoorden
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Is bovenstaande hand goed te lezen?

of verkeerd geconverteerd?

Ik twijfel namelijk
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      He Pokerruudje,

de hand is wel te lezen, maar ze is niet goed geconvert. Kijk maar even naar de andere handjes die gepost worden, die hebben een iets andere lay-out.

Wat bedoel je trouwens met die 65% en die 30%? Folden ze zo vaak tegen 3bets? Of gaan ze zo vaak naar de SD? Of is 65 en 30 het VPIP?

Ik wil eigenlijk graag je play beantwoorden met een paar vragen.
      - Waarom raise je op de flop?
      - Waarom raise en reraise je op de turn?

Als je dat even zou willen posten en dan eventueel ook wat uitleg over die 65 en 30%, dan kan ik ook zien of je geen fouten maakt in het denkproces.
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
      Is bovenstaande hand goed te lezen?

of verkeerd geconverteerd?

Ik twijfel namelijk
      Als je handen op Pokerstrategy converteert, moet je rechtsonder op de pagina bij het onderdeel hand exporteren het formaat Pokerstrategy.com Forum (BB Format) selecteren. Hierna kopieër je gewoon de tekst in het tekstveld dat hieronder staat.

Groeten.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      wel de nicknames van alle anderen laten zien maar niet die van jezelf... vind ik persoonlijk not done.

over de hand:
      persoonlijk speel ik hier op de turn check behind. dan wel met de intentie een kleine bet op de river te callen. as played is het een fold na de checkraise
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      888
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG lobstertino0 ($1.64)
      UTG+1 silence189 ($9.28)
      MP1 Nattfari ($9.35)
      MP2 Tacarrona ($10.49)
      MP3 jumper45 ($5.03)
      CO DGalskis ($11.52)
      BTN pokerruudje ($11.89)
      SB ernoXernoX ($10.37)
      BB rdmchn ($10)

Pre-Flop: ($0.15, 9 players) pokerruudje is BTN 10:spade: 10:club:
      lobstertino0 calls $0.10, silence189 calls $0.10, 1 fold, Tacarrona calls $0.10, 2 folds, pokerruudje raises to $0.65, 2 folds, lobstertino0 calls $0.55, silence189 folds, Tacarrona calls $0.55

Flop: 2:club: K:heart: 3:diamond: ($2.20, 3 players)
      lobstertino0 checks, Tacarrona bets $0.10, pokerruudje raises to $1.25, lobstertino0 folds, Tacarrona calls $1.15

Turn: 7:heart: ($4.70, 2 players)
      Tacarrona bets $0.10, pokerruudje raises to $2.50, Tacarrona raises to $4.90, pokerruudje goes all-in $9.99, Tacarrona goes all-in $3.69

River: A:spade: ($21.88, 2 players, 2 all-in)

@Hoi Darko163,

Bedankt voor je reactie...
      Die 65 en 30 zijn idd de VPIP. Het aantal handen idd die ze callen voor de flop.

Ik raise op de flop om dat ik in een 1 tegen wil komen tegen taccarone... Deze raisde met BB en ik ga er vanuit dat hij dus niks heeft.

Op de turn komt een kaart waar ik niet bang van wordt. Ik ga er vanuit dat ik voor lig. Ik wil dus eigenlijk al het geld naar het midden hebben.
      Dit lukt mij door een reraise van mij. Doordat hij vele handen speelt schat ik hem niet hoog in.

@houdinie
      Je hebt helemaal gelijk... Hoe die naam Lanfear er is gekomen? Geen idee. Ik heb er eerst een dag over gedaan om een hand te kunnen posten. Ik werd geholpen op een ander forum en die heb ik vervolgens gekopieerd en hier geplaatst. Maar je hebt gelijk!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hoi Pokerruudje,

ik begrijp je uitleg helemaal. Ik kan me zeker vinden in je flopraise, want die donkbet is vaak zwak, maar, je moet je wel bedenken dat die fish wel iets heeft als hij callt. Hij callt je daar niet met niks (ook al is het een fish).

Je hebt fish die bv 65% VPIP hebben, maar een hele lage WTSD (went to showdown), dat betekent eigenlijk dat ze heel veel flopjes willen kijken en dan vaak opgeven. Dus, het is niet omdat iemand 65 VPIP heeft dat hij preflop ook als een malloot speelt.

Om die reden zou ik de turn ook gewoon callen. Je hebt eerder geraised op de flop en je werd gecalled. Wil je dan echt je stack erin met second pair? Ik denk dat je hier ofwel ver voor staat, of mijlenver achter loopt. Als je voor staat heeft hij niet veel outs meer dus je hoeft niet te protecten door te raisen, als je achter staat probeer je zo goedkoop mogelijk naar de SD te gaan.

Dus op de turn is een call echt beter tegen zo een speler, na zijn reraise ben je echt beat (misschien een enkele keer niet, maar veel vaker wel dan niet).

Je geeft ook aan dat je op de turn aanneemt dat je voorligt. Met welke handen denk je dan dat hij je flopraise callt, de turn vervolgens opnieuw uitbet en je nogmaals reraist?

Maar...goed dat je de hand post want het spelen tegen die soort fishes kan soms erg lastig zijn!
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Hey Darko,

Bedankt voor je reactie...

Ik snap je verhaal over de turn...
      Een call is misschien voldoende en je hebt gelijk
      dat ik in de meeste gevallen achter lig.

ik moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen idee had wat
      hij had... Gevoelsmatig lag ik voor...

Achteraf blijk ik gelijk te hebben en heeft hij A4o in de handen...

Erg zuur dus.

Bedankt voor het meedenken
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Haha, sja...daarom is het ook een fish he. Maar, ik zou er inderdaad geen standaard play van maken ;)